Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIerse drugsdealer besmeurd met pek en veren

Ierse drugsdealer besmeurd met pek en veren

5 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Afgelopen zondagavond vond in het Noord-Ierse Belfast een nogal opmerkelijk geval van eigenrichting plaats. Een lokale drugsdealer werd door twee gemaskerde mannen aan een lantaarnpaal gebonden en vervolgens overgoten met pek en veren. Ook kreeg hij een bord met de tekst 'I'm a drug dealing scumbag' omgehangen. Daarna werden er foto's genomen, die werden opgestuurd naar een lokale krant.

Volgens getuigen werd het schouwspel gadegeslagen door een groep omwonenden, waaronder kleine kinderen. Toen de politie ter plaatse kwam, waren zowel de daders als het slachtoffer alweer verdwenen.

Daders onbekend
Het geheel vond plaats in de wijk Taughmonagh, een bolwerk van de Ulster Defence Association (UDA). Al snel werd de beschuldigende vinger dan ook hun kant op gestoken. Maandag liet de UDA echter weten niet verantwoordelijk te zijn. Naar eigen zeggen zouden bewoners van de wijk bij hen hebben aangeklopt met aanhoudende klachten over deze man, maar heeft de UDA ze doorverwezen naar de politie. Wel speculeerden ze dat er onder de bevolking dusdanig weinig vertrouwen in de politie bestaat, dat ze uit frustratie het recht in eigen hand genomen hebben.

Geschiedenis
Pek en veren worden al zo'n 1000 jaar gebruikt om mensen te straffen en te vernederen. Het bestond al tijdens de kruistochten. In latere tijden werd het bekend als straf in het Wilde Westen van de VS. Na de Tweede Wereldoorlog werd het gebruikt tegen collaborateurs en ook in de Noord-Ierse 'Troubles' werd het regelmatig ingezet. Beide strijdende partijen straften zo mensen die ervan verdacht werden samen te werken met de vijand, of relaties met hen te onderhouden.

Pek en veren zijn zelden dodelijk, maar zorgen - naast de vernedering - wel voor pijnlijke brandwonden.


Bron: fok.nl
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beetje grove grap if you ask me.
e
erwin krolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ahc, al je het mij vraagt zijn er hier ook genoeg mensen die dit zouden willen doen. Met een pedo bijvoorbeeld.
J
Jan janssenLid
01-01-2024, 00:00
#4
erwin krol zei:
Ahc, al je het mij vraagt zijn er hier ook genoeg mensen die dit zouden willen doen. Met een pedo bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...

true... en als je dochter of wat dan ook mede door die kerel op straat leeft door de bruin snap ik t ook wel ergens :smoke:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#5
goed idee mensen we verpekelen de versnijders en de zwartetripdealers ....


:hearteyes:
E
EierLid
01-01-2024, 00:00
#6
En terecht, moet je maar niet gaan dealen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."