Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErvaringen met afkicken in het buitenland

Ervaringen met afkicken in het buitenland

1 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
N
Namasté202Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn broer is al 21 jaar zwaar alcoholverslaafd en denkt er nu serieus over om te gaan afkicken in het buitenland. Liefst in Zuid-Afrika. Wij als familie zijn blij dat hij eindelijk inziet dat er iets moet gebeuren, het gaat zo niet langer, zijn leven is echt down the drain aan het gaan (heeft al jaren geen werk meer, sociale contacten nauwelijks nog, zijn huis vervuilt, hij zorgt niet goed voor zichzelf dwz hij doucht maar eens per week en eet slecht tot niet). Zijn vriendin heeft gedreigd bij hem weg te gaan als hij zich niet laat opnemen. Ook onze oudersen andere broer en zus gaan er aan onderdoor.
Hij is bang dat het er in de kliniek aan toegaat zoals in de gevangenis, weinig vrijheid, geen privacy, intensieve therapie, geen mobiele telefoon mogen gebruiken, noem maar op.
Zijn er hier ervaringsdeskundigen die wat meer willen vertellen? Zijn zijn angsten gegrond of totaal niet? Wij zijn bang dat hij er na een week behandeling tussenuit piept als hij het niet trekt en dan zit hij daar, aan de andere kant van de wereld in een van de gevaarlijkste steden ter wereld. Hij is een behoorlijk complex persoon die slecht kan omgaan met authoriteit en wil bijvoorbeeld ook geen medicijnen nemen. Hij heeft een instelling van "ik zal die hulpverleners eens wat leren ipv zij mij". Last but not least ziet hij erg op tegen een lange periode zonder zijn vriendin en is hij bang dat zij iemand anders zal ontmoeten als hij weg is.
Alvast veel dank voor de reacties!
Namasté
d
drugs are bad!Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,
Ik herken die houding wel van toen ik jong was. Van toen ik ook dacht dat alles wat ik deed gewoon kon, zonder consequenties. Ik ben vele malen in t buitenland wezen afkicken. Probleem was dat waar ik ook heen ging, ik mezelf altijd bij me had. En het probleem dus ook. Wanneer je het punt bereikt dat je klaar bent met je problemen en met je verslaving, dan maakt het ineens niet meer uit waar je afkickt.
Het lijkt erop dat jij de verslaving zat bent, maar hij misschien nog niet.
Meestal was t idee om weer te gaan gebruiken al geboren in het buitenland en haalde altijd weer drugs op de eerste dag dat ik terug was. Heeft hij alle mogelijkheden gewoon hier al doorlopen of geprobeerd?
Waarom zuid Afrika eigenlijk ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."