Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfbouw fentanyl en lorazepam huisarts is a C

Afbouw fentanyl en lorazepam huisarts is a C

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi Allen,

ik heb hier eerder m’n verhaal gedaan over m’n verslaving aan fentanyl pleisters. Ik kreeg de laatste paar maanden lorazepam erbij voor wat dingetjes die speelden. We hadden afgesproken dat ik na mijn operatie (14 juni jl) zouden afbouwen, let wel; in overleg! maar opeens heeft mijn huisarts zonder overleg alles in één maand afgebouwd. Ik kreeg 6x per dag 2,5 mg lorazepam de laatste maanden. Dat heeft ze ook zonder overleg gehalveerd.

dus ik bestelde online diazepam zodat ik zelf een afbouw schema kan maken want ik werd er onwijs ziek van tot op het punt van niet functioneren en ik ben alleenstaand met een zoontje van 3.

eerst schreef ze nog wel voor (zoals ze al 12 jaar doet, ook jaren oxycodon geslikt) maar sinds twee jaar de nieuwe apotheker er is, lijkt ze niet tegen hem op te kunnen en hij en ik kunnen niet bepaald door een deur.

Ze schrijft na een gesprek met mij namelijk voor wat we afspreken, om vervolgens dat recept weer in te trekken of te verlagen na “overleg” met de apotheker. en dat tot 2 of 3 keer toe. Ze heeft gewoon geen ruggengraat en is ook nog te laf om mij zelf te bellen, laat haar assistenten dat doen.

sinds ik van de fentanyl ben heeft ze geen een keer poolshoogte genomen hoe het met me gaat.

op mijn verzoek heeft ze me aangemeld bij verslavingszorg. Daar zit ik nog in intake fase.

nu ben ik dus in een 3 weken van 37,5ug pleisters naar 0 gegaan. Veel te snel. Last van post acute withdrawal syndrome. Sinds een of twee weken dus geen pleisters meer.

Maar nu vertelt de assistente me vanmorgen ook dat vandaag m’n laatste voorschrift is dat ik van haar krijg voor de lorazepam.

de dokter vindt (volgens assistente) dat ik de rest maar moet uitzoeken met de psychiater van de verslavingszorg waar ik dinsdag een kennismaking mee heb. maar ik ben daar pas in behandeling na advies gesprek en die is ivm vakanties pas einde aug…

dinsdag heb ik een gesprek met de huisarts en daarna met de psychiater van de verslavingszorg.

Ik vind de manier waarop dit gaat onverantwoord. Wat vinden jullie hiervan?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat een rare huisarts is dit.
Totaal geen inzicht in hoe een afbouw plaats moet vinden, en ze schuift het maar op een andere arts af. Te weten de verslavingszorg.
Ik vind dit een hoogst kwalijke zaak! En onverantwoord!
Kun je bij een andere huisarts terecht, dit zou ik meteen doen.
Bij mij zou in een vergelijkbaar geval het vertrouwen helemaal weg zijn....
t
tess69Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Nietingebruik zei:
Hi Allen,

ik heb hier eerder m’n verhaal gedaan over m’n verslaving aan fentanyl pleisters. Ik kreeg de laatste paar maanden lorazepam erbij voor wat dingetjes die speelden. We hadden afgesproken dat ik na mijn operatie (14 juni jl) zouden afbouwen, let wel; in overleg! maar opeens heeft mijn huisarts zonder overleg alles in één maand afgebouwd. Ik kreeg 6x per dag 2,5 mg lorazepam de laatste maanden. Dat heeft ze ook zonder overleg gehalveerd.

dus ik bestelde online diazepam zodat ik zelf een afbouw schema kan maken want ik werd er onwijs ziek van tot op het punt van niet functioneren en ik ben alleenstaand met een zoontje van 3.

eerst schreef ze nog wel voor (zoals ze al 12 jaar doet, ook jaren oxycodon geslikt) maar sinds twee jaar de nieuwe apotheker er is, lijkt ze niet tegen hem op te kunnen en hij en ik kunnen niet bepaald door een deur.

Ze schrijft na een gesprek met mij namelijk voor wat we afspreken, om vervolgens dat recept weer in te trekken of te verlagen na “overleg” met de apotheker. en dat tot 2 of 3 keer toe. Ze heeft gewoon geen ruggengraat en is ook nog te laf om mij zelf te bellen, laat haar assistenten dat doen.

sinds ik van de fentanyl ben heeft ze geen een keer poolshoogte genomen hoe het met me gaat.

op mijn verzoek heeft ze me aangemeld bij verslavingszorg. Daar zit ik nog in intake fase.

nu ben ik dus in een 3 weken van 37,5ug pleisters naar 0 gegaan. Veel te snel. Last van post acute withdrawal syndrome. Sinds een of twee weken dus geen pleisters meer.

