Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hee! Hoe ervaren jullie side factoren van stoppen/minderen met blowen? Ik ben na een verslaving van 5 jaar dagelijks blowen geminderd naar alleen in het weekend. Voor ongeveer een half jaar nu. Het vergaat mij erg makkelijk, had ik niet verwacht! Toch kwam ik er een tijd geleden achter dat de vriendengroep waarmee ik samen deze voornemens had, weer elke dag blowen >_<. Eigen keuze natuurlijk…. maar wel balen voor mij, want daardoor zie ik ze een stuk minder. Voor mijn idee omdat ik dus niet meer elke dag te porren ben voor een jointje. Ook merk ik dat we in het begin hier erg open gesprekken over hadden, en dit nu een stuk minder is. Ik ben totaal voor leven en laten leven, en iedereen heeft zijn eigen journey binnen een verslaving. Ik had vrijwel geen problemen met het minder blowen maar ik vind het zo jammer dat hierdoor de vriendschappen anders worden. Daardoor krijg ik bijna zoiets van: ik ga het wel meer doen zodat ik niet achterwege gelaten word. Wat ik natuurlijk niet doe, want ik voel me veel beter nu ik niet meer elke dag stoned ben. Maar sociaal vind ik het maar lastig. door mijn semi lange verslaving heb ik bijna alleen maar vrienden die ook verslaafd zijn. Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt en hoe ga je hier mee om? Groetjes!"