Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik moet een verslag maken voor school, en mijn vraag was. Ik heb nu 1 keer geblowd, en ik ben 14 jaar. Ik zou graag willen weten wat dit voor gevolgen heeft, op korte en lange termijn. Ik zie op internet alleen gevolgen van Verslaafden, of mensen die elke week wiet roken. Ik hoor ook van mensen om mij heen dat wiet eigenlijk niet zo slecht voor je is als mensen zeggen op het nieuws. Simpel gezegd: Kan iemand mij vertellen wat 1 keer wiet roken op je 14de voor gevolgen heeft, lange termijn als korte termijn."
"KlaasVaak zei: Dit lijkt me weer te ver de andere kant op. Blowen terwijl je niet volgroeid bent is niet goed voor de ontwikkeling van je hersenen. Aan de andere kant denk ik dat 1x wiet roken niet veel verschil zal maken. Misschien is het een idee om bij het Trimbos-instituut (van de drugsinfolijn) informatie op te vragen? Of bij een huisarts? Die kunnen je vast beter informeren dan wij, en zo'n goede bron gebruiken zorgt ongetwijfeld voor een hoger cijfer. Klik om te vergroten... Ja, ik zie ook op het internet dat ze niet eens zeker weten of wiet schadelijk is voor het lichaam, alleen als je verslaafd word en daardoor minder kan doen en niet kan slapen etc. maar omdat wiet meestal met tabak word gemixt gaan ze er vanuit dat het evenveel problemen veroorzaakt als tabak. Door 1 keer wiet roken kunnen de hersenen zich nog opnieuw ontwikkelen. Is het dan ook zo dat je meer verslaafd word aan wiet als je stoned gaat slapen? Omdat je dan stoned moet inslapen, in plaats van dat je overdag stoned bent?"