Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Bedankt voor de reacties. Ik heb inderdaad nu ook gezien dat Phenethylamine (=2-phenylethylamine) eigenlijk de basis is van allerlei andere stoffen met elke keer andere groepen op. Ik heb het dus op de basisstructuur en niet de gehele groep. Maar wat ik dus begrijp is dat 2-phenylethylamine zelfs niet als drugs gebruikt wordt omdat het niet werkt, maar effect heeft met de nodige andere chemische groepen erop.Ik zie ook wel dat bijvoorbeeld speed, qua structuur er heel hard op trekt. Het is toch raar dat de basisstructuur zelf helemaal niets doet, terwijl het wel de stof is die vrijkomt in de hersenen wanneer je verliefd bent en je gelukkig maakt?"
"Flip Trip zei: DarkWingDuck zei: Het is toch raar dat de basisstructuur zelf helemaal niets doet, terwijl het wel de stof is die vrijkomt in de hersenen wanneer je verliefd bent en je gelukkig maakt? Klik om te vergroten... Volgens mij is juist dat de reden dat het als drugs niets doet, het metabole systeem is gemaakt om PEA snel te kunnen afbreken, als je nou extra groepen aan de PEA zet, kan het niet zo snel worden afgebroken, maar het lijkt er wel nog genoeg op om aan bepaalde receptoren te binden. Er zit trouwens ook in de tryptamines een PEA backbone, alleen zit hier het stikstof atoom (N) van de PEA vast aan zijn eigen benzeenring. http://www.erowid.org/library/books_online/tihkal/tihkal53.shtml Klik om te vergroten... Volgens PIHKAL klopt het wat je zegt, maar dan vraag ik me af, als je het ineens zou inspuiten heeft je metabolisme dan de tijd wel om het af te breken?"
"niemand een idee?"
"Hey, Ik ben op zoek naar informatie over Phenylethylamine. Als student bio-ingenieur die over de stof Phenylethylamine een werk is aan het maken, zou ik in plaats van enkel de drug op een wetenschappelijk manier te benaderen ook iets willen schrijven over het gebruiken van de stof als drugs. Phenylethylamine, dikwijls afgekort als PEA is ook wel bekent als de Love drug. Ik heb geen idee wat voor drug het is, maar ik veronderstel dat het innemen ervan in zekere maten hetzelfde doet als wanneer het wordt aangemaakt in de hersenen, je gelukkig maken. Maar ik ben hier absoluut niet zeker van. Daarom dat ik ook niet goed weet toch welke groep ik het moet plaatsen. Is het een opiaat omdat het je gelukkig maakt? Ook vraag ik mij af ofdat het een populaire drug is? Ik heb zelf al vrienden aangesproken die veel drugs gebruiken, maar zeiden dat ze er nog nooit van gehoord hadden. Misschien is het een drug die vooral in Amerika verkrijgbaar is? Of misschien ergens anders populair is? Ik veronderstel dat het een illegale stof is? Toch lijkt men het te verkopen op ebay. In hoeverre maten dat dat natuurlijk te vertrouwen is ook maar de vraag. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de drug, mij antwoorden kunnen geven op mijn vele vragen of mij eventuele links kunnen geven over de drug? Via de gebruikelijk manieren vind ik zo goed als niets van waardevolle informatie. In ieder geval al bedankt Mvg"