Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi hoi, ik ben nieuw hier en ben heel blij dat dit forum er is. Ik gebruik nu anderhalf jaar regelmatig wit en de de laatste maanden is mijn gebruik best toegenomen. Ik herken de cravings, en ben bewust van mijn gedrag en gedachten die leiden tot tot het bellen van een nummer. Maar doe niets om de verleiding te weerstaan. Ik mag wel zeggen dat ik het spoor een beetje bijster raak, voel me vaak down en verlies een beetje de grip op het normale leven, coke is iedere dag in mijn hoofd en als het er niet is, geniet ik niet meer, ook niet van de dingen waar ik vroeger van genoot, ik betrek coke bij iedere sociale gelegenheid en associeer het met veel dingen, soms voelt het alsof het 'gewone leven' niet leuk, maar sober en saai is zoals judas al beschreef terwijl ik juist iemand was met heel veel interesses en levenslustig. Van die persoon is niet veel over maar heb geen zelfmedelijden hoor want ik ben verantwoordelijk voor mijn beslissingen en doe het allemaal zelf. Maar ben wel blij dat ik zoveel herken in wat hier geschreven wordt. Mijn vrienden gebruiken allemaal (oude vriendenkring heb ik mij helemaal voor afgesloten), en zie wat ze kwijtraken en hoe ongelukkig ze eigenlijk zijn en dan kijk ik naar wat ik heb: voor het eerst een eigen huisje, lieve ouders en broer en dan denk ik: ik wil nooit in die situatie raken waar mijn vrienden in zitten. Maar ik dacht ook dat ik nooit wit zou gebruiken. Dus was erg blij toen ik het berichtje van chaz las, daar kan ik mezelf echt aan optrekken, door het wit het belangrijkste te maken en centraal te stellen in mijn leven geef ik er juist dubbel zoveel aandacht aan. Wil de positieve kanten van mijn leven veel meer aandacht geven, extra waarde hechten aan momenten waarin ik bv niet gebruik en me toch heel gelukkig voel (als ik simpelweg op de bank een goed boek lees) Alle verboden vruchten zijn het lekkerst, dus weet dat als ik het mezelf verbied, het niet gaat werken. Maar moet wel een omslag komen, want ben wel reëel genoeg om te zien dat dit niet langer zo kan. Hè hè, eindelijk een plek waar ik erover kan praten en schrijven, lucht op. Xxx"