#1
Mijn broer is al 21 jaar zwaar alcoholverslaafd en denkt er nu serieus over om te gaan afkicken in het buitenland. Liefst in Zuid-Afrika. Wij als familie zijn blij dat hij eindelijk inziet dat er iets moet gebeuren, het gaat zo niet langer, zijn leven is echt down the drain aan het gaan (heeft al jaren geen werk meer, sociale contacten nauwelijks nog, zijn huis vervuilt, hij zorgt niet goed voor zichzelf dwz hij doucht maar eens per week en eet slecht tot niet). Zijn vriendin heeft gedreigd bij hem weg te gaan als hij zich niet laat opnemen. Ook onze oudersen andere broer en zus gaan er aan onderdoor.
Hij is bang dat het er in de kliniek aan toegaat zoals in de gevangenis, weinig vrijheid, geen privacy, intensieve therapie, geen mobiele telefoon mogen gebruiken, noem maar op.
Zijn er hier ervaringsdeskundigen die wat meer willen vertellen? Zijn zijn angsten gegrond of totaal niet? Wij zijn bang dat hij er na een week behandeling tussenuit piept als hij het niet trekt en dan zit hij daar, aan de andere kant van de wereld in een van de gevaarlijkste steden ter wereld. Hij is een behoorlijk complex persoon die slecht kan omgaan met authoriteit en wil bijvoorbeeld ook geen medicijnen nemen. Hij heeft een instelling van "ik zal die hulpverleners eens wat leren ipv zij mij". Last but not least ziet hij erg op tegen een lange periode zonder zijn vriendin en is hij bang dat zij iemand anders zal ontmoeten als hij weg is.
Alvast veel dank voor de reacties!
Namasté
Hij is bang dat het er in de kliniek aan toegaat zoals in de gevangenis, weinig vrijheid, geen privacy, intensieve therapie, geen mobiele telefoon mogen gebruiken, noem maar op.
Zijn er hier ervaringsdeskundigen die wat meer willen vertellen? Zijn zijn angsten gegrond of totaal niet? Wij zijn bang dat hij er na een week behandeling tussenuit piept als hij het niet trekt en dan zit hij daar, aan de andere kant van de wereld in een van de gevaarlijkste steden ter wereld. Hij is een behoorlijk complex persoon die slecht kan omgaan met authoriteit en wil bijvoorbeeld ook geen medicijnen nemen. Hij heeft een instelling van "ik zal die hulpverleners eens wat leren ipv zij mij". Last but not least ziet hij erg op tegen een lange periode zonder zijn vriendin en is hij bang dat zij iemand anders zal ontmoeten als hij weg is.
Alvast veel dank voor de reacties!
Namasté