Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBen kapot,verslaafd aan benzo's en methadon.

Ben kapot,verslaafd aan benzo's en methadon.

14 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
R
RosettaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,,,

Blij dat ik dit forum heb gevonden.
Heb een groot verslavingsverleden,toen ik 13 jaar was begonnen met roken,alcohol,
zo door de jaren heen echt alles gebruikt.
Toen ik 27 jaar was ben ik begonnen met veel coke,veel heroine en methadon.
Oke,Heb 9 jaar gevochten om clean te worden,en te blijven!,veel opnames,.Vallen en weer opstaan.
Ben 4 keer afgekickt van de methadon,waarvan 1 keer heel erg zwaar,ben toen echt lang ziek geweest,een Hel.
Het is me op laatst toch gelukt en ben 4 jaar clean geweest met behulp van Naltrexon,begeleiding,ribw wonen.
Ik woon nu weer twee jaar op mezelf,maar ben vorig jaar terug gevallen in heroine gebruik, voordat ik het wist was ik weer afhankelijk van methadon.
Ben nu weer in behandeling bij VNN(Verslavingszorg Noord Nederland) en zit op 50 mg methadon.
maar ik gebruik ook benzo's,namelijk Alprazolam,(6 maal daags 0.5 mg)en zonodig Oxazepam.(50 mg ,twee maal daags een helft)
Ook gebruik ik Seroguel XR.(overdag 200 mg,en voor het slapen gaan 200 mg)
Ik heb Bipolaire stoornis en lichte vorm van Borderline ERS.
Ik rook me te pletter. :smoke:
De laatste maanden word ik steeds depressiever,ben kapot,ik heb geen energie meer.
Het gaat zo moeizaam allemaal.Trek me ook helemaal terug van de buitenwereld.
Wil afbouwen/afkicken van de methadon,maar VNN is voorzichtig met mij,omdat ik vanaf afgelopen november steeds lichamelijke klachten heb gehad,zoals longontsteking,Astmatische Bronchitus,vaak blaasontsteking,nu ik weer methadon gebruik ben ik weer benauwder dus gebruik weer een inhalator(symbicort)
Nu heb ik Bloedarmoede en slik een maand staaltabletten.
Maak me best zorgen om mezelf,want ben doodmoe.
ik wil graag een afbouwschema en rustig de methadon afbouwen,laatste zwaarste weken een detox.
Ik weet dat ik het de tijd moet geven.
Ik baal echt dat het zo gelopen is en gegaan is.Was 4 jaar clean.
Dit wou ik met jullie delen,misschien hebben jullie tips /wat dan ook voor mij.
Ik ben kapot.
:(

Groet/Liefs
Fallen Angel.
Xxx
:wave:
d
drugs are bad!Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey, Angel!

Wat een verhaal, maar ik kan me er wel in verplaatsen.
Ben getrouwd met een hele bijzondere vrouw, maar wel met een vorm van autisme, Aspergers genaamd.
Ben zelf 16 jaar aan de benzo's en dope verslaafd geweest, gestopt ,maar toch weer na 5 jaar terug gevallen in gebruik, door de situaties van het leven.
Ik heb gelukkig de methadon altijd kunnen mijden, hetzij voor een korte kuur.

1 ding valt me op in je verhaal, en dat is die AKELIGE Seroquell die je neemt.
Ik hoop dat je er echt wat aan hebt, want de andere medicijnen, behalve de methadon, zijn minder erg dan die Sero.
Dat spul maakt je sloom, loom, futloos, moe, en de bijwerkingen zijn in mijn opinie het medicijn niet waard.
Maar dat is mijn persoonlijke ervaring, en ik heb mijn vrouw enkele maanden terug zien stoppen met de Sero 600mg per dag, en ik kan je vertellen dat ze een totaal ander persoon is geworden, in de positieve zin van het woord.
Vooral dat treugtrekken uit de wereld, en jezelf isoleren, is iets wat ik heel erg herken in mijn vrouw, toen ze die Sero nog gebruikte.

