Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshoe bereid je ayahuasca?

hoe bereid je ayahuasca?

14 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
t
trippin on the edgeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoe bereid je ayahuasca?
Ik heb banisteriopsis caapi (30gram) en psychotria viridis (30gram)
Nu heb ik gelezen dat ik het moet koken met een halve liter water voor 2uur, is het dan klaar om te drinken?
Je moet het in 3 keer drinken hebben ze me gezegd..
e
erwin krolLid
01-01-2024, 00:00
#2
volgens mij staat er wel meer dan dat, maar anyway. Goeie combi heb je gekocht, caapi is stukken beter dan harmala en viridis smaakt beter dan mimosa.

versnipper je ingredienten zo fijn mogelijk.

- niet in 3 keer drinken maar drie keer uitkoken( uitwringen in een doek en weer koken met vers water met wat citroensap. Ze zeggen lang maar drie keer 25 minuten is genoeg.
- Het water laten inkoken tot een klein kopje of twee, dan kan je het in twee keer drinken. Uiteraard eerst laten afkoelen, dan kan je het makkelijker naar binnen gieten. Met een tussenpauze van een kwartier, dat scheelt iets voor de misselijkheid.
En vergeet niet minstens zes uur te vasten, een tripsitter in huis te hebben, en fruit en wat water voor later. En een goede ligplek en muziek.
t
trippin on the edgeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoe kun je meer dan een halve liter water laten inkoken tot 2 kopjes?
Wat doe je dan met de plantenresten en het water waarin je het de eerste keer hebt gekookt?
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#4
pan op het gas zetten en laten inkoken *jeugd van tegenwoordig*

inkoken is langdurig laten koken, zodat overtollige vloeistof verdwampt en de substantie indikt

dikke van dale

in·ko·ken1 (onov.ww.)
1 dikker worden door verdamping

in·ko·ken2 (ov.ww.)
1 dikker doen worden door verdamping
t
trippin on the edgeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kan je het eens simpeler uitleggen ben geen keukenprinses thx
t
trippin on the edgeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kan je het eens simpeler uitleggen ben geen keukenprinses thx
t
trippin on the edgeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zijn er verschillende recepten om het te maken? Of kan je het alleen koken, ik snap het kokingsproces niet zo goed..
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
google is your friend
e
erwin krolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Begin eerst maar met een ei bakken :wink:
t
trippin on the edgeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb al gegoogle'd en vind nergens duidelijk uitleg, kun je mij gwn in simpele genummerde stapjes vertellen hoe ik het moet koken, het is mijn eerste keer, ik vraag gwn een beetje hulp... srry
e
erwin krolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik wil echt niet vervelend zijn, maar ayahuasca is echt een heel ingrijpend middel, dat goede voorbereiding en mindset vraagt. Als ik je hier zo bezig zie zou ik echt even wachten, je lijkt over dingen heen te lezen zoals de eerdere 2 simpele stappen te lezen die ik in post 2 heb staan en de uitleg daarop wat inkoken betekent. De bijsluiter, google, meer is er niet.

Het is simpel om het te maken maar echt niet simpel te ervaren. Als het maken al een opgaaf blijkt...
Echt, respecteer dit middel en bedenk je nog even. Als je het goed droog en donker bewaart kan je eerst wat meer nadenken, over het maken en het nemen en wat je daar nog meer voor nodig hebt. Van de ervaren trippers die het nemen hoor ik dat ze het alsnog onderschat hebben wat het met je doet.

EK
J
JaimieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat ik wel weet is als je het kookt,dat je het nog steeds moet opeten maar je moet ook nog al je sop(toch zeker 3 glazen!)moet opdrinken,en geloof,het smaakt vet vies :beer:
t
trippin on the edgeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb een boek over sjamanisme gelezen, daaruit heb ik het leren kennen, mijn vriendin is zelf een afstameling van de shuar-indianen, ik denk dat dat mij wel capabel maakt om het nu eens te drinken, ik heb mij al 9weken voorbereidt met rituelen en dergelijke om het te kunnen drinken en een verrijkte levenservaring op te doen, nu heb ik alleen vragen over het bereiden er van.. Dit stond niet in mijn boek uitgelegd daarom dat ik het jullie vriendelijk vraag,

wat ik weet is dat je de caapi en viridis in 2 verschillende potten doet, met een liter water, en lepel azijn of citroen
na enkele uren te laten sudderen, (niet koken) het afgieten tot het helder wordt, (is het mengsel dan bruin ofzo en moet je gwn het water afgieten?)
Dan begin je de vorige stappen terug te herhalen tot het uiteindelijk helder en 3 keer gekookt is, en daarna een nachtje laten afkoelen en de 2 doseringen uitdrinken zodat als je het uitkost, je nog een extra portie hebt :)

Is dit de bereiding of mis ik nog iets
i
izmarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hee Tripping on the edge,

Die hoeveelheid (30 gram om 30 gram) is veel te weinig voor de meeste mensen, dus ik zou daar geen tijd in steken, behalve als je je sjamanistische keukenkwaliteiten en geduld wilt ontwikkelen.

