Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik gebruik wel eens GBL, eerder alleen in het weekend, maar nu ook wel eens doordeweeks. Ik vind het prettig om 's avonds te gebruiken. Paar uurtjes voor ik ga slapen een aantal capsules waar ik de GBL dan in doe. Het is prettig en ik krijg er geen kater van. Het heeft vooral te maken met mijn verlegenheid die ik had. Doordat ik GBL ging gebruiken ben ik veel, maar dan ook veel opener geworden en heb ik stúkken minder angst om met mensen een gesprek aan te knopen; eerst tijdens het uitgaan en dat heeft zijn positieve werking op het dagelijks leven. Dat vind ik zo prettig aan GBL en GHB, je sociale angst verdwijnt er gewoon door en ik word er tijdens gesprekken veel opener van. Dus wat dat betreft ben ik erg blij dat ik GHB heb leren kennen. Het nadeel is voor mij dat ik niet kan inschatten in hoeverre het mijn lichaam schaadt. Daar heb ik totaal geen idee van. Door sommigen wordt gezegd dat het totaal geen kwaad kan, anderen zeggen weer dat bij verkeerd gebruik de slokdarm, maag en ook hersenen worden aangetast. Ik heb ook het idee dat ik het mijn lever er niet makkelijker op maak. Een ander voordeel van GBL is dat het mijn spieraanmaak en vetverbranding stimuleert. Ik had al eens gelezen dat GHB ervoor zorgt dat je groeihormonen aanmaakt en sinds ik vrij veel sport komt dat goed uit. De laatste tijd gaat het erg snel, ik word sneller breed en ook een stuk droger (als in minder vet). Voor mij heeft het dus echt voor- en nadelen, al wegen de nadelen nog niet op tegen de voordelen. Ik denk wel dat het verstandig is voor mij om eens te minderen met het spul, maar ja gevoel is vaak sterker dan verstand =) ----- Styn, ik vraag me af in hoeverre jij merkt dat je lichaam GHB nodig heeft? Ben je echt verslaafd? En hoe merk je dat dan? Wanneer weet je dat je weer moet nemen? En wat gebeurt er als je dat niet doet? Gr,"
"Wat een verhaal zeg! Vooral dat met die GBL in de ogen... Indrukwekkend. Maar je komt er dus echt niet vanaf? Bij jou is het vrij problematisch lijkt het. Wil je er wel vanaf? Mss met hulp ofzo als je dat wil? Bij mij is het nog niet zo. Ik neem alleen met uitgaan wat en nu ook 's avonds dus. Ook geen probleem om er wat dagen van af te blijven. En de fles is bijna leeg, daarna halen we een tijdje ook geen nieuwe meer in huis. Het is wel zo dat ik gister echt ff in een dip zat. Ik wilde om 22:00 uur gaan slapen maar ik zat echt ff in de put. Ik ging echt doemdenken, alsof me leven een en al misery was. Toen heb ik een paar gblletjes naar binnen gegooid en binnen een kwartier was alles over. Ik kreeg de kracht er weer voor om het zo te zeggen, ik kon denken het valt toch allemaal wel mee, komt wel goed enzo. En dat is vandaag gewoon gebleven haha. Dat is wel erg prettig, het zorgt dat je een stuk prettiger denkt, ook als je vervolgens weer nuchter bent in mijn geval. Vandaag gewoon een hele fijne dag gehad, zonder GBL. Maar oke, dat met die dopamine is wel zorgwekkend. Daar moet ik in elk geval wel mee oppassen ja, bedankt voor dat advies! Volgens mij is dat echter niet zo als bij Coke, wat naar mijn idee een stuk verslavender is; heb het nog nooit gehad daar niet van. Maar dat lijkt me een stuk intenser. Ik denk dat als je een tijdje van de GBL af bent dat je er ook makkelijk vanaf kan blijven.."
"Ik heb een tip voor GBL gebruikers. Bij verschillende winkels zijn capsules te koop gemaakt van gelatine. Als je daar de GBL in doet met een pipetje en er vervolgens 2 van neemt, dan begin je al wel lekker te spacen na een kwartier. 1 voel je ook al wel trouwens. Na ongeveer een half uur begint dat uit te werken en kun je er weer 1tje nemen. Zo kun je een avond en nacht lang dat prettige gevoel hebben, zonder risico van overdoses. En je hebt geen last van de ranzige smaak =). Ideaal voor tijdens het uitgaan, ff naar de wc, ding naar binnen gooien, flink wat water erachteraan om vervolgens weer plezier te maken. Bij mij werkt dat prima, het zijn maar kleine hoeveelheden en tevens genoeg om te genieten in een disco e.d. Wat is jullie idee / mening hierover?"
"Grappig dat dit gesprek wordt geopend met 'GHB is kut'. Enerzijds begrijp ik deze bewering omdat het toch wel verslavend is en mensen kapot kan maken. Bij fout gebruik kan het echt goed mislopen, ook bij mijzelf was het soms op het randje en ik heb een vriend van mij out zien gaan door dat spul. Dat is echter alleen bij fout gebruik. Eigenlijk is het hartstikke mooi spul, vooral voor degenen die normaliter verlegen zijn en hun sociale skills willen verbeteren (in mijn geval heeft GHB iig een erggg positieve invloed gehad op dat gebied) Ik denk inderdaad dat, als je het op een goede manier gebruikt, je grenzen opzoekt (ook ik ben wel eens knetter vd kaart in slaap gevallen, ik had een keer dat ik staand stond te slapen voor het podium =)) en je er uiteindelijk goed mee om kan gaan, het heel fijn spul kan zijn. Je angsten verdwijnen op het moment van gebruik en je krijgt er meer zelfvertrouwen door - wat daarna doorwerkt op het gewone dagelijkse leven, zonder GHB. Gr!"