Ze kreeg trouwens ook 4x50Mg Oxazepam per dag en dat maakt ook alleen maar moe.
Daar zou ik ,als ik jou was, liever overstappen op de diazepam, in overleg met je dokter, dat zou je minder depri maken dan oxazepam, en het werkt veel langer door, dan de Oxa.
Je dosis zou wel hoger worden, maar diazepam geeft in ieder geval een "moodlift", in vergelijking met Oxa, wat een flutbenzo is, in mijn ogen.
Wellicht dat je iets anders kunt krijgen, en dat dat al iets helpt tegen die erge moeheid.

Aan de andere kant, en ik wil niets bagatelliseren, het is nu eenmaal een weg met vallen en opstaan, de weg van verslaving,die we ooit op gegaan zijn.
En onthoudt dat ze in de verslavingszorg altijd "heel voorzichtig" met je zijn, qua afbouwen, want als jij stopt met hun medicijn te nemen, hebben hun weer een klant minder. :smilingimp:

Houdt je hoofd omhoog, en denk kleine stapjes vooruit, dag voor dag.
Als je het hele plaatje anders wilt zien in 1 keer, werkt dat alleen maar averechts.
Je kon eens zonder, dus kun je dat ook weer bereiken in de toekomst.

Ik wens je wijsheid, kracht en een stralende toekomst in vrijheid toe!
R
RosettaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heyoo,drugs are bad.

Hoi,
Dacht laat effe weten hoe het gesprek is afgelopen.
gesprek gehad met methadonarts,
we gaan afbouwen met 5 mg in de twee weken(1pil)
heb een folder meegekregen over het middel Suboxone,
heb al effe op het forum gelezen over dit middel.
Ik weet nu nog niet dat ik het ga gebruiken,wil eerst es kijken hoe het gaat met dit afbouwschema,en wanneer de afkick echt voelbaar word.Hoe ik er op reageer.
heb echt geen zin in om nogmaals een Helse methadonafkick mee te maken,
ik weet dat ik dat ook niet weer ga trekken.
Ik probeer heel langzaam af te bouwen.
het is nu afwachten hoe het de aankomende tijd zal gaan.
Ik weet echt niet hoever ik ga komen,hoe het afloopt,ben erg wisselend in stemming,gedrag,gedachten, :rock: dat maakt het heel moeilijk.
Ik laat het per dag op me afkomen.
Hey,Tot zover.

Groetjes
Angel.
:)
d
drugs are bad!Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Fallen Angel zei:
Hoi,@ drugs or bad!.

Bedankt voor je reactie.
Tof dat je het deelt met mij.
ik kan er wat mee.
Thanks !!!
:)

Liefs
Angel.
Xxx
Klik om te vergroten...

Hey, Angel!

Fijn te horen dat je er wat mee kunt.
Ik moest vandaag nog aan je denken, toen ik een reaktie ontving in het grote seroquell topic van een andere zeer interessante site,Bluelight.
Daarin sprak iemand over Seroquell, en zei dat het eigenlijk een chemische lobotomie is, en dat de mensen die deze meds gebruiken, steeds minder merken, zelfs van zeer hoge doseringen.
Hij noemde het serquell-zombies. :openmouth:
Ik heb een hekel gekregen aan dat medicijn, maar dat was toen ik voor de eerste keer 25mg nam, en in bad in slaap viel, en bijna verdronk...

Heb je een doc waar je een beetje mee overweg kan, en die bereidt is om te luisteren naar wat jij nu eigenlijk wilt?
Want je medicijnen zijn naar mijn mening een standaard mix die gegeven wordt , aan mensen met Borderline symptomen.
In mijn ogen zou een andere combi of dosering wellicht veel beter voor jou persoonlijk zijn.
Maar ik ben geen dokter, dus daar heb je wel een psych of doc voor nodig, die jou gezondheid en wensen voorop stelt, en niet alleen geld aan het verdienen is, door doktertje te spelen.
Want geloof me , zo zijn er velen, in de verslavingszorg ,alwel in de psychiatrische hulpverlening.

Ik blijf aan je denken, en wens je veel wijsheid en kracht toe, om de juiste beslissingen te maken!
Keep looking up!
The best is yet to come!
R
RosettaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hey,@ drugs or bad.

