Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsV d heroïne af,en toch een opiaat/opiöd willen hebben.

V d heroïne af,en toch een opiaat/opiöd willen hebben.

3 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
G
Ganja-manLid
01-01-2024, 00:00
#1
Velen zullen me een dommerik vinden,waarom denk ik dat?


Als ik heroïne gebruik op 1 volledig jaar,kan ik dat op mijne 1ne hand bijhouden. Als ik de keuze had,zou ik een medicijn willen gebruiken met een opiaat/opiöd,niet om te misbruiken,maar om effectief te gebruiken.
Mijn psychiater is mijn alles,tegen hem, kan en zeg ik dingen ,die ik nooit tegen mijn ouders zou zeggen,noch tegen mijn zus of m'n broer zelf.Ik zie hem iedere week,hij schrijft mijn methadon voor.
Hij weet dat ik hem alles toevertrouw,alles,heb geen geheimen voor hem.En heb hem gevraagd,dokter:als je kan kiezen tussen heroïne van op het straat,of pijnstiller met opiaat/opiöd van bij een apotheek. Een domme vraag,weet ik ook,maar hij praatte het ook uit m'n hoofd,wat een goede psychiater ook doed.
En er is een reden dat in dat zwijg tegen familie en vrienden,wil niet dat ze bezorgd zijn,wederom om mij,dat zou ik niet willen ook.
In het begin is het mss leuk die heroïne,tot bv:10/20/30 jaar verder,zal je waarschijnlijk al mss overwogen hebben tot IV,sommigen,niet iedereen.Heroïne is in mijn ogen,de grootste vuiligheid die er is,en is:een echte :smilingimp: drugs,echt waar!
Voor die gene dat het graag is zouden willen doen om toch is gedaan te hebben,of voor is te proeven,mensen,proef het niet,voor je de smaak te pakken hebt/krijgt!
Het geeft me lichamelijke schade aangericht,niet alleen lichamelijk,ook flink,maar flink,m'n hersenen/geheugen aangetast.En dat is er duidelijk aan te merken :( !

Heb dit misschien al gezegd,jullie mogen je mening zeggen,maar ik ga heel simpel: geen instelling meer binnen,geen!
Ik rook al jaren joint's,met mijn dagelijkse voorziene medicatie,en dat :smoke: houd,en doet me niet zo aan heroïne denken(craving)+ :smoke: graag maar echt :stoned: van enkel joint en mogelijk benzo,ben ik niet meer :stoned:

Ik neem nu,ja nog methadon,enja,kan sommigen al horen denken,methadon is net hetzelfde als heroïne.Wat NIET zo is,voor mij dan.
Ik was wel een verslaafde,maar verslaafde is het juiste woord niet.Ik ben een persoon met een ziekte,een eeuwige ziekte 9/10.
Mensen die daar anders over denken,boeit me niet.Zeg gerust jullie gedacht. Ik vind wel,als het iets persoonlijk is,stuur privébericht=pb

Ben van die :smilingimp: drugs wel vanaf,maar toch zou ik zo weer naar een opiaat grijpen.Eerder en veel liever een pijnstiller.
Zou me echt goed doen,qua pijn dat ik heb,of ik nu mijn methadon verhoog,doet niks uit denk ik dan,want die keren dat ik dan heb gebruikt h,je zou zeggen,dat zal zoals in het begin zijn. Bij mij dan toch niet.
Had is in een ander jaar maar 1x gebruikt,en dan voelde ik amper iets,niet gelogen :(heb last in kuiten bij de kleinste helling of trappen)ook al neem ik methadon,iedere dag rugpijn,en ook,alles kraakt,kaakbeen,neus,nek,rug,knieën,pff. Aan de ene kant wil ik een pijnstiller met opiaat of opiöd,maar met verleden. Maar verleden heb ik volledig onder controle,dus :confused:

Ik zou veel minder benzodiazepinen gebruiken,mocht ik pijnstiller met opiaat of opiöd voorgeschreven krijgen(heb is 1 malig 15 of 20,valtran druppeltjes op suikerklontje gedaan,ik was niet :stoned: ,neen,deed me echt goed,had niks van last of pijn+was actiever,had het warmer,nu (alléz,anders dan anders)en liep er niet vies,of belabberd uit).Maar aan gezien benzodiazepinen veel makkelijker te vragen zijn bij arts,dan een opiaat/opiöd. Jullie snappen me wel veronderstel ik?


