Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeb jij ervaring met 2-FMA of 3-FMA?

Heb jij ervaring met 2-FMA of 3-FMA?

15 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
E
Ex-GebruikerVanUppersLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik overweeg 2-FMA of 3-FMA te nemen maar weet er te weinig van en vind niet heel veel op het forum erover.

Zouden de mensen met ervaring van ieder de onderste 3 een cijfer van 0 tot 10 willen geven waarvan 0 geen effect en 10 heel veel effect is en graag ook met een toelichting, thanks!

-Motivatie

-Stimulatie/Wakker gevoel

-Euforie


Welke dosis in mg neem je en hoelang werkt het bij jou?
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#2
Waarom ga je het nemen?
E
Ex-GebruikerVanUppersLid
01-01-2024, 00:00
#3
Druggers zei:
Waarom ga je het nemen?
Klik om te vergroten...
Ik ben opzoek naar een RC die voornamelijk stimuleerd, motiveert die enigszins een klein beetje euforie kan geven en die lang werkt.
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#4
GebruikerVanUppers zei:
Ik ben opzoek naar een RC die voornamelijk stimuleerd, motiveert die enigszins een klein beetje euforie kan geven en die lang werkt.
Klik om te vergroten...
Voor dagelijks gebruik dan?
E
Ex-GebruikerVanUppersLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hebbenze? zei:
Gezond nuchter leven is de euforie die je dan zoekt.
Klik om te vergroten...
Boring
E
Ex-GebruikerVanUppersLid
01-01-2024, 00:00
#6
Druggers zei:
Voor dagelijks gebruik dan?
Klik om te vergroten...
Ja klopt
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#7
GebruikerVanUppers zei:
Ja klopt
Klik om te vergroten...
Gezond nuchter leven is de euforie die je dan zoekt.
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#8
2-FMA,
motivatie 7
Goed voor het verrichten van klusjes zonder dat je niks kan door teveel euforie.
Stimulatie 6,5
Afhankelijk van dosis, schone stimulatie zonder echt bijwerkingen.
Euforie 5
Heeft wat euforie maar is meer functioneel

Dosis: 10mg/20mg
Duratie: 10uur (oraal)
E
Ex-GebruikerVanUppersLid
01-01-2024, 00:00
#9
Plex zei:
2-FMA,
motivatie 7
Goed voor het verrichten van klusjes zonder dat je niks kan door teveel euforie.
Stimulatie 6,5
Afhankelijk van dosis, schone stimulatie zonder echt bijwerkingen.
Euforie 5
Heeft wat euforie maar is meer functioneel

Dosis: 10mg/20mg
Duratie: 10uur (oraal)
Klik om te vergroten...
Nice klinkt eigenlijk een beetje als dex/lisdex. Na verder ingelezen te hebben word 2-fma inderdaad met die middelen vergeleken! Nice

Hoe jij het beschrijft naar zoiets ben ik opzoek niet iets waar je hard van gaat maar ook weer niet waardoor je ondergestimuleert door word. Euforie 5 is precies waarnaar ik opzoek ben. Wat stimulatie betreft had ik het liefst meer rond de 7.5 maar daar blijft het dan ook bij.
Duratie is ook goed minimaal 10uur ben ik naar opzoek.

Je dosis is heel schappelijk. Zelf ga ik een ''detox'' doen dus als ik het nu zou nemen zou ik meer richting de 100mg nodig hebben of meer om hetzelfde te kunnen ervaren dus ga het voorlopig nog niet bestellen maar zeker een middeltje voor in de toekomst, thanks man.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#10
GebruikerVanUppers zei:
Boring
Klik om te vergroten...
Als je het leven nuchter saai vindt is er wel wat mis. Ik zei het vroeger zelf ook eerlijk gezegd.
E
Ex-GebruikerVanUppersLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hebbenze? zei:
Als je het leven nuchter saai vindt is er wel wat mis. Ik zei het vroeger zelf ook eerlijk gezegd.
Klik om te vergroten...
Excuus, had het beter moeten verwoorden, want saai betekent dat je eigenlijk helemaal geen genot uit het leven kan halen. Ik vind het een dan een beetje saai?

