Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums28 jaar en al 14 jaar verslaafd aan cannabis

28 jaar en al 14 jaar verslaafd aan cannabis

2 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey!
Goed dat je wat steun zoekt hier, die krijg je zeker!
Heb zowat in hetzelfde schuitje gezeten.

Neem dit topic ff door:
viewtopic.php?f=41&t=50921

Alles wat ik daar getikt heb gaat ook voor jou op, met haar lijkt het goed tegaan inmiddels.

Stoppen met blowen is zo moeilijk of makkelijk als je't zelf maakt.

Heb je nog vragen na het lezen van dat topic dan hoor ik het graag.

Het leven is zoveel mooier als je niet elke dag blowt, je krijgt er energie/ondernemingsdrang/zelfvetrouwen/euforie/... voor terug.

Gewoon de eerste dagen ff door de zure appel heenbijten, dit gaat verbazend snel over wat nadien overgaat in pure positieve gevoelens.... waarmee je later denkt: Waarom heb ik dit niet eerder gedaan.

Steun,sterkte en positieve vibes aan jou!

Peace!
G
GoedeWietLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk dat je jezelf uitstekend geconditioneerd hebt om je verslaving in stand te houden. Ik heb ervaring met jou leefstijl, en het dwangmatige is erg pittig. De drang naar een joint is altijd groter dan het genot wat je ervoor terugkrijgt.

Als je dit wilt veranderen moet je echt een ingrijpende actie ondernemen.

Zelf ben ik een half jaar in het buitenland gaan werken waar blowen geen optie was. Als iets dergelijks voor jou geen optie is zou ik sterk aanraden om je verslaving aan de grote klok te hangen bij je familie en je aan te melden voor een afkick kliniek. Ik durf te wedden dat bijna elke beslissing die je dagelijks neemt zo is aangepast dat het goed uitkomt voor je verslaving.

Serieus gast. Zonder dwangmatig blowen is het leven echt zoveel beter. Je kent ze vast wel, van die gasten die 40 zijn en 25 jaar fulltime geblowd hebben. Zo wil je toch niet worden als je mag kiezen. Gewoon het roer om dus. Je bent pas 28.
b
blowingmindLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo,
Ik ben een 28 jarige man en reeds de helft van mijn leven verslaafd aan cannabis.
Ik ga nu niet alle bevindingen daarover typen die de meesten reeds kennen maar eerder komen tot de kern van de zaak.r
Ik ben al meer dan 1 jaar dwangmatig aan het blowen (1 a 2g/dag), ik zeg ELKE avond dat dit de laatste was en toch ga ik de volgende dag weer blowen, ik versnipper en gooi elke avond mijn tabak en blaadjes weg (maak deze onbruikbaar door water) en ga met die gedachte slapen.
Wie herkent dit bij zichzelf of een naaste? Ik voel me zooo zwak en leeg gevochten.
Extra informatie:
*Ik neem dagelijks lichte dosis valium (tussen 2,5mg en 10mg)
*Ik neem dagelijks serlain (50mg)
*Ik probeer altijd een roes op te zoeken, bijv. bij zware verkoudheid en/of keelpijn vervang ik cannabis door alcohol.
*Ik ben vrij asociaal in mijn privé, niettegenstaande ik werk in een sociale sector en dus dagelijks een POKERFACE opzet en waardoor niemand ook maar iets kan merken.
*Ik werk heel veel (mss teveel?)
*Vroeger was ik verslaafd aan uitgaan (cocaine en alcohol) ik ben altijd de 'gek' geweest, ik dreef mezelf tot het destructieve in het uitgaan.
*Ik woon ondertussen al 4 jaar niet meer in mijn vroegere omgeving, daarbij is het uitgaan helemaal weggevallen, het blowen des te meer.
Zo zijn er nog wel puntjes...

Ik heb hier een deugddoende ervaring bij om dit allemaal neer te typen, hulp is hard nodig, residentiële zorg is echter niet mogelijk omwille werk.
Wat mijn conclusie is bij mezelf: dat ik ZWAK geblowd ben.

Nog een belangrijke punt: ik ben op dit moment 'nuchter' : (nog) geen cannabis of valium gebruikt vandaag. En wil uiteraard dit zo houden vandaag, morgen en levenslang als dit zou kunnen (grote wens).

Ik kijk uit naar jullie reacties, ik weet niet goed wat ervan moet verwachten, eerste maal ik op deze manier een hulpkreet naar buiten stuur.
Alvast bedankt voor jullie feedback.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."