Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer info

Eerste keer info

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
F
Fredje rookt groentjesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sup kameraden!
Dus ik ga donderdag voor de eerste keer LSD doen, ik heb het over de echte LSD-25.
Ik ga het bij mij thuis met een vriend erbij doen na school en ik ga de enige zijn die gaat trippen (vriend blijft volledig nuchter). Dit was het ideale moment omdat mijn ouders niet thuis zijn en ik heb net twee blotters in mijn handen gekregen van 150-200ug elk.
Ik heb al eerder getript, ik heb al vier keer paddo's geprobeerd waarvan het twee keer vrij hoge dosissen waren waardat ik leuke trips had en twee andere keren gewoon net wat dingen zien verschuiven. Ik heb ook ooit al DMT en 5-MeO-DMT gedaan maar dat was de eerste psychedelische ervaring ooit dus ik paniekeerde want ik was duidelijk nog niet klaar voor het zware goedje :wink:
Ik kijk er dus ongelooflijk naar uit maar ik heb wel een aantal vragen dusja, jullie weten hier vast al meer over dan Albert Hofmann hemzelve 😂.

1) Zou ik een volledige blotter van 150-200ug pakken of zou ik er een stukje afsnijden voor mijn eerste keer?

2) Ik zou het rond 5u pakken en wil dan graag ook eens naar buiten gaan wandelen maar het is donker om 5.30 ongeveer. Dit wilt zeggen dat ik niet in het bos ga kunnen gaan wandelen aangezien al trippend in het bos in het donker mij het begin van elke horrorfilm lijkt te zijn. Is het nog leuk om gewoon een wandeling door rustige wijken te maken?

3) Moet ik veel eten voorzien voor mijzelf?

4) Als ik het rond 5u pak (zoals eerder vermeld) ga ik dan vannacht nog in slaap kunnen geraken?

5) Is virtual reality spelen tijdens een LSD trip een goed idee? (Bonusvraag 😂)

Moest er iemand een antwoord hebben op al deze vragen dan bedank ik je op voorhand al enorm omdat ik dan met een veel geruster hart aan mijn eerste LSD trip kan beginnen.
:)
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Fredje rookt groentjes zei:
Sup kameraden!
Dus ik ga donderdag voor de eerste keer LSD doen, ik heb het over de echte LSD-25.
Ik ga het bij mij thuis met een vriend erbij doen na school en ik ga de enige zijn die gaat trippen (vriend blijft volledig nuchter). Dit was het ideale moment omdat mijn ouders niet thuis zijn en ik heb net twee blotters in mijn handen gekregen van 150-200ug elk.
Ik heb al eerder getript, ik heb al vier keer paddo's geprobeerd waarvan het twee keer vrij hoge dosissen waren waardat ik leuke trips had en twee andere keren gewoon net wat dingen zien verschuiven. Ik heb ook ooit al DMT en 5-MeO-DMT gedaan maar dat was de eerste psychedelische ervaring ooit dus ik paniekeerde want ik was duidelijk nog niet klaar voor het zware goedje :wink:
Ik kijk er dus ongelooflijk naar uit maar ik heb wel een aantal vragen dusja, jullie weten hier vast al meer over dan Albert Hofmann hemzelve 😂.

1) Zou ik een volledige blotter van 150-200ug pakken of zou ik er een stukje afsnijden voor mijn eerste keer?
Klik om te vergroten...
Ik zou beginnen met 100ug voor een eerste keer. Ietsje meer kan misschien aangezien je ervaring hebt met paddo’s, maar 200 is misschien aan de hoge kant
Fredje rookt groentjes zei:
2) Ik zou het rond 5u pakken en wil dan graag ook eens naar buiten gaan wandelen maar het is donker om 5.30 ongeveer. Dit wilt zeggen dat ik niet in het bos ga kunnen gaan wandelen aangezien al trippend in het bos in het donker mij het begin van elke horrorfilm lijkt te zijn. Is het nog leuk om gewoon een wandeling door rustige wijken te maken?
Klik om te vergroten...
Gezien het je eerste keer is, zou ik eerst de piek afwachten en het dan met je nuchtere vriend overleggen. Als de kans aanwezig is dat je mensen tegenkomt dan is het beter van niet denk ik
Fredje rookt groentjes zei:
3) Moet ik veel eten voorzien voor mijzelf?
Klik om te vergroten...
Wat je lekker vind. Witte Druiven (zonder pit, of anders tijdens kauwen je kaken niet sluiten) doen het vaak goed, maar praktisch alles kan. Kijk wel uit of het geen Mao remmer is (pure chocola, grapefruit, ff googelen voor de rest)

ijskoud water doet het ook goed, ultieme dorstlesser
Fredje rookt groentjes zei:
4) Als ik het rond 5u pak (zoals eerder vermeld) ga ik dan vannacht nog in slaap kunnen geraken?
Klik om te vergroten...
ligt er aan hoe laat je wilt slapen, sommige mensen blijven er wel 12 uur wakker op, mijn vrouw ging gewoon tijdens de piek slapen. Ga er vanuit dan je in ieder geval de eerste 12 uur niet kunt slapen
Fredje rookt groentjes zei:
5) Is virtual reality spelen tijdens een LSD trip een goed idee? (Bonusvraag 😂)
Klik om te vergroten...
Geen idee. Kan misschien wel heel vet zijn zolang het geen horror is. Vraag je vriend scherp op te letten omdat de immersie met lsd op misschien wat hoger ligt