Groetjes Ganja-man :smoke:
G
Ganja-manLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ganja-man zei:
Velen zullen me een dommerik vinden,waarom denk ik dat?

Zou me echt goed doen,qua pijn dat ik heb,of ik nu mijn methadon verhoog,doet niks uit denk ik dan,want die keren dat ik dan heb gebruikt h,je zou zeggen,dat zal zoals in het begin zijn. Bij mij dan toch niet.
Had is in een ander jaar maar 1x gebruikt,en dan voelde ik amper iets,niet gelogen :(heb last in kuiten bij de kleinste helling of trappen)ook al neem ik methadon,iedere dag rugpijn,en ook,alles kraakt,kaakbeen,neus,nek,rug,knieën,pff. Aan de ene kant wil ik een pijnstiller met opiaat of opiöd,maar met verleden. Maar verleden heb ik volledig onder controle,dus :confused:

Ik zou veel minder benzodiazepinen gebruiken,mocht ik pijnstiller met opiaat of opiöd voorgeschreven krijgen(heb is 1 malig 15 of 20,valtran druppeltjes op suikerklontje gedaan,ik was niet :stoned: ,neen,deed me echt goed,had niks van last of pijn+was actiever,had het warmer,nu (alléz,anders dan anders)en liep er niet vies,of belabberd uit).Maar aan gezien benzodiazepinen veel makkelijker te vragen zijn bij arts,dan een opiaat/opiöd. Jullie snappen me wel veronderstel ik?


Groetjes Ganja-man :smoke:
Klik om te vergroten...





Zal het misschien iets beter uitleggen,

wat ik wil en wou zeggen,ik ben van die :smilingimp: drugs van af. Na zo veel "leuke",ellendige jaren.
En tog zou ik weer naar een opiaat/opiöd,of iets met morphine,en dat zullen er velen dom vinden,waarom zou je nou in godsnaam doen. Mijn methadon geeft weinig effect op me,dosis is voldoende,maar zoals ik zei,zou pijnstillers willen,die benzo's ben ik beu,en werken al lange tijd niet meer,of moet door hoge tolerantie,er een cocktail van maken+ :smoke: en :beer: ,dan pas zou ik het voelen,en dan zit ik echt /.
Ik wil ook benadrukken,dat er mensen zijn,die het voorgeschreven en g*dd*mme gewoon niet gebruiken,eerder misbruiken en hun zakken mee vullen :angry: (sorry dat ik het zo vernoem),
terwijl mensen die het nodig hebben,en echt kunnen gebruiken.Die mensen krijgen het dan niet :confused: Daar kan ik dan persoonlijk echter niet tegen,sorry. Kan ik me serieus in opjagen!
Mvg,

Groetjes Ganja-man :smoke:
L
Lid 30310Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Jouw verhaal is echt bullshit. En ik ben zelf sinds begin jaren 80 verslaafd dus vandaar dat ik waarschijnlijk gelijk door je verhaal heenkijk. Je wilt gewoon blijven gebruiken alleen de nadelen ervan niet hebben,maar alleen de voordelen.En die heb je dus als je opiaten op recept krijgt voorgeschreven. En je verhaal dat methadon en benzos niet werken en dat je meer nodig zou hebben klopt ook al niet. Als je niet meer of bijna niet meer bijgebruikt dan kan je zelfs je methadon afbouwen en je gewoon okay blijven voelen. Ik heb 20 jaar lang dagelijks gebruikt,maar gebruik nu alleen nog methadon en ík gebruik enkel nog zo'n 3 of 4 in het jaar wat heroine,en dan vind ik er niet eens meer wat aan. En dat je suggereert dat jij iemand zou zijn die opiaten op recept echt nodig zou hebben is ook gewoon bullshit. Mensen die kanker hebben ofzo,ja die hebben het echt nodig. Maar je wilt het gewoon voorgeschreven krijgen om een roes te krijgen. En al het andere wat je erom heen vertelt is gewoon gelul. Maar dat is mijn mening.
G
Ganja-manLid
01-01-2024, 00:00
#4
JohnnyT zei:
Jouw verhaal is echt bullshit. En ik ben zelf sinds begin jaren 80 verslaafd dus vandaar dat ik waarschijnlijk gelijk door je verhaal heenkijk. Je wilt gewoon blijven gebruiken alleen de nadelen ervan niet hebben,maar alleen de voordelen.En die heb je dus als je opiaten op recept krijgt voorgeschreven. En je verhaal dat methadon en benzos niet werken en dat je meer nodig zou hebben klopt ook al niet. Als je niet meer of bijna niet meer bijgebruikt dan kan je zelfs je methadon afbouwen en je gewoon okay blijven voelen. Ik heb 20 jaar lang dagelijks gebruikt,maar gebruik nu alleen nog methadon en ík gebruik enkel nog zo'n 3 of 4 in het jaar wat heroine,en dan vind ik er niet eens meer wat aan. En dat je suggereert dat jij iemand zou zijn die opiaten op recept echt nodig zou hebben is ook gewoon bullshit. Mensen die kanker hebben ofzo,ja die hebben het echt nodig. Maar je wilt het gewoon voorgeschreven krijgen om een roes te krijgen. En al het andere wat je erom heen vertelt is gewoon gelul. Maar dat is mijn mening.
Klik om te vergroten...


