Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi allemaal, ik ben vrij nieuw op dit forum.. maar hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben een beetje ten einde raad, mijn moeder is al een aantal jaar verslaafd aan cocaïne (denk ik, ik vind pony packs..) Ik ben hier ook al een aantal jaar geleden (ik denk 2016?) achter gekomen, maar eigenlijk nooit wat gezegt omdat ik dacht dat het wel mee zou vallen en misschien eenmalig was? Maar niks is minder waar, ze gebruikt dagelijks en ook echt wel regelmatig. Waar ik mee zit is sowiso dat het om haar gezondheid gaat natuurlijk! Maar ze leent ook geld van mij en mijn oma ervoor, met elke keer de smoes dat het voor de belastingdienst is, of dat ze iets anders moet betalen.. sinds ik erachter ben gekomen, leen ik haar zo min mogelijk geld, omdat ik hier absoluut niet aan mee wil betalen! Ook gebruikt ze mijn auto om dagelijks heen en weer te rijden. Ik probeer soms gewoon zo lang mogelijk weg te blijven, zodat ze niks kan halen.. maar goed, wie iets wil komt er sowiso wel aan. Gister zaten we in de auto en deed ze alsof iemand haar belde die haar hulp nodig had, nadat ze eerder geld had gevraagd aan mijn oma.. ik wist alweer hoe laat het was. 🙄 Ook snuit (ja snuit) ze echt heel erg veel en hard en vooral bloed. Kan dit komen door de cocaïne? Soms snuit ze wel 10 minuten lang. Ik heb jullie advies nodig, hoe kan ik dit ter sprake brengen? Ik ben er gewoon een beetje klaar mee.. maar ben heel erg bang voor haar reactie.. 😢 Liefs xx"
"Bedankt voor de lieve reacties en adviesen.. ❤️ Het is fijn om er hier iniedergeval even over te kunnen praten. Ik ga proberen om binnekort met haar in gesprek te gaan, dat zal wel een echt enorm lastig en zwaar gesprek gaan worden. Ik hoop gewoon dat ze zelf ook wil stoppen en hulp wil zoeken hiervoor.. Hoe ze hier zo in verwikkeld is geraakt, durf ik niet te zeggen.. Ze heeft zeker geen makkelijk verleden, ook met een verslaafde vriend (moeder van mijn zusjes) misschien is het hierdoor gekomen? Of heeft dit ermee te maken? Voor nu proberen om mijn auto haar niet meer uit te lenen.. maar ben bang voor haar reactie. 😅"
"_shikantaza zei: Lastig joh. Wat je allemaal noemt klinkt wel als een cokeverslaving. Je kunt je bezorgdheid uiten, maar je moeder zal niet stoppen als ze dat niet wil. Zorg er in ieder geval voor dat je haar verslaving niet in stand houdt - geen geld lenen, niet mee gaan in leugens, niet meewerken aan smoezen om gebruiks- en hersteltijd te regelen. Je zou een keer bij een NAR-Anon meeting aan kunnen schuiven, dat is een zelf hulpgroep voor naasten van verslaafden. https://www.naranon.nl/ dan kun je daar in ieder geval met lotgenoten praten, advies vragen enz. Klik om te vergroten... Dit zal ik zeker gaan doen, ik hoop dat ik daar hulp of adviesen kan vinden hoe ik haar ermee kan "confronteren" en met haar in gesprek te gaan. En hoe ik er zelf mee om kan gaan uiteraard."
"Javelin FGM-148F zei: Waarom ben je bang? Wat precies ben je bang voor? Klik om te vergroten... Bang voor haar reactie en eventuele actie(s) die eruit volgen.. Ik weet niet hoe ik mezelf ga verklaren als ik haar mijn auto niet leen. Dan moet ik direct het gesprek aan gaan (denk ik..)"
