#1
Er bestaat een soort van affiche, vaak afgebeeld, waarop een mensfiguur staat met een rugzak vol met allerlei soorten drugs.
Daarbij staat dan de tekst:
Drugs mee naar het buitenland??
Vergeet het maar!
Hiermee wil ik zeggen dat het meenemen van drugs, naar het buitenland, ook die in ons land als " softdrugs" bekend staan,(!!) Absoluut af te raden is!
Je kunt in de grootste problemen komen als je iets bij je hebt, wat onder de categorie drugs valt. Zelfs al heb je er een recept voor, dan nog kunnen er hele nare dingen gebeuren als je verdovende middelen bij je hebt.
Sommige landen hanteren een zero tolerance beleid t.a.v. die middelen en je zult de laatste niet zijn die zomaar de bak indraait met in beslagnames van je spullen en zo....plus een vrachtwagen vol ellende!
Dus:
Doe het niet! Laat de drugs thuis!
Qua medicijnen: zorg voor een begeleidend schrijven daarvoor, zoals o.m. de zgn. "Schengen verklaring" om aan te kunnen tonen dat je bepaalde medicijnen medisch nodig en voorgeschreven hebt.
In Hongarije in de gevangenis zitten is geen pretje en daarom is voorkomen beter dan genezen.
Het is het beste om drugs thuis te laten... behalve de voorgeschreven medicatie natuurlijk, met een doktersverklaring,!
Daarbij staat dan de tekst:
Drugs mee naar het buitenland??
Vergeet het maar!
Hiermee wil ik zeggen dat het meenemen van drugs, naar het buitenland, ook die in ons land als " softdrugs" bekend staan,(!!) Absoluut af te raden is!
Je kunt in de grootste problemen komen als je iets bij je hebt, wat onder de categorie drugs valt. Zelfs al heb je er een recept voor, dan nog kunnen er hele nare dingen gebeuren als je verdovende middelen bij je hebt.
Sommige landen hanteren een zero tolerance beleid t.a.v. die middelen en je zult de laatste niet zijn die zomaar de bak indraait met in beslagnames van je spullen en zo....plus een vrachtwagen vol ellende!
Dus:
Doe het niet! Laat de drugs thuis!
Qua medicijnen: zorg voor een begeleidend schrijven daarvoor, zoals o.m. de zgn. "Schengen verklaring" om aan te kunnen tonen dat je bepaalde medicijnen medisch nodig en voorgeschreven hebt.
In Hongarije in de gevangenis zitten is geen pretje en daarom is voorkomen beter dan genezen.
Het is het beste om drugs thuis te laten... behalve de voorgeschreven medicatie natuurlijk, met een doktersverklaring,!