"Beste G gebruikers van de Benelux,
Welkom in dit nieuwe draadje. Haal even diep adem. Blaas langzaam uit. Ontspan je geest. Geen reden voor paniek.
Zo? Gaat ie al wat beter ...
Je kan namelijk ontspannen want je zit niet gevangen in een eeuwige cyclus. Je bent niet nog maar een schim van wie je vroeger was en je leven is ook niet een grote leugen. Laat het schuldgevoel jegens jezelf en naar anderen van je schouders glijden.
Ook de gekmakende overweging tussen zelf een week lang als een ziek dier in je nest liggen en de overgave aan een kliniek kan je even van je afzetten. Het kan allemaal veel relaxer, discreter en mensvriendelijker.
Er is namelijk nog een andere optie, en daar wil ik je graag wat meer over vertellen,
Laat ik mezelf eerst ff voorstellen:
Mijn naam is Prof. Dr. Zeldenthuis en ik klapte vroeger ook wel eens een buis...of een dubbele...per 1/5 a 2 uur. In 2008 voor het eerst begonnen (18 jaar), toen ik het bij mijn ouders in de keukenkastjes vond. Voor mij een openbaring geweest, er ging een wereld open! Wat kon je toch een hoop bereiken, zeggen, meemaken met dat middeltje op! Het opende deuren, het opende benen Fantastisch!
Jullie zullen het vast allemaal beamen, je kan je haast geen wereld zonder voorstellen. Sterker nog, kan jij nog wel zonder? Kan niet iedereen er gewoon aan gaan. Je bent waarschijnlijk zelfs bang dat je het ontzettend gaat missen, dat je niet meer deze persoon kan zijn zonder. Hoe kan je dit leven dat je nu hebt nog volhouden zonder?
En dan de seks, mijn god, kan je daar ooit nog van genieten zonder dat spul op...Je zit vast. In de ban van de g.
Wat een crisis, wat een junk voel je je. Je slaapt amper, je gebruikt slaappillen, overdag waarschijnlijk iets oppeppends. Voor je g-gebruik was je of; een verlegen persoon, een heel drukpersoon, gelukkig in de liefde. Een combinatie is natuurlijk ook mogelijk haha!
Dit en nog veel meer vragen zullen er ongetwijfeld door je heen gaan, want ze gingen ook door mij heen. Ik heb vele pogingen afkicken gedaan, naast talloze keren 'plots' zonder te zitten (eikel!) en twee auto-ongelukken door wegvallen. De keren dat ik afkickte ben ik echter altijd geslaagd, al ware sommige wel met de meest heftige (tot psychotische aan toe) ontwenningen.
Ik zou jullie nog veel meer kunnen vertellen, heb inmiddels 10 jaar ervaring op het gebied van G (in letterlijk elk opzicht wel), maar veel liever vertel ik jullie hoe ik je kan helpen. Ik heb in deze tien jaar veel mensen in mijn directe omgeving weten bij te staan, zogezegd te 'coachen', en heb ook mensen ter plekke of op afstand door hun afkick heen geholpen.
Deze kennis pas ik, samen met ervaring uit mijn opleiding Toegepaste Psychologie (propedeuse) toe om jou weer op de juiste weg te helpen. Ik wil jouw persoonlijke coach zijn en ik hoor graag in de comments of jij hier behoefte aan hebt. Zo krijg ik een idee in hoeverre er animo is voor zulke begeleiding en of ik zal beginnen aan het uitschrijven deze uitgebreide guide.
In de volgende post een overzicht van wat er allemaal te verwachten valt en welke onderwerpen/producten e.d. er ter sprake komen.
Met vriendelijke groet,
Prof. Dr. Zeldenthuis"
In: Hoi crisis G-gebruiker :) vrees niet langer, je kan de cyclus doorbreken. Kijk snel in dit topic!
1-1-2024