Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeetje rare vraag misschien

Beetje rare vraag misschien

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
G
GeelzuchterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maar als je G kan afbouwen met benzos kan je benzos (clonazolam) dan ook afbouwen met G?
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#2
dat klinkt meer alsof je een andere verslaving kweekt....
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ghb staat bekend om de korte halfwaardetijd, dus zal je om de haverklap moeten bijdoseren.

Benzodiazepines is nogal een groot begrip.

Er zijn tal van pammen die zowel kortdurend als langdurende halfwaarde tijden hebben.
Waar het afwenden van GHB vooral gebeurd met benzodiazepine met een lange halfwaarde tijd zoals bijvoorbeeld Diazepam. Deze metaboliseert in nogal wat andere benzo stoffen waarvan de langste bij langdurig gebruik al snel 75-140urige halfwaarde tijden worden behaald.

Ideaal dus wanneer je van een middel afkict waarbij je om de 2 uur moet herdoseren om interdose withdrawls te voorkomen.

Overigens word in de betere verslavingsklinieken niet direct overgezet naar een benzo maar word er redelijk vlot een mindere dosis GHB toegedient en langzaam opgebouwd met Diazepam.

Als je langwerkende benzo afkick symptomen wil dempen met opnieuw kortwerkende downers is het einde zoek, er is nog steed een benzo in het bloed vaak en je pakt snel weer je oude dosis wat je gewend was, met alle gevolgen van dien.

Clonazolam daar zelfs nog een schepje bovenop omdat deze ultra potent is, ik weet niet wat je dosis was en hoe frequent je deze hebt genomen maar ook die heeft een halfwaardetijd van om en nabij de 14 uur. Stel je pakt nu 1mg en je pakt er 7 uur later nog 1, dan is dat in je bloedspiegel nog steed 1,5 mg. En ga zo maar door.

Ik adviseer je dit niet te doen opvangen met GHB.

Je Gaba-a en Gaba-b receptoren raken totaal uitgeput en je zal de eerste niet zijn met een delier of een epileptische aanval die zelfs dodelijk kan zijn.

Schakel een proffesional in. Be safe!
G
GeelzuchterLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eve's drop zei:
Ghb staat bekend om de korte halfwaardetijd, dus zal je om de haverklap moeten bijdoseren.

Benzodiazepines is nogal een groot begrip.

Er zijn tal van pammen die zowel kortdurend als langdurende halfwaarde tijden hebben.
Waar het afwenden van GHB vooral gebeurd met benzodiazepine met een lange halfwaarde tijd zoals bijvoorbeeld Diazepam. Deze metaboliseert in nogal wat andere benzo stoffen waarvan de langste bij langdurig gebruik al snel 75-140urige halfwaarde tijden worden behaald.

Ideaal dus wanneer je van een middel afkict waarbij je om de 2 uur moet herdoseren om interdose withdrawls te voorkomen.

Overigens word in de betere verslavingsklinieken niet direct overgezet naar een benzo maar word er redelijk vlot een mindere dosis GHB toegedient en langzaam opgebouwd met Diazepam.

Als je langwerkende benzo afkick symptomen wil dempen met opnieuw kortwerkende downers is het einde zoek, er is nog steed een benzo in het bloed vaak en je pakt snel weer je oude dosis wat je gewend was, met alle gevolgen van dien.

Clonazolam daar zelfs nog een schepje bovenop omdat deze ultra potent is, ik weet niet wat je dosis was en hoe frequent je deze hebt genomen maar ook die heeft een halfwaardetijd van om en nabij de 14 uur. Stel je pakt nu 1mg en je pakt er 7 uur later nog 1, dan is dat in je bloedspiegel nog steed 1,5 mg. En ga zo maar door.

Ik adviseer je dit niet te doen opvangen met GHB.

Je Gaba-a en Gaba-b receptoren raken totaal uitgeput en je zal de eerste niet zijn met een delier of een epileptische aanval die zelfs dodelijk kan zijn.

Schakel een proffesional in. Be safe!
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je uitgebreide informatie! Neem nu zo'n 2 maanden 0,25-0,5mg per dag, soms in het weekend 1-1,5mg. Afhankelijk van hoe goed of kut het gaat mentaal. Maar het is iig duidelijk dat mijn idee geen optie is. Dan wordt het gewoon mijn ouwe valium afkickschema erbij pakken. Gaat wel lukken denk ik, als ik van de pep af kan blijven in het weekend.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."