#1
Ik ben in het begin van dit jaar naar een kliniek gegaan, en daar heb ik kennis gemaakt met NA ( Narcotics Anonymous) ik leef nu volgens dit programma en tot nu toe ben ik nog steeds clean en voel me al een heel stuk beter.
Ik ben 29 jaar en ben al meer dan 15 jaar verslaafd aan van alles, ik zag door de bomen het bos niet meer. Niks wilde lukken, en ik was dood ongelukkig en mensen om heen (die van me hielden) wisten wel dat er iets was maar ik wist altijd alles heel goed geheim te houden.
Mijn leven had eigenlijk geen zin meer, en niet dat ik nu zelfmoord wilde plegen ofzo, maar ik zag wel in dat ik levenslang aan de ellende vast zat die verslaving met zich mee zou brengen en al had gebracht.
Een paar weken nadat ik in de kliniek terecht kwam begon ik emoties te ervaren die ik al heel langs, of zelfs nog nooit ervaren had. Deze emoties zijn misschien niet altijd fijn, maar het is altijd beter dan alleen maar boos en depressief te zijn, of heel blij als ik stoned of high was.
Vanuit deze kliniek ben ik dagelijks naar 12 stappen zelf-hulp groepen gegaan.
Dit zijn dan de anonymous groepen.
ik zal hier een paar links plaatsen van verschillende anonymous groepen:
NA: http://www.na-holland.nl/ Narcotics Anonymous
CA: http://www.ca-holland.org/ Cocaïne Anonymous
AA: http:// www.aa-nederland.nl/ Alcoholics Anonymous
Deze groepen maken gebruik van het 12 stappen programma, dit werd opgericht in Amerika in 1935.
Het heeft al heel veel mensen geholpen om een veel fijner leven te hebben, als in hun actieve verslaving.
Denk wel: verslaafd blijf je altijd, maar als je volgens het programma gaat leven dan heb je een keuze om nooit meer te gebruiken.
Dit programma kun je gratis volgen en er zijn in vele steden meetings te bezoeken.
Dit programma leert je ook dat het niet alleen afhangt van het stoppen met drugs maar een complete nieuwe way of life, waarbij je gaat zien dat je leven beter is zonder geestdodende middelen dan met.
Verslaving is een gruwelijke en meedogenloze ziekte, waarbij je jezelf en mensen om je heen heel veel pijn mee doet.
Dus voor de mensen bij wie ik nu de interesse gewekt heb, neem eens een kijkje op een van deze websites.
Ik plaats dit bericht omdat het programma mij nu al (binnen een paar maanden) zoveel gebracht heeft en dit wil ik graag met andere verslaafden delen.
Als er mensen zijn met vragen dan verneem ik dit graag, en ik kan je ook helpen met oplossingen te vinden.
Grtz Chris
Ik ben 29 jaar en ben al meer dan 15 jaar verslaafd aan van alles, ik zag door de bomen het bos niet meer. Niks wilde lukken, en ik was dood ongelukkig en mensen om heen (die van me hielden) wisten wel dat er iets was maar ik wist altijd alles heel goed geheim te houden.
Mijn leven had eigenlijk geen zin meer, en niet dat ik nu zelfmoord wilde plegen ofzo, maar ik zag wel in dat ik levenslang aan de ellende vast zat die verslaving met zich mee zou brengen en al had gebracht.
Een paar weken nadat ik in de kliniek terecht kwam begon ik emoties te ervaren die ik al heel langs, of zelfs nog nooit ervaren had. Deze emoties zijn misschien niet altijd fijn, maar het is altijd beter dan alleen maar boos en depressief te zijn, of heel blij als ik stoned of high was.
Vanuit deze kliniek ben ik dagelijks naar 12 stappen zelf-hulp groepen gegaan.
Dit zijn dan de anonymous groepen.
ik zal hier een paar links plaatsen van verschillende anonymous groepen:
NA: http://www.na-holland.nl/ Narcotics Anonymous
CA: http://www.ca-holland.org/ Cocaïne Anonymous
AA: http:// www.aa-nederland.nl/ Alcoholics Anonymous
Deze groepen maken gebruik van het 12 stappen programma, dit werd opgericht in Amerika in 1935.
Het heeft al heel veel mensen geholpen om een veel fijner leven te hebben, als in hun actieve verslaving.
Denk wel: verslaafd blijf je altijd, maar als je volgens het programma gaat leven dan heb je een keuze om nooit meer te gebruiken.
Dit programma kun je gratis volgen en er zijn in vele steden meetings te bezoeken.
Dit programma leert je ook dat het niet alleen afhangt van het stoppen met drugs maar een complete nieuwe way of life, waarbij je gaat zien dat je leven beter is zonder geestdodende middelen dan met.
Verslaving is een gruwelijke en meedogenloze ziekte, waarbij je jezelf en mensen om je heen heel veel pijn mee doet.
Dus voor de mensen bij wie ik nu de interesse gewekt heb, neem eens een kijkje op een van deze websites.
Ik plaats dit bericht omdat het programma mij nu al (binnen een paar maanden) zoveel gebracht heeft en dit wil ik graag met andere verslaafden delen.
Als er mensen zijn met vragen dan verneem ik dit graag, en ik kan je ook helpen met oplossingen te vinden.
Grtz Chris