Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdrugs en schizofrenie

drugs en schizofrenie

2 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
h
hasjkikker bennyLid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo,

ik heb un apart verhaal en hoop dat iemand hetzelfde kent en raad heeft.

Een vriend van me is door een overdosis xtc op zijn 18e naar eenn inrichting gestuurd of hoe je dat noemt. Hij heeft een R.M. (rechterlijke machtiging) en mag dus niet kiezen wat er gebeurt. Hij zit er nu al 1 1/2 jaar en het gaat nu slecht met hem. In eerste instantie zou die naar 1 maand vrijkomen, maar nu zit die er dus anderhalf jaar met nog 1 jaar minimaal te gaan, hij is zelf al eens ontslagen door teveel drugsgebruik maar omdat ze hem nergens aannameb zit die daar nog. Hij heeft door het slechte beleid van deze inrichting heel makkelijk aan andere drugs kunnen komen. Hij heeft 5 gr speed binnen een halve minuut weggewerkt en is bijna dood geweest. Hij heeft door de mensen daar allemaal nieuwe drugs leren kennen en gebruikt ook vaak drugs..

Er is nu vastgesteld dat hij schizofrenie heeft, subgroep paranoia en hij is licht autistisch.. En ik hoor dat schizofrenen snel drugsverslaafd worden, dat is bij hem ook het geval. Maar wat ik niet ken, wat hij wel heeft, is dat die het niet erg vindt verslaafd te zijn. Het boeit hem niet dat hij er dood aan kan gaan en hij vindt ook niet erg dat hij een drugstoekomst zal hebben. Hij wil niet oud worden en wil het liefst trippen. Hij luistert niet naar zijn vrienden of ouders.


ik weet dat als hij vrij zou komen, hij snel dood zal gaan aan een overdosis. Hij is pas 19 jaar. Hij is zelfs op de middelbare als enigste/enige cum laude geslaagd en nu is hij een junk..

Heeft iemand hier zoiets al eens meegemaakt, of weet wat ik kan doen.. Hij wilt niet stoppen, kan niet stoppen en ik weet niet wat te doen..

Zijn moeder blijft maar zeggen dat het door zijn ''ziekte'' komt, maar of dit zo is weet ik niet. Hij denkt nooit dat die achtervolgd wordt ofzo, of hoort stemmen, hij is nooit bang geweest voor zichzelf omdat er iets raar gebeurd in zijnj geest of wat dan ook.
h
hasjkikker bennyLid
01-01-2024, 00:00
#2
niemand??
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik kan me voorstellen dat jij je zorgen maakt om je vriend. Maar het is me niet precies duidelijk wat je wilt weten. Je vraagt je af wat je moet doen lees ik wel, maar je zegt ook dat je vriend niet wil stoppen. Jij kunt er niet voor zorgen dat hij gaat stoppen. Je kunt proberen om er met hem over in gesprek te blijven. Blijven zeggen dat je je zorgen maakt om hem. Maar daarmee houdt het een beetje op ben ik bang.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."