Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, dit is mijn eerste bericht hier dus laat ik mij eerst even voorstellen. Ik ben Alan en ik ben een beginnende kweker. Ik heb een aantal weken geleden voor het eerst een paddo growkit gekocht en ik vind het geweldig. Het is fantastisch om iets vanuit niets te zien groeien. Ik heb gelezen dat temperatuur verschillen flink de groei kunnen belemmeren van de paddo's. De kit staat op m'n kamer waar overdag de temperatuur rond de 20 graden is en de afgelopen weken flink minder vanwege de extreme vrieskou. De paddestoelen zijn daarom denk ik niet zo groot geworden als ik dacht, maar het is alsnog 87 gram vers geworden. { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" } Nu heb ik een aantal vragen. Is het aantal gram wat ik heb gekregen normaal voor de omstandigheden waarin ze groeiden? De hoedjes van de sommige paddestoelen begonnen al open te raken en ik heb gelezen dat het dan tijd was om te oogsten, dus heb ik meteen alles geoogst. Heb ik niet iets te vroeg geoogst? Er zitten ook flink wat kleine paddootjes bij. Zou ik daar bijvoorbeeld thee van kunnen trekken en zou ik daar wat van voelen? Ik heb de kit alweer gesoaked en ben van plan de temperatuur constanter te houden voor de volgende flushes. Mvg, Alan."
"Bedankt voor de reacties. Dat tripreport gaat er zeker aankomen. Ik heb al een keer eerder paddo's geprobeerd, maar daar voelde ik niks van, dus ik hoop dat het deze keer beter gaat. Ik zal daarom ook zeker m'n eerste goede ervaring delen met het forum. Mits ik goed kan onthouden wat er allemaal is gebeurd. Ok, dan weet ik dat voor de volgende flush dat ik ze iets langer kan laten staan. Het was namelijk de eerste keer dus ik nam het zekere voor het onzekere met het plukken. Gelukkig wordt het weer nu minder koud, dus dat gaat een hoop helpen denk ik. Ik heb ook een kacheltje gevonden, dus voor de nachten zet ik die lekker aan. Thx voor de tips over de kleine paddootjes, ik zal daar voorzichtig mee zijn met het doseren. Verder zal ik ook meer foto's gaan maken tijdens het groei proces. Hopelijk krijg ik met de volgende flush meer opbrengst. En het paddosoort dat ik aan het kweken ben is de Mazapatec. Heeft iemand daar ervaring mee? Gr. Alan"