interessant topic, mooie voorzet Mana, weinig animo zo te lezen maar daar komt verandering in
Om maar één van de topics aan te snijden, je moet toch ergens beginnen,
zijn er overeenkomsten tussen reizen..
Hoe en welke dingen we aanleren, verwerken en opslaan is voor iedereen verschillend. Wat wel iedereen gemeen heeft is dat we zijn geboren.
Een veelvoorkomend thema tijdens aya reizen is het herbeleven van een (weder)geboorte, na het strugglen in de duisternis die soms uren kan duren, komt de omarming door tja hoe zal ik deze eens verwoorden... universele liefde...
Het geboortetrauma, ik kon mijn eigen ervaring pas plaatsen na het lezen van "beyond the brain" van Stanislav Grof.
In verhalen van vrienden komt dit thema ook geregeld voor. Hoor wel of iemand hier wat over vind.
Verder vind ik wel dat de samenstelling van aya (naast de grote van de groep, stand van de maan etc) een grote invloed heeft op de soort reis. De aya met de liaan als mao remmer en de chakruna als dmt source geeft mij meer een binding met de natuur dan bijvoorbeeld een combinatie van harmala en acacia of mimosa waarmee ik vaker alien encounters krijg.
ok van de hak op de tak
![:tearsofjoy:]()
over dmt en de pijnappelklier. In de pijnappelklier wordt melatonine gemaakt, weet verder niks over spontane aanmaak van dmt in deze klier. Wat ik wel weet is dat de chemische samenstelling van de twee maar 1 co2 moleculetje verschilt. Dus kort door de bocht gezegd kunnen we als we op een bepaalde manier adem halen melatonine omzetten in dmt.
Melatonine C13H16N2O2
DMT C12H16N2
Door bepaalde ademhalingsoefeningen ben ik wel in meditatieve staten gekomen, nog geen full blown dmt visuals wel de twilight zone, de wachtruimte als je nog net niet genoeg hebt gehad om door de poort te schieten.
food 4 thought