#1
Beste mensen,
Ik zit met het volgende probleem:
Mijn beste vriend gebruikt nu al een tijdje coke. Ik schat dat dit iets langer dan een jaar is. De laatste paar maanden begint het echter steeds meer te worden. Hij snuift niet als hij nuchter is (zegt hij zelf) maar alleen als er alcohol in het spel is. Ik ben bang dat hij verslaafd is. Ik denk dat hij zo'n 2 a 3 keer per week snuift. Het ergste is nog wel dat hij al in een slechte situatie zit. Geen diploma's, geen werk en agressie problemen. Hij is 2 jaar geleden al een keertje helemaal doorgeslagen en moest toen op last van de burgemeester een paar dagen lang op een psychiatrische afdeling doorbrengen. Toen is hij opgehaald van huis met ambulance en politie auto's. Sindsdien is er, zoals dit al meerdere jaren aan de gang is, totaal geen verandering in zijn situatie gekomen. Dat hier het cocaïne snuiven bijkomt baart mij alleen nog maar meer zorgen.
Het gebeurt ook altijd bij een ander persoon thuis met een stuk of 5 anderen erbij die allemaal ook gebruiken. Als je bij zo'n gezelschap blijft komen dan stop je natuurlijk nooit ermee. Daarom probeer ik deze plek ook altijd te vermijden. Zoals ik hier eerder heb gelezen hoor ik vaak hetzelfde antwoord als ik zeg; 'Beter gebruik je niet te vaak, je weet wat het met je doet'. Dit antwoord is namelijk: 'Het valt allemaal wel mee, het is niks bijzonders'.
Ik heb vaak het gevoel dat ik de enige directe persoon in zijn omgeving ben die 'anders' is dan de andere mensen waar hij mee omgaat. Hier bedoel ik meer mee dat ALS ik onze vriendschap los zou laten dat hij al helemaal in een groot gat zou belanden. Natuurlijk wil ik hem aan de ene kant dit niet aan doen, maar aan de andere kant ben ik nu wel een beetje klaar met dit gedoe (zijn levensstijl), alsmede het feit dat hij gewoon weigert verandering in zijn leven aan te brengen en maar gewoon doet waar hij zin in heeft.
Jongens, wie zou mij een goede raad kunnen geven? Wat zou ik kunnen zeggen? Misschien valt er na dit verhaal wel geen raad te geven, maar het lucht alsnog op dat ik even mijn verhaal heb kunnen neerzetten.
Groeten..
Ik zit met het volgende probleem:
Mijn beste vriend gebruikt nu al een tijdje coke. Ik schat dat dit iets langer dan een jaar is. De laatste paar maanden begint het echter steeds meer te worden. Hij snuift niet als hij nuchter is (zegt hij zelf) maar alleen als er alcohol in het spel is. Ik ben bang dat hij verslaafd is. Ik denk dat hij zo'n 2 a 3 keer per week snuift. Het ergste is nog wel dat hij al in een slechte situatie zit. Geen diploma's, geen werk en agressie problemen. Hij is 2 jaar geleden al een keertje helemaal doorgeslagen en moest toen op last van de burgemeester een paar dagen lang op een psychiatrische afdeling doorbrengen. Toen is hij opgehaald van huis met ambulance en politie auto's. Sindsdien is er, zoals dit al meerdere jaren aan de gang is, totaal geen verandering in zijn situatie gekomen. Dat hier het cocaïne snuiven bijkomt baart mij alleen nog maar meer zorgen.
Het gebeurt ook altijd bij een ander persoon thuis met een stuk of 5 anderen erbij die allemaal ook gebruiken. Als je bij zo'n gezelschap blijft komen dan stop je natuurlijk nooit ermee. Daarom probeer ik deze plek ook altijd te vermijden. Zoals ik hier eerder heb gelezen hoor ik vaak hetzelfde antwoord als ik zeg; 'Beter gebruik je niet te vaak, je weet wat het met je doet'. Dit antwoord is namelijk: 'Het valt allemaal wel mee, het is niks bijzonders'.
Ik heb vaak het gevoel dat ik de enige directe persoon in zijn omgeving ben die 'anders' is dan de andere mensen waar hij mee omgaat. Hier bedoel ik meer mee dat ALS ik onze vriendschap los zou laten dat hij al helemaal in een groot gat zou belanden. Natuurlijk wil ik hem aan de ene kant dit niet aan doen, maar aan de andere kant ben ik nu wel een beetje klaar met dit gedoe (zijn levensstijl), alsmede het feit dat hij gewoon weigert verandering in zijn leven aan te brengen en maar gewoon doet waar hij zin in heeft.
Jongens, wie zou mij een goede raad kunnen geven? Wat zou ik kunnen zeggen? Misschien valt er na dit verhaal wel geen raad te geven, maar het lucht alsnog op dat ik even mijn verhaal heb kunnen neerzetten.
Groeten..