Je zegt dat je vroegahhh dat ook zei ben zelf nu 28 dus ben nog vrij jong. Hoe oud was jij toen je niet meer zo begon te denken? Kwam het door leeftijd, vriendin of kinderen of combinatie van verschillende factoren?

Als ik zou moeten gokken ( met mijn verstandige 28jarige jonge koppie :P ) zie ik mijzelf in de toekomst niet stoppen , want (waarsschijnlijk 2-fma) of modafinil of lisdexamphetamine zijn mild van aard daarmee bedoel ik, in mijn geval tenminste, dat ik niet verander als persoon ben en blijf mezelf het is niet te merken aan me dat ik lisdex of modafinil of heb gedrag etc blijft hetzelfde het is alleen ja je voelt je meer gestimuleert dan normaal, meer zin om dingen te ondernemen en beter kunnen focussen natuurlijk. Ik heb ADD en beide middelen helpen daarbij. Waar ik van af moet blijven is harddrugs met name speed. De reden waarom ik daar meer zin in heb is omdat de effectiviteit van mijn medicatie verminderd is door misbruik maar daar ga ik aan werken
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#12
GebruikerVanUppers zei:
Excuus, had het beter moeten verwoorden, want saai betekent dat je eigenlijk helemaal geen genot uit het leven kan halen. Ik vind het een dan een beetje saai?

Je zegt dat je vroegahhh dat ook zei ben zelf nu 28 dus ben nog vrij jong. Hoe oud was jij toen je niet meer zo begon te denken? Kwam het door leeftijd, vriendin of kinderen of combinatie van verschillende factoren?

Als ik zou moeten gokken ( met mijn verstandige 28jarige jonge koppie :P ) zie ik mijzelf in de toekomst niet stoppen , want (waarsschijnlijk 2-fma) of modafinil of lisdexamphetamine zijn mild van aard daarmee bedoel ik, in mijn geval tenminste, dat ik niet verander als persoon ben en blijf mezelf het is niet te merken aan me dat ik lisdex of modafinil of heb gedrag etc blijft hetzelfde het is alleen ja je voelt je meer gestimuleert dan normaal, meer zin om dingen te ondernemen en beter kunnen focussen natuurlijk. Ik heb ADD en beide middelen helpen daarbij. Waar ik van af moet blijven is harddrugs met name speed. De reden waarom ik daar meer zin in heb is omdat de effectiviteit van mijn medicatie verminderd is door misbruik maar daar ga ik aan werken
Klik om te vergroten...
Goede vraag. Begin 20 heb ik vooral elk weekend en doordeweeks ondanks studie en werk veel gedaan. Toen waren er nog stoffen als MDMC 4fa en 4mmc maar mdma ging er ook teveel in. En zei ik: ā€œhet is zo’n toevoeging aan t leven nuchter zijn brengt dit alles nietā€

inmiddels een gezin, en leef ik nuchter op enkel paar festivals per jaar. Het is automatisch gegaan zoals vast bij velen dat zo gaat.

Ik ben 2 jaar terug gediagnosticeerd met adhd, en slik dexamfetamine. Dus snap ongetwijfeld hoe het bij jou daar boven werkt! Maar, neem vooral t veelgenoemde advies in acht dat middelen als 2fma amper onderzocht zijn en wellicht veel schade toe kunnen brengen. Incidenteel zal het wel los lopen, maar wekelijks of dagelijks? We weten het niet.

Ik realiseer me ook dat vroeger ik onbezonnen was ik nu realiseer straks ben je 50+ en loop je rond met psychische klachten, hartklachten noem maar op, en heb je spijt dat je zo onbezonnen bezig bent geweest.

take care!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
2-FMA is echt vooral functioneel. Euforie merk ik weinig van, tenzij je ā€˜meer motivatie’ daaronder verstaat maar dat zijn m.i. toch twee verschillende dingen. In de uitwerking kan het wel ietwat dysforisch zijn, maar dat is misschien vooral mijn eigen vrij gevoelige reactie op de uitwerking/rebound van stims, die werkt bij mij altijd ook wel wat negatief op mijn stemming. Maar het is zeker geen instant crash, bij 2-FMA is de uitwerking geleidelijk. Stimuleert best lang na, hoe lang is afhankelijk van allerlei factoren (dosis, tolerantie, etc.).

