#1
Hallo iedereen ,
net op deze site terechtgekomen , na jaren pijn en ondertussen drie - mislukte - rugoperaties ( vandaar het " Failed Back Surgery " , want dat etiket krijg je dan opgekleefd ! ) koester ik nu de laatste hoop op Nederland .
Als Belg heb ik reeds meermaals ontdekt dat er toch wel behoorlijke verschillen zijn tussen beide landen , een voorbeeldje : ik gebruik reeds vele jaren fentanyl-pleisters , omdat de pijn me anders tot quasi helemaal niks-doen veroordeelt ... vermits ik (nog steeds ...) geen miljonair ben en amper rondkom met mijn invaliditeits-uitkering probeer ik al die tijd nog wat te werken om een menswaardig bestaan te kunnen leiden , niet alleen uit financiële noodzaak , maar ook om niet in een sociaal isolement te geraken !
De fentanyl houdt de pijn draaglijk , maar zodra ik wat te lang of te veel doe ( en dat is amper na een uurtje al ... ) lukt het niet meer !
De pijn die dan optreedt kan perfect onderdrukt worden met Instanyl , de neusspray op fentanyl-basis , die zodanig snel werkt dat je toch weer wat verder kan , maar ... wordt niet verkocht in België ! Wel in Nederland ... wat me via een voorschrift dan wel 318 euro kost !
Noodgedwongen neem ik daarvoor dan maar oxycodon , wat echter absoluut niet iideaal is ...
Wat me naar de eerste vraag leidt ; wat is uw ervaring met de doorbraakpijn , die zelfs bij continu fentanyl-pleister gebruik optreedt , hoe behandel je die het beste , als je wil voorkomen dat je na elk uur werken weer een uur moet gaan neerliggen ?
Chirurgen in België of Nederland , goed / niet goed , wat is uw ervaring ? Mijn laatste diagnoses waren erg teleurstellend ; maar ik blijf hopen dat er ergens een specialist me toch weer wat aan de beterhand zou kunnen krijgen ... graag uw ervaringen !
Groeten uit België
net op deze site terechtgekomen , na jaren pijn en ondertussen drie - mislukte - rugoperaties ( vandaar het " Failed Back Surgery " , want dat etiket krijg je dan opgekleefd ! ) koester ik nu de laatste hoop op Nederland .
Als Belg heb ik reeds meermaals ontdekt dat er toch wel behoorlijke verschillen zijn tussen beide landen , een voorbeeldje : ik gebruik reeds vele jaren fentanyl-pleisters , omdat de pijn me anders tot quasi helemaal niks-doen veroordeelt ... vermits ik (nog steeds ...) geen miljonair ben en amper rondkom met mijn invaliditeits-uitkering probeer ik al die tijd nog wat te werken om een menswaardig bestaan te kunnen leiden , niet alleen uit financiële noodzaak , maar ook om niet in een sociaal isolement te geraken !
De fentanyl houdt de pijn draaglijk , maar zodra ik wat te lang of te veel doe ( en dat is amper na een uurtje al ... ) lukt het niet meer !
De pijn die dan optreedt kan perfect onderdrukt worden met Instanyl , de neusspray op fentanyl-basis , die zodanig snel werkt dat je toch weer wat verder kan , maar ... wordt niet verkocht in België ! Wel in Nederland ... wat me via een voorschrift dan wel 318 euro kost !
Noodgedwongen neem ik daarvoor dan maar oxycodon , wat echter absoluut niet iideaal is ...
Wat me naar de eerste vraag leidt ; wat is uw ervaring met de doorbraakpijn , die zelfs bij continu fentanyl-pleister gebruik optreedt , hoe behandel je die het beste , als je wil voorkomen dat je na elk uur werken weer een uur moet gaan neerliggen ?
Chirurgen in België of Nederland , goed / niet goed , wat is uw ervaring ? Mijn laatste diagnoses waren erg teleurstellend ; maar ik blijf hopen dat er ergens een specialist me toch weer wat aan de beterhand zou kunnen krijgen ... graag uw ervaringen !
Groeten uit België