Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn medicatie en wiet-"verslaving"

Mijn medicatie en wiet-"verslaving"

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
G
Ganja-manLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kockar zei:
Ik kan je aanraden om bij een huisdokter te gaan om je met hem te raadplegen hierover, hij of zij zal je een zo professioneel mogelijke raad geven en indien je dit zelf wenst, helpen.
Persoonlijk denk ik dat benzo's zwaar onderschat worden door vele en dat veel mensen niet eens bewust zijn van de gevaren op lange termijn.
Heel de dag wiet roken komt me heel bekend voor, zo leefde ik een hele periode lang en kan je zeggen dat dat ook niet de oplossing is, in ieder geval niet voor mij.
Ik kan fout zitten, maar heb de indruk dat je dagen niet echt 'gevuld' zijn en je makkelijker grijpt naar het groen uit verveling.... Is er niets waar je die slechte gewoonte mee kan vervangen? Dan denk ik aan werken overdag,sporten,iets nuttigs doen.

Succes met alles en hou ons op de hoogte :wave:
Klik om te vergroten...


Hallo Kockar,

Wat je zegt klopt,zoals dan:benzo's worden inderdaad door velen onderschat,maar neem al van kleins af aan 1 benzo,en nu natuurlijk bij wijze van spreken,een ganse waslijst :( ,maar ik moet & is nodig(wel niet zoveel),maar tog wat,en dan m'n hoge tolerantie(wat niet leuk is),vergeleken met anderen.+Wat betreft :smoke:,ik :smoke: veel,vooral ja,heb al jaren g1 werk meer.En ben(invalide),vervelen doe ik niet,maar zou cursus willen volgen+zinnen staan op fitness,en wekelijks 2xtrainen,wat ik vroeger altijd uitstelde.
Maar sorry,hulp wil ik NIET meer,als je ziet van waar ik kom,heb altijd gezegd, :smoke: gaan ze echt niet afpakken/stop zetten.Ik heb jaren,maar jaren in & uit,in instellinggen gezeten,en de laatste met succes voor m'n heroïneverslaving,overal kreeg & moest benzo's nemen.Maar is leuk niet,maar dat je je erin kende.(En heb altijd in DD gezeten,omdat ik meerdere dubbelle diagnoses had).
Ikzelf denk,ben er vrij zeker van,mocht ik pijnstiller krijgen,ben ervan overtuigd,dat ik veel minder benzo's/slaapmedicatie/en andere dinges stop zet.Zou veel minder betalen dan m'n benzo's+zou me stukken beter voelen ook.En ik zou het gebruiken en niet misbruiken.En wat dokter betreft,daar stuur ik je pb voor.Zal .Verga iedere v d pijn,maar een privébericht hou je meestal voor jou tog?En ik kan moeilijk,2of300 verschillende dokters,tot ik 1 ja heb,wat onbegonnen werk is.Consult= +-25 en dan dat x300 bv:is dan al 750 gonnar'z=weg,en psychiater's zijn 20€ duurder,vergeleken met huisarts,mvg en bedankt voor m'n post te lezen.Mvg,


Groetjes Ganja-man :smoke:
G
Ganja-manLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kockar zei:
Ik kan je aanraden om bij een huisdokter te gaan om je met hem te raadplegen hierover, hij of zij zal je een zo professioneel mogelijke raad geven en indien je dit zelf wenst, helpen.
Persoonlijk denk ik dat benzo's zwaar onderschat worden door vele en dat veel mensen niet eens bewust zijn van de gevaren op lange termijn.
Heel de dag wiet roken komt me heel bekend voor, zo leefde ik een hele periode lang en kan je zeggen dat dat ook niet de oplossing is, in ieder geval niet voor mij.
Ik kan fout zitten, maar heb de indruk dat je dagen niet echt 'gevuld' zijn en je makkelijker grijpt naar het groen uit verveling.... Is er niets waar je die slechte gewoonte mee kan vervangen? Dan denk ik aan werken overdag,sporten,iets nuttigs doen.

Succes met alles en hou ons op de hoogte :wave:
Klik om te vergroten...