Veel plezier!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fredje rookt groentjes zei:
Sup kameraden!
Dus ik ga donderdag voor de eerste keer LSD doen, ik heb het over de echte LSD-25.
Ik ga het bij mij thuis met een vriend erbij doen na school en ik ga de enige zijn die gaat trippen (vriend blijft volledig nuchter). Dit was het ideale moment omdat mijn ouders niet thuis zijn en ik heb net twee blotters in mijn handen gekregen van 150-200ug elk.
Ik heb al eerder getript, ik heb al vier keer paddo's geprobeerd waarvan het twee keer vrij hoge dosissen waren waardat ik leuke trips had en twee andere keren gewoon net wat dingen zien verschuiven. Ik heb ook ooit al DMT en 5-MeO-DMT gedaan maar dat was de eerste psychedelische ervaring ooit dus ik paniekeerde want ik was duidelijk nog niet klaar voor het zware goedje :wink:
Ik kijk er dus ongelooflijk naar uit maar ik heb wel een aantal vragen dusja, jullie weten hier vast al meer over dan Albert Hofmann hemzelve 😂.

1) Zou ik een volledige blotter van 150-200ug pakken of zou ik er een stukje afsnijden voor mijn eerste keer?
Klik om te vergroten...
Ik zou rond de 100ug doseren voor een eerste trip
Fredje rookt groentjes zei:
2) Ik zou het rond 5u pakken en wil dan graag ook eens naar buiten gaan wandelen maar het is donker om 5.30 ongeveer. Dit wilt zeggen dat ik niet in het bos ga kunnen gaan wandelen aangezien al trippend in het bos in het donker mij het begin van elke horrorfilm lijkt te zijn. Is het nog leuk om gewoon een wandeling door rustige wijken te maken?
Klik om te vergroten...
Zou ik laten afhangen van het moment en bijvoorbeeld ook het weer
Fredje rookt groentjes zei:
3) Moet ik veel eten voorzien voor mijzelf?
Klik om te vergroten...
Ik kan op lsd nooit veel eten, maar iets van fruit of yoghurt kan wel heel lekker zijn!
Fredje rookt groentjes zei:
4) Als ik het rond 5u pak (zoals eerder vermeld) ga ik dan vannacht nog in slaap kunnen geraken?
Klik om te vergroten...
Nee. Als ik om 10u 's morgens een microdosis lsd pak slaap ik pas rond 2 uur. Als je om 17u een volle tripdosis neemt ga je die nacht niet slapen.
Fredje rookt groentjes zei:
5) Is virtual reality spelen tijdens een LSD trip een goed idee? (Bonusvraag 😂)
Klik om te vergroten...
Heen idee
Fredje rookt groentjes zei:
Moest er iemand een antwoord hebben op al deze vragen dan bedank ik je op voorhand al enorm omdat ik dan met een veel geruster hart aan mijn eerste LSD trip kan beginnen.
:)
Klik om te vergroten...
Gratis tip: neem de tijd voor je trip, zorg dat je de dag erna niks hoeft. Zorg dat je comfortabel bent (zachte plek om te zitten/liggen, fijne kleding, evt een trip playlist, zacht licht en warme dekentjes.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rotjoch zei:
mijn vrouw ging gewoon tijdens de piek slapen
Klik om te vergroten...
:openmouth::openmouth:
F
Fredje rookt groentjesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor jullie antwoord :)

Dus ik snijd inderdaad best een klein hoekje van de blotter af voor mijn eerste keer.

Dus dan ga ik ervan uit dat ik rond 3-6u snachts in slaap ga kunnen geraken met geluk. Zou het dan geen slim idee zijn om dan gewoon niet te gaan slapen en gewoon een koffie of een pre-workout te pakken wanneer ik moe ben de volgende dag?

Ik heb de volgende dag niks te doen buiten een tennisles van 17-18u en daarna misschien een feestje moest ik zin hebben.

Ik ben niet bang dat mensen mij zouden zien als ik ga wandelen, ik woon namelijk in een zeer marginaal dorpje dus de mensen hier hebben alles al eens gezien 😂

(Trouwens hebben jullie misschien een soort van playlist die ik best zou afspelen die mij tijdens een trip bijvoorbeeld kalm kan houden of kan afleiden want elke keer dat ik paddo's pak dan blijf ik me omdraaien in bed en ben ik wat nerveus als ik alleen ben en niks te doen heb)
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fredje rookt groentjes zei:
Bedankt voor jullie antwoord :)

Dus ik snijd inderdaad best een klein hoekje van de blotter af voor mijn eerste keer.

