#1
Hi Allen,
ik heb hier eerder m’n verhaal gedaan over m’n verslaving aan fentanyl pleisters. Ik kreeg de laatste paar maanden lorazepam erbij voor wat dingetjes die speelden. We hadden afgesproken dat ik na mijn operatie (14 juni jl) zouden afbouwen, let wel; in overleg! maar opeens heeft mijn huisarts zonder overleg alles in één maand afgebouwd. Ik kreeg 6x per dag 2,5 mg lorazepam de laatste maanden. Dat heeft ze ook zonder overleg gehalveerd.
dus ik bestelde online diazepam zodat ik zelf een afbouw schema kan maken want ik werd er onwijs ziek van tot op het punt van niet functioneren en ik ben alleenstaand met een zoontje van 3.
eerst schreef ze nog wel voor (zoals ze al 12 jaar doet, ook jaren oxycodon geslikt) maar sinds twee jaar de nieuwe apotheker er is, lijkt ze niet tegen hem op te kunnen en hij en ik kunnen niet bepaald door een deur.
Ze schrijft na een gesprek met mij namelijk voor wat we afspreken, om vervolgens dat recept weer in te trekken of te verlagen na “overleg” met de apotheker. en dat tot 2 of 3 keer toe. Ze heeft gewoon geen ruggengraat en is ook nog te laf om mij zelf te bellen, laat haar assistenten dat doen.
sinds ik van de fentanyl ben heeft ze geen een keer poolshoogte genomen hoe het met me gaat.
op mijn verzoek heeft ze me aangemeld bij verslavingszorg. Daar zit ik nog in intake fase.
nu ben ik dus in een 3 weken van 37,5ug pleisters naar 0 gegaan. Veel te snel. Last van post acute withdrawal syndrome. Sinds een of twee weken dus geen pleisters meer.
Maar nu vertelt de assistente me vanmorgen ook dat vandaag m’n laatste voorschrift is dat ik van haar krijg voor de lorazepam.
de dokter vindt (volgens assistente) dat ik de rest maar moet uitzoeken met de psychiater van de verslavingszorg waar ik dinsdag een kennismaking mee heb. maar ik ben daar pas in behandeling na advies gesprek en die is ivm vakanties pas einde aug…
dinsdag heb ik een gesprek met de huisarts en daarna met de psychiater van de verslavingszorg.
Ik vind de manier waarop dit gaat onverantwoord. Wat vinden jullie hiervan?
ik heb hier eerder m’n verhaal gedaan over m’n verslaving aan fentanyl pleisters. Ik kreeg de laatste paar maanden lorazepam erbij voor wat dingetjes die speelden. We hadden afgesproken dat ik na mijn operatie (14 juni jl) zouden afbouwen, let wel; in overleg! maar opeens heeft mijn huisarts zonder overleg alles in één maand afgebouwd. Ik kreeg 6x per dag 2,5 mg lorazepam de laatste maanden. Dat heeft ze ook zonder overleg gehalveerd.
dus ik bestelde online diazepam zodat ik zelf een afbouw schema kan maken want ik werd er onwijs ziek van tot op het punt van niet functioneren en ik ben alleenstaand met een zoontje van 3.
eerst schreef ze nog wel voor (zoals ze al 12 jaar doet, ook jaren oxycodon geslikt) maar sinds twee jaar de nieuwe apotheker er is, lijkt ze niet tegen hem op te kunnen en hij en ik kunnen niet bepaald door een deur.
Ze schrijft na een gesprek met mij namelijk voor wat we afspreken, om vervolgens dat recept weer in te trekken of te verlagen na “overleg” met de apotheker. en dat tot 2 of 3 keer toe. Ze heeft gewoon geen ruggengraat en is ook nog te laf om mij zelf te bellen, laat haar assistenten dat doen.
sinds ik van de fentanyl ben heeft ze geen een keer poolshoogte genomen hoe het met me gaat.
op mijn verzoek heeft ze me aangemeld bij verslavingszorg. Daar zit ik nog in intake fase.
nu ben ik dus in een 3 weken van 37,5ug pleisters naar 0 gegaan. Veel te snel. Last van post acute withdrawal syndrome. Sinds een of twee weken dus geen pleisters meer.
Maar nu vertelt de assistente me vanmorgen ook dat vandaag m’n laatste voorschrift is dat ik van haar krijg voor de lorazepam.
de dokter vindt (volgens assistente) dat ik de rest maar moet uitzoeken met de psychiater van de verslavingszorg waar ik dinsdag een kennismaking mee heb. maar ik ben daar pas in behandeling na advies gesprek en die is ivm vakanties pas einde aug…
dinsdag heb ik een gesprek met de huisarts en daarna met de psychiater van de verslavingszorg.
Ik vind de manier waarop dit gaat onverantwoord. Wat vinden jullie hiervan?