Hoi beste Kockar,

ik heb zoals je misschien in vorige post's al gelezen hebt, dat ik bij mijn psychiater altijd en alles durf & kan zeggen. Onderwerpen waar ik het met niemand kan over hebben,zelf tegen en ook mijn echte broer en zus(laat staan m'n ouders). Ik durf hun dat niet te zeggen,dat ik heel wat medicatie neem. En heb zoals je zegt er met mijn,psychiater er ook is goed over gepraat(zie hem wekelijks),en ga daar dan onderwerp van me maken,post's aub iets,en jullie mogen helpen met advies te geven/suggesties te plaatsen ,en hoop dat er een oplossing voor is en komt?,mvg,


Groetjes Ganja-man :smoke:
G
Ganja-manLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jullie kennen mijn verleden,


Mijn verslaving is een cannabis-verslaving en vooral dan medicatie,(benzodiazepinen o.a,zowat van) Maar in mijn ogen is dat mijn redding wel hé,het houd me van die vuile heroïne af,en dat meen ik(velen zullen zeggen,dat zit tussen je oren,of speelt zich af in je hoofd) toch niet,door te roken denk ik daar niet aan,en sta ik daar volledig achter. Smoren :smoke: & :stoned: en das dik alaise.

Ik praat het niet goed. Zeker en vast niet !! Het zijn ook drugs,maar in mijn ogen niet echt neen,een change dat ik dat nog heb! Of waar zat ik anders terug weer niet aan...
En de wiet,dat houd me juist goed,en op het rechte pad! Of jullie het nu geloven of niet.? Ik blijf mezelf,ook als ik smoor,wat normaal is,of niet? Wordt niet psychotisch of paranoïde,... Dus dat is al :sunglasses: en zal blijven roken,veel liever dat dan sigaret.
Misschien omdat ik al zodanig lang rook,ik weet het niet hé,dat ik ook al jaren geen eet buien heb,ja misschien gevolg van langdurig te smoren? :smoke:


Groetjes Ganja-man :stoned:
G
Ganja-manLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ganja-man zei:
Jullie kennen mijn verleden,


Mijn verslaving is een cannabis-verslaving en vooral dan medicatie,(benzodiazepinen o.a,zowat van) Maar in mijn ogen is dat mijn redding wel hé,het houd me van die vuile heroïne af,en dat meen ik(velen zullen zeggen,dat zit tussen je oren,of speelt zich af in je hoofd) toch niet,door te roken denk ik daar niet aan,en sta ik daar volledig achter. Smoren :smoke: & :stoned: en das dik alaise.

Ik praat het niet goed. Zeker en vast niet !! Het zijn ook drugs,maar in mijn ogen niet echt neen,een change dat ik dat nog heb! Of waar zat ik anders terug weer niet aan...
En de wiet,dat houd me juist goed,en op het rechte pad! Of jullie het nu geloven of niet.? Ik blijf mezelf,ook als ik smoor,wat normaal is,of niet? Wordt niet psychotisch of paranoïde,... Dus dat is al :wink: en zal blijven roken,veel liever dat dan sigaret of zen shaggy.
Misschien omdat ik al zodanig lang rook,ik weet het niet hé,dat ik ook al jaren geen eet buien heb,ja misschien gevolg van langdurig te smoren? :smoke:


Groetjes Ganja-man :stoned:
Klik om te vergroten...


Ik ga en zal het anders verantwoorden,zijn er mensen die zelfde symptomen vertonen? En zijn er mensen die voorstellen/suggesties hebben,welke medicatie ik zoal dan wel zou kunnen nemen(als ik ze nog niet geprobeerd heb tenminste)medicatie die wel eventueel zou aanslaan op mij? Want benzo's heb ik massa's nodig om iets van te voelen,heb ook hoge tolerantie,kan tegen redelijk wat(ben daar echter niet fier op)of om stoer overtekomen! Maar ik zou niet weten wat nog zou aanslaan,en een deftige in en doorslapen zonder altijd wakker te worden in de nacht.


Groetjes Ganja-man :smoke:
K
KockarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik kan je aanraden om bij een huisdokter te gaan om je met hem te raadplegen hierover, hij of zij zal je een zo professioneel mogelijke raad geven en indien je dit zelf wenst, helpen.
Persoonlijk denk ik dat benzo's zwaar onderschat worden door vele en dat veel mensen niet eens bewust zijn van de gevaren op lange termijn.
Heel de dag wiet roken komt me heel bekend voor, zo leefde ik een hele periode lang en kan je zeggen dat dat ook niet de oplossing is, in ieder geval niet voor mij.
Ik kan fout zitten, maar heb de indruk dat je dagen niet echt 'gevuld' zijn en je makkelijker grijpt naar het groen uit verveling.... Is er niets waar je die slechte gewoonte mee kan vervangen? Dan denk ik aan werken overdag,sporten,iets nuttigs doen.

Succes met alles en hou ons op de hoogte :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."