Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo Ik lees al een tijdje info, tripreports etc op dit forum maar heb nooit een account ofzo aangemaakt. Maar nu heb ik deze nacht toch iets meegemaakt waar ik wat vragen bij heb. Ik ben 18 en blow bijna dagelijks voor ongeveer 2 jaar nu, 2 weken geleden heb ik voor het eerst XTC genomen, geweldige ervaring gehad . Gisteren voor het slapen dacht ik nog even rustig een pure joint te smoren van men laatste beetje weed. Daarvoor had ik deze weed nog niet puur gesmoord en werd altijd verrassend snel stoned van een relatief kleine hoeveelheid. Ik smoor dus men jointje, met wat chille funky/glitchhop muziek (Koan Sound). Ik zat op een balkon 1ste verdieping. Alles was chill enkel werd ik plots een beetje paranoide, en leek mensen te zien wandelen in mijn ooghoek die er niet waren Toen men jointje op was besloot ik meteen naar binnen te gaan,ik verloor men evenwicht een beetje, dus ging ik maar op bed liggen. Nu gebeurde er iets enorm vreemd, wat ik nog nooit met weed heb gehad. Eerst was ik gewoon aan het chatten op men gsm (het was donker) en ik typte maar men vingers raakte het scherm precies niet toch kwam er wel tekst op, enkel was het bijna onmogelijk om iets deftig te typen. Vervolgens werd de muziek super intens en had ik totaal geen controle meer over mijn lichaam en kon niet meer rechtstaan (oké stoned, wel al gehad) maar de muziek had me totaal in de ban. Naarmate het ritme gingen er prikkels over heel mijn rug en achterhoofd waardoor ik nogal eigenaardig lag te trillen Men ogen waren gewoon gesloten en ik besloot me maar gewoon te laten gaan met de muziek en niet te freaken. Echter toen ik men ogen open deed leek ik een zwarte hond/wolf te zien (zonder ogen), het was niet bepaald een helder beeld, eeder flikkerend, toen de hond naar me toe leek te liepen sloeg ik ernaar. Op dit moment was ik eigenlijk redelijk bang. Ook leek ik buiten mensen te zien. Ik besloot men ogen maar gewoon terug toe te doen en er niet aan te denken. Ik liet me gewoon terug gaan met de muziek. Ook merkte ik opeens op dat ik met men tanden aan het knarsen was en op men kaken en tong aan het bijten was maar ik voelde het niet (nu, de volgende dag is men lip beetje kapot) Uiteindelijk heb ik men kleren met veel moeite uitgekregen en ben ik in slaap gevallen. Ondanks dat dit misschien niet zo prettig lijkt, heb ik er wel degelijk van genoten, op het paranoide gedeelte na. Nu heb ik 2 vraagjes: 1) Hoe is dit mogelijk van weed? Ik heb nog nooit eerder zoiets gehad en ik dacht dat je niet echt kon "trippen" van weed of is er misschien iets mis met de weed die ik had? 2) Ik heb wel al eens gehoord van een XTC-backflash, zou dit zoiets kunnen zijn? Is het mogelijk dat dit niet was gebeurd als ik geen XTC had genomen? Alvast bedankt voor het lezen, dit is de eerste keer dat ik zoiets schrijf, ik hoop dat het een beetje duidelijk is"
"Een trauma heb ik in iedergeval niet gehad :P Maar heb echt al vaak véél meer gesmoked dan dit, dus vond het beetje eigenaardig om soort van hallucinaties te hebben, het was wel heel vaag en niet zo duidelijk als de paar kleine hallucinaties die ik op men XTC trip had. En verder is mijn wietgebruik redelijk gecontroleerd, af en toe stop ik een tijdje om zeker te zijn dat ik niet mentaal verslaafd geraak ofzo ^^ En dit is dan ook geen probleem. Ik merk wel dat ik een alerter ben op school in de periode dat ik niet blow, achja ben toch men jaar over aan het doen, is niet zo erg"
"Vandaar dat ik "bijna" dagelijks schreef. Met gecontroleerd bedoel ik ook dat ik niet smoor wanneer ik examens heb, belangrijke testen etc. Het feit dat ik men jaar over doe heeft voornamelijk andere redenen, het blowen heeft er uiteindelijk waarschijnlijk wel invloed op gehad, maar ik ben vrij zeker dat ik ook men jaar over zou moeten doen als ik niet had geblowt. Ook heb ik er geen last van als ik niet smoor, ik wordt niet prikkelbaar en denk er niet constant aan zoals sommige vrienden van me. Af en toe kan gewoon genieten van een jointje bij zonsondergang met wat chille muziek Als ik merk dat ik regelmatig vermoeid (door de combinatie van weinig slaap en blowen) en het een negatieve invloed heeft op school, stop ik er ook even mee. En als alles rustig op school gaat of ik heb vakantie, kan ik het me wel veroorloven dagelijks te smoren met vrienden. Wel bedankt voor de waarschuwing, ik heb er al regelmatig over nagedacht"
"Even een kleine offtopic update Ik heb onlangs veel problemen gekregen met school door wiet en heb besloten te stoppen. Niet persee voor altijd maar toch in ieder geval voor een lange periode, tot ik alles terug een beetje op een rijtje heb. Als ik binnen een paar maanden dan toch terug zou smoren zou dit ook enkel op festivalkampings etc zijn. Ik ga nu ook begeleiding krijgen maar ik zit er ook niet mee in, stelt de school en men ouders ook wat meer op hun gemak. Verder heb ik een soort "klik" gekregen besef dat ik waarschijnlijk wel degelijk verslaafd was. Zonder dat ik het door had (zie ook posts hier boven bv.) dacht ik dat het geen invloed had op mijn schoolwerk, terwijl het wel degelijk zo was. Heb nu anderhalve week niet gesmoord, ik weet het, is nog niets, slechts een begin maar ben ervan overtuigd dat het gaat lukken. Heb een jaar geleden ook al problemen gehad en zei toen ook dat ik ging stoppen maar ben toen slechts voor de schijn gestopt. Verder voel ik me idd ook al wat helderder worden, ben wel soms een beetje gefrustreerd als ik weet dat ik bv. in school een educatieve film moest zien, dacht "damn wat zou het toch lekker zijn om hier nu stoned te zitten" maar ik kom er wel over Nu eerste prioriteit; Goede examens afleggen!"