Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Bedankt! neen nog nooit iets gebruikt buiten alcohol en ooit eens een paar jointjes. Acht je da kans groot dat ik mezelf onomkeerbare schade heb toegebracht? Of moeten m'n hersenen gewoon nog herstellen van de zware klap die ze hebben gekregen?"
"Waarom denk je dat? Is het dan zo onwaarschijnlijk dat het al 3 maanden duurt?"
"@MDMAngel Bedankt voor je bericht!Het doet echt veel deugd om je post te lezen. Ik probeer de sinds een paar dagen mijn zorgen uit mijn hoofd te zetten en er niet meer aan te denken. Als dit niet helpt ben ik zeker van plan om hulp te zoeken. Ik probeer ook op levensstijl te letten. Berichten zoals die van jou helpen me ook al een stuk om me geruster te voelen en te begrijpen dat het herstel een tijdje kan duren."
"@MaddMonkey ja ben naar de dokter geweest, maar ik denk niet dat ze het echt serieus nemen. Zeker in België is Mdma niet iets dat echt gekend is onder dokters veronderstel ik. Ben ook gegaan in verband met slaapproblemen en neerslachtige gevoelens en de dokter heeft me trazodone voorgeschreven. Mijn slaapproblemen hebben overigens niks met die halve pil te maken,was er altijd al wat gevoelig voor. Ik heb volgende week nog een afspraak met hem en ga dan wel proberen om door verwezen te worden naar een professional of iemand die er wat meer van weet. En voor de rest heb je inderdaad gelijk, die xtc heeft een paar problemen blootgelegd die er al waren en het is tijd om er iets aan te doen. Dat is ook wat de dokter ongeveer gezegd heeft. Hoop echt dat ik mezelf niet permanent beschadigd heb, dat is echt het enige dat ik kan wensen. Bedankt voor je hulp!"
"@assiejager Ja ik ben inderdaad een enorme overdenker en een vrij angstig persoon, ik kan er gewoon niks tegen doen. Top dat je herstelt ben en bedankt om de moeite te doen om een berichtje te schrijven, doet altijd deugd!"
"@Geneesmiddel ja ik weet dat het onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk is om iets langdurig op te lopen van eenmalig gebruik of een lage dosis. Ik denk dat ik alle studies en artikels die er te vinden zijn al heb gelezen.Ik hoop dat niks permanent is en dat het gewoon een goede les is voor mij om nooit meer drugs te gebruiken. Het is inderdaad een goed idee om het landelijk medisch spreekuur te vermelden bij de dokter, ga ik volgende week zeker doen. Bedankt!"
"Hallo iedereen, Ik zit met een paar vragen in verband met xtc en dit forum leek me wel de juiste plaats. Ongeveer 3 maanden geleden heb ik voor de 1e keer xtc gebruikt samen met 2 vrienden, ongeveer een halve pil was het. De avond zelf was zeker leuk en ik heb me , ondanks 1 moment waarin ik me ineens superkut voelde, echt geamuseerd en me nog nooit zo gelukkig gevoeld. Voor de inname had ik wat research gedaan over xtc en ik was dus voorbereid op een dip. 5 dagen na de inname kreeg ik plots last van heftige angst/paniek aanvallen. Dit hield zo'n 2 à 3 weken aan. Ook had ik last van serieuze stemwisselingen, ik ging van enorm gelukkig naar diep depressief. Deze klachten zijn na ongeveer 2 maanden wegggetrokken en voel me al veel beter momenteel, maar ik heb nog altijd te maken met een slecht geheugen ( vooral bij het onthouden van namen ) ,derealisatie met momenten en vermoeidheid (ondanks dat ik redlijk goed slaap) . Deze klachten baren me veel zorgen, ik ben bang dat ik mijn leven verkloot heb en ben elke dag bezig met de klachten. Het beheerst echt mijn leven en ik heb moeite met gedachte dat ik bij mezelf iets permanent heb beschadigd en ik nooit meer de oude zal zijn. Ter informatie , ik ben 18j. ,man en gebruikte voordien nooit drugs behalve sporadisch wat alcohol. Hoe kan het dat mijn klachten zolang aanhouden ( mijn 2 vrienden hebben geen klachten, namen een hele pil in en hebben al meerdere keren xtc gebruikt). ? Heb ik permanente schade toegebracht? Komt mijn geheugen nog volledig terug ( ik ben begonnen aan mijn hogere studies dus maak me wel wat zorgen)? Alvast bedankt."
"De pillen waren allemaal hetzelfde. Neen we hebben ze niet getest (gaat ook niet in Belgie denk ik) , ik weet nu pas hoe verschrikkelijk dom het was om ze niet te laten testen. Ik weet dus niet hoeveel mg in zo'n pil zat en maak me er wel wat zorgen over. Zijn er aanwijzingen dat ik een te hoge dosis heb genomen?"
"Hartelijk dank voor de antwoorden, ben een maand na mijn inname al eens naar de huisdokter gegaan en moest terugkomen als het niet overging. Was sowieso van plan om terug te gaan, wou eerst ff horen van mensen die iets weten over xtc. Bedankt voor de moeite en hopelijk komt alles goed!"