Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsverslaafd geraakt aan opiaten vanaf mijn 15e door huisarts??

verslaafd geraakt aan opiaten vanaf mijn 15e door huisarts??

0 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
a
amberPLid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo allemaal!
ik wil hier graag kort mijn verhaal plaatsen omdat ik benieuwd ben of er meer mensen zijn met hetzelfde probleem als mij.

ik heb sinds mijn geboorte last van chronische hoofdpijn, heb allerlei onderzoeken, ziekenhuis opnames gehad en altijd verschillende medicatie geslikt. Hier is nooit wat uit gekomen! Toen ik 15/16jaar oud was kreeg ik van mijn huisarts opiaten (tramadol en oxycodon) ik wist destijds niet eens dat het opiaten waren en werd niets verteld over de verslavende werking. Ik kon altijd bijbestellen en ging het enorm misbruiken. Er is nooit door de apotheek of huisarts aan de bel getrokken, bijv nooit gevraagd of ik verslaafd was of dat ik een limiet bereikt had.
Ik heb de afgelopen jaren vaak zelf geprobeerd te stoppen maar dit lukte nooit voor lang.
Afgelopen april heb ik hulp gezocht en mij laten opnemen in een verslavingskliniek. Ook hier ervaar ik vaak nog veel onwetendheid van behandelaren en mede cliënten (dagelijks de vraag wat zijn dat eigenlijk opiaten?)
ik heb de afgelopen altijd veel onwetendheid ervaren rondom opiaten, en wist nooit waar ik hulp kon vragen.
nu is mijn vraag dus of mensen dit herkennen? ik zou namelijk heel graag mensen willen helpen omdat ik als geen ander weet hoe moeilijk het is om van deze troep af te komen en een dubbelleven te leiden.
ik ben heel benieuwd, alvast bedankt!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."