Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums24/01 Dertien ton cannabis in beslag genomen in 2007

24/01 Dertien ton cannabis in beslag genomen in 2007

2 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Belgische douanediensten hebben vorig jaar 13.150 kilogram marihuana in beslag genomen. Dat is een spectaculaire stijging ten opzichte van 2006, toen de vangst op 1.844 kilogram bleef steken.

Het resultaat is voor het grootste deel toe te schrijven aan een inbeslagname in de Antwerpse haven. Op 16 juli vonden de douaniers elf ton cannabis in een lading vaten waarin normaal olijven worden vervoerd. De drugs zaten verstopt in de waterdichte wanden. De lading had een straatwaarde van 50 miljoen euro en was afkomstig uit Marokko.

Ook het gewicht aan inbeslaggenomen hasj steeg vorig jaar opmerkelijk, van 7.460 tot 54.974 kilogram. Daarnaast wisten de douaniers de hand te leggen op 1.870 kilogram cocaïne en 309.472 xtc-pillen.

De Belgische douane wijst erop dat West-Europa nog steeds afgetekend aan de leiding staat wat betreft het aantal inbeslagnames van drugs. België torent daar met zijn centrale ligging zelfs nog bovenuit.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Frisko zei:
België torent daar met zijn centrale ligging zelfs nog bovenuit.
Klik om te vergroten...

Daar kunnen jullie alles behalve trots op zijn!

:P :hearteyes:
M
MidwayLid
01-01-2024, 00:00
#3
fok België

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."