Dus dan ga ik ervan uit dat ik rond 3-6u snachts in slaap ga kunnen geraken met geluk. Zou het dan geen slim idee zijn om dan gewoon niet te gaan slapen en gewoon een koffie of een pre-workout te pakken wanneer ik moe ben de volgende dag?
Klik om te vergroten...
Kan. Een uurtje slapen doet wonderen, dus ik zou in ieder geval eventjes gaan liggen. Alleen liggen is eigenlijk al wel prima zonder te slapen.
Fredje rookt groentjes zei:
Ik heb de volgende dag niks te doen buiten een tennisles van 17-18u en daarna misschien een feestje moest ik zin hebben.
Klik om te vergroten...
Powernapje voor die tijd (Max 40 min.) als je nog wilt scoren
Fredje rookt groentjes zei:
Ik ben niet bang dat mensen mij zouden zien als ik ga wandelen, ik woon namelijk in een zeer marginaal dorpje dus de mensen hier hebben alles al eens gezien 😂
Klik om te vergroten...
Het gaat niet om die mensen, het gaat om jou op dat moment
Fredje rookt groentjes zei:
(Trouwens hebben jullie misschien een soort van playlist die ik best zou afspelen die mij tijdens een trip bijvoorbeeld kalm kan houden of kan afleiden want elke keer dat ik paddo's pak dan blijf ik me omdraaien in bed en ben ik wat nerveus als ik alleen ben en niks te doen heb)
Klik om te vergroten...
Hmm, psydub? Triphop? Lounge?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fredje rookt groentjes zei:
Bedankt voor jullie antwoord :)

Dus ik snijd inderdaad best een klein hoekje van de blotter af voor mijn eerste keer.

Dus dan ga ik ervan uit dat ik rond 3-6u snachts in slaap ga kunnen geraken met geluk.
Klik om te vergroten...
Yep
Fredje rookt groentjes zei:
Zou het dan geen slim idee zijn om dan gewoon niet te gaan slapen en gewoon een koffie of een pre-workout te pakken wanneer ik moe ben de volgende dag?
Klik om te vergroten...
Als je kunt slapen gewoon lekker slapen. Je brein heeft ook slaap nodig om dingen te verwerken
Fredje rookt groentjes zei:
Ik heb de volgende dag niks te doen buiten een tennisles van 17-18u en daarna misschien een feestje moest ik zin hebben.
Klik om te vergroten...
Top!
Fredje rookt groentjes zei:
Ik ben niet bang dat mensen mij zouden zien als ik ga wandelen, ik woon namelijk in een zeer marginaal dorpje dus de mensen hier hebben alles al eens gezien 😂

(Trouwens hebben jullie misschien een soort van playlist die ik best zou afspelen die mij tijdens een trip bijvoorbeeld kalm kan houden of kan afleiden want elke keer dat ik paddo's pak dan blijf ik me omdraaien in bed en ben ik wat nerveus als ik alleen ben en niks te doen heb)
Klik om te vergroten...

Vind ik fijn
F
Fredje rookt groentjesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedankt voor nog eens zo snel te antwoorden :)

Ja, ik kan me inderdaad best voorstellen dat ik een klein beetje slaap nodig zal hebben.

Mag ik even vragen waarom ik bijvoorbeeld geen mensen tegen zou mogen komen? Want ik ben al eens tijdens de come down van een paddo trip op de bus gaan zitten en alles wat ik merkte was dat mensen precies een beetje staarde maar misschien kwam dat omdat ik rook naar wiet en op mn gezicht had getekend 😂. Maar dit maakte me niet uit.

Bedankt voor de playlists door te sturen ik zal deze eens afspelen overmorgen :)
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fredje rookt groentjes zei:
Bedankt voor nog eens zo snel te antwoorden :)

Ja, ik kan me inderdaad best voorstellen dat ik een klein beetje slaap nodig zal hebben.

Mag ik even vragen waarom ik bijvoorbeeld geen mensen tegen zou mogen komen? Want ik ben al eens tijdens de come down van een paddo trip op de bus gaan zitten en alles wat ik merkte was dat mensen precies een beetje staarde maar misschien kwam dat omdat ik rook naar wiet en op mn gezicht had getekend 😂. Maar dit maakte me niet uit.

Bedankt voor de playlists door te sturen ik zal deze eens afspelen overmorgen :)
Klik om te vergroten...
Omdat het voor jezelf naar kan zijn, als je het almemaal niet meer begrijpt
F
Fredje rookt groentjesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mevrouw Pløp zei:
Omdat het voor jezelf naar kan zijn, als je het almemaal niet meer begrijpt
Klik om te vergroten...
Ik zie het al gewoon voor mij hoe dat er iemand met mij probeert te praten en ik sta daar zo helemaal naar de klote 😂

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."