Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRaad gevraagd van cocaine gebruikers..

Raad gevraagd van cocaine gebruikers..

1 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
H
HelloItsMe12Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste mensen,

Ik zit met het volgende probleem:

Mijn beste vriend gebruikt nu al een tijdje coke. Ik schat dat dit iets langer dan een jaar is. De laatste paar maanden begint het echter steeds meer te worden. Hij snuift niet als hij nuchter is (zegt hij zelf) maar alleen als er alcohol in het spel is. Ik ben bang dat hij verslaafd is. Ik denk dat hij zo'n 2 a 3 keer per week snuift. Het ergste is nog wel dat hij al in een slechte situatie zit. Geen diploma's, geen werk en agressie problemen. Hij is 2 jaar geleden al een keertje helemaal doorgeslagen en moest toen op last van de burgemeester een paar dagen lang op een psychiatrische afdeling doorbrengen. Toen is hij opgehaald van huis met ambulance en politie auto's. Sindsdien is er, zoals dit al meerdere jaren aan de gang is, totaal geen verandering in zijn situatie gekomen. Dat hier het cocaïne snuiven bijkomt baart mij alleen nog maar meer zorgen.

Het gebeurt ook altijd bij een ander persoon thuis met een stuk of 5 anderen erbij die allemaal ook gebruiken. Als je bij zo'n gezelschap blijft komen dan stop je natuurlijk nooit ermee. Daarom probeer ik deze plek ook altijd te vermijden. Zoals ik hier eerder heb gelezen hoor ik vaak hetzelfde antwoord als ik zeg; 'Beter gebruik je niet te vaak, je weet wat het met je doet'. Dit antwoord is namelijk: 'Het valt allemaal wel mee, het is niks bijzonders'.

Ik heb vaak het gevoel dat ik de enige directe persoon in zijn omgeving ben die 'anders' is dan de andere mensen waar hij mee omgaat. Hier bedoel ik meer mee dat ALS ik onze vriendschap los zou laten dat hij al helemaal in een groot gat zou belanden. Natuurlijk wil ik hem aan de ene kant dit niet aan doen, maar aan de andere kant ben ik nu wel een beetje klaar met dit gedoe (zijn levensstijl), alsmede het feit dat hij gewoon weigert verandering in zijn leven aan te brengen en maar gewoon doet waar hij zin in heeft.

Jongens, wie zou mij een goede raad kunnen geven? Wat zou ik kunnen zeggen? Misschien valt er na dit verhaal wel geen raad te geven, maar het lucht alsnog op dat ik even mijn verhaal heb kunnen neerzetten.

Groeten..
C
ChrisjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hello hello,

uit jou verhaal haal ik er in ieder geval uit op dat diegene heel erg op moet passen met zijn gebruik. verslaving zit in een klein hoekje, met een hele grote hamer te wachten. tevens kan jij er zelf weinig aan doen, je kan hem adviezen geven en daar blijft het bij. een verslaafde gaat pas iets aan zijn probleem doen als hij er klaar voor is. Een verslaafde neemt ook sneller iets aan van een andere verslaafde, omdat je dan uit ervaring spreekt en hem niet de les voor leest. hij moet inzien dat zijn leven stuurloos is geworden, en dat hij nooit niks zal bereiken als hij zo door blijft gaan. ik heb zelf begin van het jaar in een kliniek gezeten omdat ik door de bomen het bos niet meer zag. ik had mijn rock bottom bereikt en ik ben er nu redelijk goed uit aan het klimmen. heb al mijn oude "vrienden" achter me moeten laten (althans degene die gebruikten) en ben een nieuwe manier van leven ingeslagen.
als je op google CA Nederland intikt dan ken je daar nog meer dingen over lezen.


Grtz Chrisje

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."