Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpecialist chirurg en/of pijnbehandeling gezocht , uw ervaring is goud waard !

Specialist chirurg en/of pijnbehandeling gezocht , uw ervaring is goud waard !

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
F
Failed Back SurgeryLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo iedereen ,

net op deze site terechtgekomen , na jaren pijn en ondertussen drie - mislukte - rugoperaties ( vandaar het " Failed Back Surgery " , want dat etiket krijg je dan opgekleefd ! ) koester ik nu de laatste hoop op Nederland .

Als Belg heb ik reeds meermaals ontdekt dat er toch wel behoorlijke verschillen zijn tussen beide landen , een voorbeeldje : ik gebruik reeds vele jaren fentanyl-pleisters , omdat de pijn me anders tot quasi helemaal niks-doen veroordeelt ... vermits ik (nog steeds ...) geen miljonair ben en amper rondkom met mijn invaliditeits-uitkering probeer ik al die tijd nog wat te werken om een menswaardig bestaan te kunnen leiden , niet alleen uit financiële noodzaak , maar ook om niet in een sociaal isolement te geraken !

De fentanyl houdt de pijn draaglijk , maar zodra ik wat te lang of te veel doe ( en dat is amper na een uurtje al ... ) lukt het niet meer !

De pijn die dan optreedt kan perfect onderdrukt worden met Instanyl , de neusspray op fentanyl-basis , die zodanig snel werkt dat je toch weer wat verder kan , maar ... wordt niet verkocht in België ! Wel in Nederland ... wat me via een voorschrift dan wel 318 euro kost !

Noodgedwongen neem ik daarvoor dan maar oxycodon , wat echter absoluut niet iideaal is ...

Wat me naar de eerste vraag leidt ; wat is uw ervaring met de doorbraakpijn , die zelfs bij continu fentanyl-pleister gebruik optreedt , hoe behandel je die het beste , als je wil voorkomen dat je na elk uur werken weer een uur moet gaan neerliggen ?

Chirurgen in België of Nederland , goed / niet goed , wat is uw ervaring ? Mijn laatste diagnoses waren erg teleurstellend ; maar ik blijf hopen dat er ergens een specialist me toch weer wat aan de beterhand zou kunnen krijgen ... graag uw ervaringen !

Groeten uit België

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
T
TiresSnowLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hier ook chronische rugpatient, neem enkel clonazepam (rivotril) en dat helpt wel.
Verder als het echt niet meer gaat, laat is RF doen. Via pijnkliniek. Heb je dit al gehad?
i
instanyl200Lid
01-01-2024, 00:00
#3
goedendag, ik heb tips voor je :wink: kan dat prive?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
instanyl200 zei:
goedendag, ik heb tips voor je :wink: kan dat prive?
Klik om te vergroten...
Kan maar hier is beter denk ik. Hebben andere leden er ook wat aan.
Plus dat via pb het op dealen kan uitdraaien en dan krijg je een ban.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb een TENS gekregen.
Met stroomstootjes worden de zenuwen behandeld, het is voor mij de enige manier om niet aan de opiaten te gaan.
Deze stroom geneest niet, maar het scheelt in pijn.
De pijn specialist kan deze voorschrijven.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."