Maar nu vertelt de assistente me vanmorgen ook dat vandaag m’n laatste voorschrift is dat ik van haar krijg voor de lorazepam.

de dokter vindt (volgens assistente) dat ik de rest maar moet uitzoeken met de psychiater van de verslavingszorg waar ik dinsdag een kennismaking mee heb. maar ik ben daar pas in behandeling na advies gesprek en die is ivm vakanties pas einde aug…

dinsdag heb ik een gesprek met de huisarts en daarna met de psychiater van de verslavingszorg.

Ik vind de manier waarop dit gaat onverantwoord. Wat vinden jullie hiervan?
Klik om te vergroten...
hoi hoi *modknip*? lorazepam helpt me in mijn coke en alcoolhol verlaving.. ik heb geen gewennig bij lorazepam, neem nooit meer en wertk nog heel fijn voor t slapen gaan..
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
tess69 zei:
hoi hoi *modknip*? lorazepam helpt me in mijn coke en alcoolhol verlaving.. ik heb geen gewennig bij lorazepam, neem nooit meer en wertk nog heel fijn voor t slapen gaan..
Klik om te vergroten...
Vragen naar verkooppunten is niet toegestaan, ook niet indirect. Voor deze keer krijg je een waarschuwing, maar lees de forumregels nog even goed door!
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nietingebruik zei:
Hi Allen,

ik heb hier eerder m’n verhaal gedaan over m’n verslaving aan fentanyl pleisters. Ik kreeg de laatste paar maanden lorazepam erbij voor wat dingetjes die speelden. We hadden afgesproken dat ik na mijn operatie (14 juni jl) zouden afbouwen, let wel; in overleg! maar opeens heeft mijn huisarts zonder overleg alles in één maand afgebouwd. Ik kreeg 6x per dag 2,5 mg lorazepam de laatste maanden. Dat heeft ze ook zonder overleg gehalveerd.

dus ik bestelde online diazepam zodat ik zelf een afbouw schema kan maken want ik werd er onwijs ziek van tot op het punt van niet functioneren en ik ben alleenstaand met een zoontje van 3.

eerst schreef ze nog wel voor (zoals ze al 12 jaar doet, ook jaren oxycodon geslikt) maar sinds twee jaar de nieuwe apotheker er is, lijkt ze niet tegen hem op te kunnen en hij en ik kunnen niet bepaald door een deur.

Ze schrijft na een gesprek met mij namelijk voor wat we afspreken, om vervolgens dat recept weer in te trekken of te verlagen na “overleg” met de apotheker. en dat tot 2 of 3 keer toe. Ze heeft gewoon geen ruggengraat en is ook nog te laf om mij zelf te bellen, laat haar assistenten dat doen.

sinds ik van de fentanyl ben heeft ze geen een keer poolshoogte genomen hoe het met me gaat.

op mijn verzoek heeft ze me aangemeld bij verslavingszorg. Daar zit ik nog in intake fase.

nu ben ik dus in een 3 weken van 37,5ug pleisters naar 0 gegaan. Veel te snel. Last van post acute withdrawal syndrome. Sinds een of twee weken dus geen pleisters meer.

Maar nu vertelt de assistente me vanmorgen ook dat vandaag m’n laatste voorschrift is dat ik van haar krijg voor de lorazepam.

de dokter vindt (volgens assistente) dat ik de rest maar moet uitzoeken met de psychiater van de verslavingszorg waar ik dinsdag een kennismaking mee heb. maar ik ben daar pas in behandeling na advies gesprek en die is ivm vakanties pas einde aug…

dinsdag heb ik een gesprek met de huisarts en daarna met de psychiater van de verslavingszorg.

Ik vind de manier waarop dit gaat onverantwoord. Wat vinden jullie hiervan?
Klik om te vergroten...
Probeer het langzaam af te bouwen, maak bijvoorbeeld een schema voor je zelf.
Langzaam afbouwen tot je op een nulpunt komt.
Echt de beste manier.

Mijn dokter schrijft echt niets van pijn medicatie voor, ja 2x 10mg codeĂŻne om de 2 dagen(Wat zinloos is)

Succes ermee

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."