Als je echter gaat voor de ervaring in plaats het ontwikkelen van vaardigheden, dan kan je beter meer gebruiken. Ik zou zeggen dat 60 gram caapi met 30 gram viridis bij de meeste mensen voor een zeer milde ervaring met meestal wat buikkramp, soms misselijkheid/overgeven geeft en bij sommigen een zeer sterke psychedelische ervaring. Daarom, als je veilig wilt zijn, begin je met deze hoeveelheid en reken je nergens op en zorg je dat je goede begeleiding hebt van iemand die ervaring heeft met drinken.

Gebruik Google inderdaad... Als je 't niet snapt, blijf lezen op fora totdat je het snapt. Ik ben het totaal niet eens met de stelling dat ayahuasca maken makkelijk is trouwens... Dus ik geloof niet dat je 't zo moet zien dat als je het juiste A4-tje met de juiste hoeveelheden van tijd en grammen en pannen hebt, dat je een goed werkende thee krijgt.

Die Shuar lui die staan 12 uur boven de pan onhoorbaar zachtjes te zingen, om de spirituele entiteiten op te roepen die jou hopelijk gaan genezen of opleiden (de lessen van plant-leraren over liefde voor de aarde, voor jezelf, je medemens, etc.). Ze staan te roeren in de pan terwijl ze naar de bubbels luisteren. Ze eten een aantal dagen heel anders (minder tot geen vet, suiker, zuivel, vlees) en hebben een aantal dagen voor het drinken van ayahuasca geen sex of orgasmes. Ga zo maar door.

Dat hoort allemaal bij het 'maken van ayahuasca', het mogelijk maken van de reis, van het effect. Laatst interviewde ik Jeremy Narby, schrijver van De Kosmische Slang (Cosmic Serpent), erg gaaf boek over DNA, ayahuasca sjamanisme, etc. Hij vergeleek deze voorbereiding met dat je best in je auto zou kunnen stappen terwijl het raam nat en smerig is, maar je wil liever het raam voordat je weggaat schoonmaken. Dan kan je een stuk makkelijker navigeren.

Kijk op Azarius.net bij Ayahuasca > Spirit Elixir voor een beknopte handleiding in PDF-formaat over hoe je de bekendste ayahuasca- en anahuasca-planten bereid tot een psychedelisch brouwsel.

Als je begeleider zeer ervaren is en vertrouwen heeft dat 'ie jou door een uiterst diepe ervaring kan begeleiden, zoals de Shuar sjamanen die icaro's voor je gaan zingen en speciaal voor jou muziek maken, dan kan je een hogere hoeveelheid drinken.

En er zijn ook mensen die met vrienden en bekenden gaan drinken op een afgesproken plek, onder begeleiding van ervaren ayahuasca-sjamanen.

Check ook de website die ik net heb gemaakt over ayahuasca
http://www.ayahuasca-info.com

Veel plezier met je space travels.

Groetjes,
Izmar
D
DeeMTeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ayahuasca

Je hebt geen tripsitter nodig voor Ayahuasca. Zorg dat je cker minimaal 60 gram MHRB hebt voor 1 persoon. De MAOi remmer zou ik appart maken en eerst drinken zodat het lekker inwerkt op alvorens je MHRB neemt. Lees voor de zekerheid de info over de MAOi remmer. De dingen die je een week niet mag eten zoals chocola, Suiker, alle producten die niet vers zijn zoals ouwe kaas enzo geven een nadelig effect op je trip wat zeer slecht is voor je lijf. Neem niet alles in 1 keer, maar neem de eerste keer niet te weinig. Neem bv 1/3 van je 60 gram. Maak het comfortabel in je huiskamer en zoek de juiste space muziek. Laat katten en honden niet in je huiskamer, want die storen je. Zorg voor kots emmers, want je kan misselijk worden. Als je moet overgeven is dat je ellende die je uitkotst dus dat is goed. Ga lekker liggen, wacht tot de trip gaat komen en laat je lekker meevoeren in de parallelle wereld. Enjoy je trip :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."