Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEU-landen willen samenwerking tegen drugs

EU-landen willen samenwerking tegen drugs

7 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#1
War on Drugs?, zien we wel wat voor vruchten dat afwerpt in Amerika. :rolleyes:
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#2
EU-landen willen samenwerking tegen drugs

Uitgegeven: 12 februari 2007 21:12
Laatst gewijzigd: 12 februari 2007 21:21
BRUSSEL - Acht Europese landen, waaronder Nederland, willen veel nauwer gaan samenwerken om de handel in drugs te bestrijden. Ze willen diensten van de politie en douane en maritieme diensten uit de acht landen samen laten optrekken.

Het gaat naast Nederland om Italië, Frankrijk, Spanje, Portugal, België, Verenigd Koninkrijk en Ierland. Samen vormen zij het grootste deel van de westelijke en zuidelijke buitengrenzen van de EU.


Het gaat er vooral om harddrugs als cocaïne en heroïne afkomstig uit West-Afrikaanse havens tegen te houden. Het samenwerkingsverband gaat MAOC-N (Maritime Analysis Operations Centre - Narcotics) heten en krijgt een hoofdkwartier in Lissabon.
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#3
het is nog steeds zo dom dat denken dat drugsgebruik verminderd kan worden door strengere maatregelen
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#4
yellowmoon zei:
het is nog steeds zo dom dat denken dat drugsgebruik verminderd kan worden door strengere maatregelen
Klik om te vergroten...

Zoals in Amerika werkt het juist avarechts.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#5
willem1984 zei:
yellowmoon zei:
het is nog steeds zo dom dat denken dat drugsgebruik verminderd kan worden door strengere maatregelen
Klik om te vergroten...

Zoals in Amerika werkt het juist avarechts.
Klik om te vergroten...

Nee hoor, in amerika werkt de war on drugs juist zoals het moet, weet je hoeveel de overheid daar verdient met zogenaamde drugsvangsten?
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja maar voor de burgers heeft het grote gevolgen, en ook het aantal gebruik daalt niet daardoor, maar zoals je aangeeft houdt het wel een bedrijfstak instandt die war on drugs, want er spelen teveel belangen mee gaat miljarden in om.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#7
willem1984 zei:
Ja maar voor de burgers heeft het grote gevolgen, en ook het aantal gebruik daalt niet daardoor, maar zoals je aangeeft houdt het wel een bedrijfstak instandt die war on drugs, want er spelen teveel belangen mee gaat miljarden in om.
Klik om te vergroten...

het was ook gesproken met enige mate van sarcasme :')
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#8
ja maar het is wel zo.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."