Er zijn veel meningen over het medicijn Seroguel,in de tijd dat ik clean van de meth was gebruikte ik 600 mg,ik ken mensen die 900 mg Seroguel XR gebruiken.
Het is echt een middel die de psychiaters,verslavingsartsen zo graag voorschrijven,ze zeggen het is niet verslavend.Weinig bijwerkingen,enz
Ik gebruik het nu al zo'n 4 jaar,probeer nu wel wat af te bouwen(overdag)omdat je er zo moe van word,
maar heb er verder wel baat bij,het geeft me rust in m'n koppie.
Wat wel zo is dat ik niet weet hoe ik me zou voelen dat ik geen Seroguel gebruik,denk heel druk en chaotis in mijn hoofd.
Zo puzzel ik nu uit wat het beste werkt,ook bij mijn andere medicatie.
De Seroguel XR 200 mg,die ik voor de nacht slik gebruik ik door want ik kan er goed op slapen,het neemt mijn nachtmerries weg.
Ik krijg inderdaad Seroguel voorgeschreven omdat ik een milde vorm van Borderline ERS, Bipolaire stoornis heb,maar dat zie je niet als je mij zou zien,,
Borderline is vanbuiten anders dan vanbinnen.
Bij ieder mens werkt Seroguel,welk medicijn dan ook,weer anders.Dat is gewoon zo.
Zo ken ik veel mensen die het er heel goed op doen,en net als jij ken ik mensen die kunnen er totaal niet tegen.
Moet wel zeggen dat ik in mijn leven veel medicatie heb geprobeerd,en bij mij werkt bv alle soorten antidepressiva heel erg slecht,daar word ik een zombie van.Helemaal afgevlakt,
Net als Lithium,Depakine.
Vandaag heb ik gesprek met mijn metharts,gaan we overleggen over een afbouwschema methadon.

Dank je wel voor je bemoedigende woorden(laatste regels!!)
I'll Keep Looking Up !!!
:)

Liefs
Angel.
Xxx
d
drugs are bad!Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Hey, daar, Angel,

Je kent dus de meeste medicijnen al, die op het Borderline vlak gebruikt worden.
Het is inderdaad wel een goed idee, om te proberen je dagmedicatie te minderen, naar mijn mening.
Nogmaals, ik ben geen dokter, leef alleen in een omgeving met veel mensen die gedianostiseerd zijn met een vorm van Borderline, vandaar.
Mijn vrouw heeft jarenlang onder die noemer behandelling gekregen, totdat bleek dat ze een andere stoornis had...
Met dus de verkeerde medicatie erbij.
maar ze is begonnen met het uitspreiden van haar meds en is korte tijd later helemaal gestopt.
Maar zoals je zegt, Sero kan het wel rustig maken in je koppie, en als het ook nog je nachtmerries weghaalt...snap ik t wel.
Hou alleen ook voor ogen ,dat Seroquell doordat het minder verslavingsgevoelig is, ook sporadisch gebruikt kan worden, om even tot rust te komen, mocht je ooit besluiten om er mee te stoppen.

Goed dat je je methadon wilt minderen, want dat medicijn is in mijn ogen een nog ergere uitvinding, dan Seroquell. :openmouth:
Als de Verslavingsartsen verplicht zouden worden een uitleg te geven over dope tegenover methadon, zouden de korte detoxificaties veel meer succes hebben, en zou methadon niet zo'n "succes" zijn geworden in Nederland als het nu is.
Het is, wederom mijn mening, als eerste bedoeld als reguleringsmiddel door de overheid voor verslaafden, in plaats van een hulpmiddel voor verslaafden.

Hey, maar je bent alweer 2 dagen verder gekomen, en ik ben benieuwd wat je arts gaat zeggen.
Laat je niet van de wijs brengen, als de arts een heel ander plan heeft, dan wat jij hebt.
Ze zijn er niet om verslaafden te helpen, maar om verslavingen onder controle te krijgen.