"Javelin FGM-148F zei: Dat snap ik. Daarom lees en bestudeer eerst zoveel mogelijk over verslaafden en relaties met verslaafden voordat jij in gesprek gaat. Je “ weapons” goed voorbereiden. En probeer de allerergste scenario’s bedenken en wat je ermee zal kunnen doen , bijvoorbeeld “ ik word uit het huis gezet, wat dan?” . Verslaafden kunnen heel goed manipuleren en valse beloofde geven, trap aub niet in. Uiteindelijk is het haar keuze wat zij met haar leven gaat doen, maar jij hebt ook je eigen keuze, hoe jij met haar acties omgaat, qua geld, de auto etc. Klik om te vergroten... Jaa daarom, dus eerst naar die meeting die eerder genoemd werd en kijken op internet hoe en wat? Aller ergste scenario's voor mijzelf zijn er eigenlijk niet, behalve haar kwijt raken. Wij (Ik, mijn moeder en jongste zusje) wonen bij mijn oma.. heeft ook een lang verhaal. Maar zodra ik haar ermee zal confronteren, met voldoende bewijs, zal ze mij niet het huis uit kunnen zetten. Dat zal mijn oma niet accepteren. Het probleem is dat ze de smoes gebruikt dat ze naar ons paard moet (terwijl we er al zijn geweest) Of dat ze iemand moet helpen/ophalen ergens en diegene ECHT NIET kan laten staan. Ik vind het lastig.. Maar ik zal er eerst meer over lezen en kijken of ik voldoende bewijs kan verzamelen. Is het verstandig om het er eerst over te hebben ook met mijn oma? Of haar er buiten laten..? Ik heb het er wel met haar over dat ik het vreemd vind dat ze veel kilometers met mijn auto rijd, terwijl ze zegt kortere stukken te rijden.."
"Even een update... Ze heeft dus gister €70,- van mijn oma geleend en is toen later gaan halen met de smoes dat zij iemand moest ophalen. Nu heeft ze weer 50€ geleend van mijn oma en is er dus weer met mijn auto vandoor.. Hoe ernstig is dit? Ik neem aan dat je voor 70€ wel iets kan halen voor een aantal dagen en dat dat niet in 1 dag op kan zijn..... toch?! 😥"
"Javelin FGM-148F zei: Het is absoluut mogelijk 1 gr en zelfs meer per dag opsnuiven. Of je moeder het echt doet of nog iets anders koopt is niet zeker, maar suspicious… Klik om te vergroten... Het begint zover ik weet 'sochtends vroeg en eindigd 's avonds laat.. ik weet niet in welke hoeveelheid en in welk tijdsbestek erbij gepakt word.. 😅 Ik ben iniedergeval begonnen met bewijs verzamelen (screenshot van locatie, foto's van de lege packs...) Hopen dat ik binnekort het gesprek kan aangaan.."
"Bedankt voor de lieve reacties weer, ik voel me nu niet meer zo alleen.. ❤ @N3K0 het is heel moeilijk geweest om er zo lang mee rond te lopen.. maar ik begin nu te merken dat het me begint op te breken.. En jullie hebben gelijk over het feit dat ze onder invloed in mijn auto rond rijd en daarmee ongelukken kan veroorzaken. Dat zou een nachtmerrie zijn.. Ik ga met mijn oma praten zodat ze mijn moeder geen geld meer mag lenen, ik zal nog niet de reden vertelen.. daar wacht ik nog even mee. Maar wel dat het beter is als ze het even niet meer doet. Ondertussen ga ik mezelf voorbereiden op het gesprek.. Mocht er nog iemand zijn met goed advies, is het harstikke welkom! 🥺"
"Pompoen zei: Hoe gaat het nu @Dani_ ? Weet je al of/hoe/wanneer je het gesprek aangaat? Heb je het met iemand kunnen delen? Klik om te vergroten... Nog eigenlijk geen vooruitgang helaas.. heb het er erg moeilijk mee, ook omdat ik een heftige tijd achter de rug heb en zij er wel voor mij is geweest. Dat maakt het erg lastig om haar ermee te confronteren. Wel is het gelukt om mijn oma te vertellen mijn moeder even geen geld meer uit te lenen, de reden heb ik nog even voor mij gehouden. Ik heb een meeting bij mij in de buurt gevonden waar ik volgende week naar toe ga. Hopenlijk krijg ik daar tips hoe ik ermee om kan gaan. Wel heb ik onwijs veel gehad aan de reacties hier, waardeer het echt enorm! ♥️ Ga ik ook zeker wat mee doen. Ik ga even zelf landen en me klaarmaken voor het gesprek..... Update volgt."