Hallo JohnnyT,

Ga en zal het proberen kort houden dat IK vooral je tijd niet verdoe met al het gezeik van me,en dien bullsh*t en heleboel leugens.

Ik ga je zeggen hé.
IK heb er ook ni voor gekozen, dat ik al 7 a 10 jaar op invaliditeit he!!!
En dan zeker op mijn leeftijd.
Ik zou ook gewoon s'morgensvroeg ,5op7 gaan werken,en zoals ieder1 gdvd een normale job doen,zoals iedere NORMALE mens he. Maar als het nu nog niet gaat en ik er de toestemming,en toelating niet voor krijg.En wil ook niet eeuwig invalide zijn!

Maar ik geef je ongelijk,het gaat hem NIET om het roes gevoel,bijlange niet.
En dan die paar aantal keren,soms maar 1 max.2/3keer,(neen,maak me niets wijs),en ik kan het op mijn ene hand bij 1 houden.En als die x er is: voel ik er niks van,of beter gezegd niets of vrij weinig,ook al is het zoooo lang geleden,dat roes gevoel zal ik nooit meer hebben

En wat betreft , zei jij ; "Als je niet meer of bijna niet meer bijgebruikt dan kan je zelfs je methadon afbouwen en je gewoon okay blijven voelen. Ik heb 20 jaar lang dagelijks gebruikt,maar gebruik nu alleen nog methadon".
Een dikke chapeaux daarvoor,voor jou,en alle anderen die het zo gedaan hebben.
Jullie hebben een goed , en sterker karakter.
En denk jij,of anderen dat ik nog bijgebruik,jow :wave:

Maar ik ben,en geloof het of niet,ook al langere tijd tijd van die H voornamelijk en C en alle andere,buiten :smoke: paffen van wiet/hasj :smoke: en af en toe iets :beer: ter gezelschap van goeie vrienden,maar medicatie is ook wat.
Ik sta op onderhoudsdosis methadon,en niet voor krom of :stoned: te wezen ofzo,door er ervaren psychiater die ik goed ken voorgeschreven. Ik ga nog jaren op hoge onderhoudsdosis blijven staan,en dat zal jaren,jaren nodig hebben,...
En ik had g1 keuze,het was die H blijven doen,of hierboven.
Heb de goede keuze gemaakt.

En wat je zegt over niks voelen van benzo's en methadon,methadon voel ik wel,maar door hoge tolerantie en veel te lang gebruik van pammetjes heb ik dat gevoel niet meer neen.
En,wat je zegt over die recepten,klopt,en inderdaad ik heb dat niet nodig,naar een opiaat/opioïde grijpen,zou me misschien even goed doen,maar na een tijd,wie weet waar zit ik dan weer niet :rolleyes:

En wat jij zegt,als je niet meer gebruikt kan je gerust op lage onderhoudsdosis leven. Ik ken,en ik zelf sta op,hoge dosis en bouw met de jaren wel stil aan af ! Ken mensen die lager staan,maar dat dan ook weer meerdere malen gebruiken,is dat is dan beter of zo ? Of zijn er zou g1. Maar dan wel meer dan 1hand & op 1 jaar gebruiken dan.
Ik heb me geregistreerd met een reden: Omdat ik meer kwijt zou kunnen,en als ik met vragen of problemen zit,en omdat ik,al1 tegen mijn psychiater alles kan zeggen. Maar verder is het duidelijk,het is een verhaaltje volgens jou,pfff,ik zwijg beter,...



Groeten Ganja-man :smoke:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."