In de tussentijd, laat je niet ontmoedigen en probeer je te herinneren wat het leven nou echt de moeite waard maakte, voordat je met de drugs en meds begon.
En als er nix is wat de moeite waard was, weet ik zeker dat het beste nog komen !
Hou je ogen op de toekomst, en stap voor stap zal die toekomst er komen. :wink:
Bedankt dat je steeds terug reageert, op het forum wat stoom afblazen helpt vaak al, om weer een stap in de goede richting te maken.
Groeten, Drugs are bad!
a
artworkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoi
-fallenangel- zei:
Oke,mijn metharts zei dat hij me niet tot de 0 gaat afbouwen,hij wou me ook niet aanmelden voor een detox.
Hij is bang dat als ik op o sta/ziek word,weer in heroinegebruik terugval en het alleen maar erger word.
We doen het op mijn manier zij hij.
Klik om te vergroten...

Hoi Angel,

Ja wat je arts zegt is het "beleid" in de reguliere verslavingszorg. Namelijk liever methadon geven dan het risico nemen dat iemand terug valt. Dit is volgens mij een soort van "overlast beperking"voor de samenleving. Maar de arts ontneemt iemand de kans om clean te worden. De arts gaat niet achter iemand staan die aangeeft clean te willen worden. En de arts geeft al bij voorbaat aan hier geen vertrouwen in te hebben. Dan wordt het voor veel gebruikers wel erg moeilijk om er "zelf" wel vertrouwen in te hebben om ooit clean te worden.
Zelf denk ik dat het ontgroeien van een verslaving met 'vallen en opstaan"gaat. En dat je iemand die wilt afkicken daarin moet ondersteunen. En niet zeggen van "leg je er maar bij neer en leer er maar mee te leven". Dit werd namelijk meerdere malen letterlijk tegen mij gezegd.
d
drugs are bad!Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Hey daar, Angel.

Goed plan, kleine stapjes zijn OK.
Heb zelf geen ervaring met suboxone, maar de discussie op buitenlandse forums gaat daar voortdurend over, in verhouding tot de discussie over metha.
Voor sommige is het een echt wondermiddel, wat methadon steeds vaker niet waar kan maken.
Maar sorry, heb geen persoonlijke ervaring.
Laat het me vooral weten, als je besluit op den duur sub een kans te geven.
Ben heel benieuwd naar je reakties!
Goed dat je het stapje voor stapje doet, teveel hooi op je vork is nooit goed.
Hou vol, ik geloof dat je het gaat redden.
veel liefs, Drugs are Bad! MmmKeeee? :wink:
a
artworkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoi Angel,

Ik laat dat "fallen" weg, want ik vind je zeer moedig omdat je de strijd niet hebt opgegeven. Ik weet uit eigen ervaring dat het lang kan duren om uit een verslaving te groeien. Maar ik denk dat jij er kan komen, omdat je niet blij bent met je middelen gebruik. Er zijn ook gebruikers die het wel best vinden en zoveel mogenlijk van drugs willen genieten. Dit soort gebruikers heeft geen motivatie om af te kicken. Jij wel!!
Methadon wordt erg makkelijk verstrekt door de verslavingszorg. Sta er soms versteld van hoe makkelijk clienten ( ik werk in de forensische verslavingszorg laaste fase namelijk intensief begeleid wonen) als ze naar de arts/psychiater gaan en zeggen dat ze niet lekker in hun vel zitten, verhoging van methadon krijgen.
Bij ons zitten clienten die meer dan 200 mg per dag krijgen naast alle andere medicatie die ze daar nog bij krijgen. Probeer dat nog maar eens af te bouwen pfff. Jij zit op een dosering die gelukkig nog af te bouwen is hoewel dat ook heel moeilijk is vooral het laaste stukje.
Heb vroeger zelf ook verschillende periode's methadon geslikt. De verslavingsarts wilde mij niet meer afbouwen. Ik heb zelf door gedrukt daar ik altijd een antipathie tegen methadon heb gehad.
Wens je heel veel sterkte toe.
R
RosettaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoi artwork.

