#1
Hallo iedereen!
Ik ben nieuw op dit forum, maar dat komt omdat ik graag wat vragen wilde stellen/wat advies wil hebben over mijn "verslaving" aan het roken van wiet.
Ik ben 16 jaar oud en ik heb astma. Ik weet het nog goed, toen ik net 15 was vroeg een vriend aan mij of ik met zijn broer mee wilde smoken. We dachten allebei: "waarom niet?" en zijn toen dus gaan blowen. Het verliep allemaal soepel. Ik inhaleerde goed (door mijn medicijnen), werd goed stoned en had een geweldig gevoel. Ik begon dus toen met blowen, 2 jaar geleden.
Lange tijd heb ik gewoon af en toe een jointje gerookt, 's weekends 1 tot 3 joints in totaal met vrienden. Nooit kreeg ik last van mijn longen of dergelijke. De zomervakantie begon en ik begon meer te blowen, van 3 joints per week naar 2 joints per dag zelf, op een gegeven moment. Nog steeds, geen klachten.
Aan het einde van die vakantie kreeg ik kinkhoest. Ik weet nog steeds niet hoe ik het opgelopen ben, maar het was geen pretje, laat ik dat zeggen. Ik moest dus toen wel stoppen met blowen en dat heb ik ook gedaan (in totaal iets meer dan 3 maanden). Ik wilde daarna ook niet meer gaan blowen, maar toen mijn vriendin vroeg (had ik nooit van haar verwacht) of ik een stikkie mee wilde roken, ben ik weer begonnen.
In het begin had ik toen wel klachten. Veel hoesten, druk op de borst, af en toe misselijk. Maar die zakten na een maand weer weg. Ik begon weer aan mijn standaard routine van 1/2 joints per dag.
Nu kreeg ik, ongeveer 3 maanden geleden, ineens erg last toen ik ging blowen. Ik rookte een normale joint maar kreeg ineens het gevoel alsof ik stikte: keelpijn, benauwd, "brok in de keel"-gevoel, misselijk, hartkloppingen. Het verbaasde me, aangezien het gebeurde van de een op de andere dag. Ik rookte de volgende dag nog een joint, met precies dezelfde gevolgen. Ik zei toen tegen mezelf dat ik maar een week moest stoppen en heb dat toen gedaan. In die week had ik nergens last van, ik was gewoon mezelf. Ook geen lichamelijke klachten. Ik rookte na de gestopte week weer een jointje en kreeg wéér de zelfde klachten, uit het niets!
Sindsdien heb ik de klachten elke dag. Ik heb constant een "brok in de keel"-gevoel, brandend maagzuur en krijg moeilijk eten door m'n keel. Ik ben nu ook al 2 maanden gestopt met blowen, en had daar gisteren ineens een depressie door (ik zag m'n leven niet meer zitten, maar ik heb mezelf toegesproken en nu gaat het weer goed). Ik ben al naar de dokter geweest, maar het grootste probleem daar was is dat ik er met mijn ouders heen ging en zij nog steeds niet weten dat ik geblowd heb. Ik durfde niet tegen de dokter te zeggen dat ik blowde, aangezien mijn ouders er naast zaten. Die heeft toen een conclusie getrokken en tegen mij gezegt dat ik een maagbacterie kan hebben. Daarvoor ben ik vanochtend naar het ziekenhuis gegaan voor onderzoek en hoor de uitslag volgende week.
Maar ik denk (weet eigenlijk bijna zeker) dat ik geen bacterie heb in mijn maag, maar dat het komt door het blowen!
Daarom zou ik graag advies aan jullie vragen; wat nu te doen? Moet ik het aan mijn ouders vertellen? Zal ik zelf terug naar de dokter gaan en zeggen dat ik WEL blowde? Zijn er misschien middelen die er tegen werken? Ik wil dat die klachten zo snel mogelijk stoppen, aangezien ik er erg last van heb (nu dus al langer dan 3 maanden). Het doet namelijk erg zeer in mijn maag/keel/slokdarm, en dat is echt geen pretje.
Bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groeten,
Olivier
Ik ben nieuw op dit forum, maar dat komt omdat ik graag wat vragen wilde stellen/wat advies wil hebben over mijn "verslaving" aan het roken van wiet.
Ik ben 16 jaar oud en ik heb astma. Ik weet het nog goed, toen ik net 15 was vroeg een vriend aan mij of ik met zijn broer mee wilde smoken. We dachten allebei: "waarom niet?" en zijn toen dus gaan blowen. Het verliep allemaal soepel. Ik inhaleerde goed (door mijn medicijnen), werd goed stoned en had een geweldig gevoel. Ik begon dus toen met blowen, 2 jaar geleden.
Lange tijd heb ik gewoon af en toe een jointje gerookt, 's weekends 1 tot 3 joints in totaal met vrienden. Nooit kreeg ik last van mijn longen of dergelijke. De zomervakantie begon en ik begon meer te blowen, van 3 joints per week naar 2 joints per dag zelf, op een gegeven moment. Nog steeds, geen klachten.
Aan het einde van die vakantie kreeg ik kinkhoest. Ik weet nog steeds niet hoe ik het opgelopen ben, maar het was geen pretje, laat ik dat zeggen. Ik moest dus toen wel stoppen met blowen en dat heb ik ook gedaan (in totaal iets meer dan 3 maanden). Ik wilde daarna ook niet meer gaan blowen, maar toen mijn vriendin vroeg (had ik nooit van haar verwacht) of ik een stikkie mee wilde roken, ben ik weer begonnen.
In het begin had ik toen wel klachten. Veel hoesten, druk op de borst, af en toe misselijk. Maar die zakten na een maand weer weg. Ik begon weer aan mijn standaard routine van 1/2 joints per dag.
Nu kreeg ik, ongeveer 3 maanden geleden, ineens erg last toen ik ging blowen. Ik rookte een normale joint maar kreeg ineens het gevoel alsof ik stikte: keelpijn, benauwd, "brok in de keel"-gevoel, misselijk, hartkloppingen. Het verbaasde me, aangezien het gebeurde van de een op de andere dag. Ik rookte de volgende dag nog een joint, met precies dezelfde gevolgen. Ik zei toen tegen mezelf dat ik maar een week moest stoppen en heb dat toen gedaan. In die week had ik nergens last van, ik was gewoon mezelf. Ook geen lichamelijke klachten. Ik rookte na de gestopte week weer een jointje en kreeg wéér de zelfde klachten, uit het niets!
Sindsdien heb ik de klachten elke dag. Ik heb constant een "brok in de keel"-gevoel, brandend maagzuur en krijg moeilijk eten door m'n keel. Ik ben nu ook al 2 maanden gestopt met blowen, en had daar gisteren ineens een depressie door (ik zag m'n leven niet meer zitten, maar ik heb mezelf toegesproken en nu gaat het weer goed). Ik ben al naar de dokter geweest, maar het grootste probleem daar was is dat ik er met mijn ouders heen ging en zij nog steeds niet weten dat ik geblowd heb. Ik durfde niet tegen de dokter te zeggen dat ik blowde, aangezien mijn ouders er naast zaten. Die heeft toen een conclusie getrokken en tegen mij gezegt dat ik een maagbacterie kan hebben. Daarvoor ben ik vanochtend naar het ziekenhuis gegaan voor onderzoek en hoor de uitslag volgende week.
Maar ik denk (weet eigenlijk bijna zeker) dat ik geen bacterie heb in mijn maag, maar dat het komt door het blowen!
Daarom zou ik graag advies aan jullie vragen; wat nu te doen? Moet ik het aan mijn ouders vertellen? Zal ik zelf terug naar de dokter gaan en zeggen dat ik WEL blowde? Zijn er misschien middelen die er tegen werken? Ik wil dat die klachten zo snel mogelijk stoppen, aangezien ik er erg last van heb (nu dus al langer dan 3 maanden). Het doet namelijk erg zeer in mijn maag/keel/slokdarm, en dat is echt geen pretje.
Bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groeten,
Olivier