Komt van de RC’s inderdaad het meest in de buurt van lisdexamfetamine. Ik neem het af en toe ā€˜in de plaats van’ als ik een dag iets sterkers wil dan mijn normale (lage) lisdexdosis op recept.

Het is echter toch ook weer een totaal ander middel en een RC dus er is weinig over bekend, ik zou zo’n stof absoluut niet elke dag gaan nemen, dat lijkt me een HEEL slecht idee. Je weet helemaal niet wat dit met je lichaam doet, want dat is niet onderzocht.

(Zie nu dat ik de mensen boven me herhaal, maar nou ja, zie het als extra waarschuwing dan.)

Met jouw misbruikachtergrond al helemaal linke soep, dan lijkt het me dat je er verzekerd van kunt zijn dat je dit middel ook gaat misbruiken. Hou er ook rekening mee dat je er door gebruik - laat staan misbruik! - van andere stimulanten, medicatie of geen medicatie, al een forse basistolerantie voor gaat hebben.

Dit is hoe dan ook niet de oplossing.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb overigens 2fma al paar keer geprobeerd op lage dosissen, nasaal: niks. Oraal: 15mg toen mn Dex op was n keer. Vergelijkbaar maar langer effect. En 25mg tijdens 6apb omdat ik energie miste: kreeg geen energie van die dosis
E
Ex-GebruikerVanUppersLid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze Olifant zei:
2-FMA is echt vooral functioneel. Euforie merk ik weinig van, tenzij je ā€˜meer motivatie’ daaronder verstaat maar dat zijn m.i. toch twee verschillende dingen. In de uitwerking kan het wel ietwat dysforisch zijn, maar dat is misschien vooral mijn eigen vrij gevoelige reactie op de uitwerking/rebound van stims, die werkt bij mij altijd ook wel wat negatief op mijn stemming. Maar het is zeker geen instant crash, bij 2-FMA is de uitwerking geleidelijk. Stimuleert best lang na, hoe lang is afhankelijk van allerlei factoren (dosis, tolerantie, etc.).

Komt van de RC’s inderdaad het meest in de buurt van lisdexamfetamine. Ik neem het af en toe ā€˜in de plaats van’ als ik een dag iets sterkers wil dan mijn normale (lage) lisdexdosis op recept.

Het is echter toch ook weer een totaal ander middel en een RC dus er is weinig over bekend, ik zou zo’n stof absoluut niet elke dag gaan nemen, dat lijkt me een HEEL slecht idee. Je weet helemaal niet wat dit met je lichaam doet, want dat is niet onderzocht.

(Zie nu dat ik de mensen boven me herhaal, maar nou ja, zie het als extra waarschuwing dan.)

Met jouw misbruikachtergrond al helemaal linke soep, dan lijkt het me dat je er verzekerd van kunt zijn dat je dit middel ook gaat misbruiken. Hou er ook rekening mee dat je er door gebruik - laat staan misbruik! - van andere stimulanten, medicatie of geen medicatie, al een forse basistolerantie voor gaat hebben.

Dit is hoe dan ook niet de oplossing.
Klik om te vergroten...
Ik heb sinds mijn 13de mijn vader niet meer gezien. De tips/correcties en sommige vrij harde backlashes die ik krijg bij mijn andere posts voelt alsof ik een vader figuur in mijn leven heb die het broodnodige tegenwicht geeft.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
GebruikerVanUppers zei:
Ik heb sinds mijn 13de mijn vader niet meer gezien. De tips/correcties en sommige vrij harde backlashes die ik krijg bij mijn andere posts voelt alsof ik een vader figuur in mijn leven heb die het broodnodige tegenwicht geeft.
Klik om te vergroten...

Ahw. Hug. Dat vind ik pijnlijk voor je. Ik hoop dat je dit positief kunt zien (lijkt er wel op in deze post?) en dat je dan dus ook inziet dat de mensen hier vanuit ā€˜harm reduction’ en zorg voor jouw welzijn handelen als ze dit tegenwicht geven, ook als dat op een soms hardere manier gebeurt. Neem de adviezen ter harte.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."