Dank je. :)
Oke,mijn metharts zei dat hij me niet tot de 0 gaat afbouwen,hij wou me ook niet aanmelden voor een detox.
Hij is bang dat als ik op o sta/ziek word,weer in heroinegebruik terugval en het alleen maar erger word.
We doen het op mijn manier zij hij.
Ik dacht dat zien we dan wel weer,eerst maar es zien hoe het gaat met het afbouwen tot bv 20 mg.En ik ben er nog niet over uit dat ik Suboxone ga gebruiken.
Ik zit nu op de 45 mg,voel niks van die 5 mg die ik net ben afgebouwd,.
Ik weet gelukkig hoe alles zo'n beetje werkt en gaat,ben vaker van de methadon afgekickt.
heb 1 keer een hele heftige methadonafkick gehad,in opname,hebben ze me veel te snel afgebouwd,wat ben ik ziek geweest,.dat vergeet ik nooit weer.
Nu ik aan het afbouwen ben denk ik daar vaak aan terug,en dat maakt me wel angstig,
ik droom er snachts ook over,.
Gelukkig weet ik ook dat ik nu veel lager zit als toen,nog maar net een jaar methadon gebruik,ben 4 jaar clean geweest.
Nu gaan we langzaam afbouwen krijg goede begeleiding,ben positief.
Ook een voordeel is dat het zomer is. :sunglasses:
Tjeetje,dat er mensen zijn met 200 mg of meer,wat een MegaMega dosis!,
als ik dat zo lees ben ik erg blij dat ik nu op een lage dosis sta.
Ik ga ervoor,en geef het de tijd.

Wens je een Heel Fijn Weekend.

Groetjes
Angel.
:wave:
d
drugs are bad!Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoi Angel.

Ik ben het met de bovenstaande poster eens, daarom laat ik Fallen ook weg, zoals je wellicht al opgevallen is.
Ik ben aan het einde van een afbouw, toen ik voor de hele week meekreeg, zelf steeds een ml minder gaan nemen.
Totdat ik het laatste beetje gewoon weg heb gegooid, en heb nooit meer methadon aangeraakt.
Je moet gewoon doen, wat je zelf aankunt, en niet afgaan op wat "hun" in de verslavingszorg vinden.Zij willen jou niet kwijt als klant!
Veel succes, en je bent op de goede weg, hoor.
Je kunt het, en ik geloof dat je plannen gaan lukken!
Groetjes!
R
RosettaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Thanks,,,
artwork en drugs are bad.

Zoals jullie zien heb ik een nieuwe gebruikersnaam,
geen fallenangel meer maar
Rosetta.
:)
Ik hou jullie graag op de hoogte hoe het gaat met de afbouw/afkick.
Het gaat nu nog goed,
maar er zullen zeker zwaardere tijden komen.
Ik ga ervoor en denk dat ik Suboxone ga gebruiken,
we zullen zien.

Groetjes
Rosetta.
Xxx
:wave:
a
artworkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoi Rosetta,

is een betere naam hoor! Die andere klonk zo depri :wink: . Fijn dat het beter gaat. Suboxone heb ik zelf geen ervaring mee. Hoop dat het je een steuntje in de rug geeft. heb je ook mensen in de buurt die jou kunnen steunen e/o wat begeleiding kunnen geven?
Groetjes en sterkte.
R
RosettaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hallo,artwork/drugs are bad.

Heb besloten om op onderhoudsdosis methadon te blijven staan.
Ik bouw tot 40/35 mg methadon af and thats it.
Ik kan wil niet weer dat hele gedoe! aangaan wat methadonafkick met zich meebrengt.
Ik weet ook dat ik het Lichamelijk en Geestelijk niet trek.To Much.
Methadon is dan een rotmiddel,maar het geeft mij toch ook veel goede dingen,ik ben van veel van mijn angsten af,sta sterker.
Gebruik niet bij,,,

Lang Leve de methadon.!!!
:)

Groetjes
Rosetta.
Xxx
R
RosettaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoi,@ drugs or bad!.

Bedankt voor je reactie.
Tof dat je het deelt met mij.
ik kan er wat mee.
Thanks !!!
:)

Liefs
Angel.
Xxx

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."