Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHow Bizar(ooooud nieuws)

How Bizar(ooooud nieuws)

3 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lol...nieuws 1999,..maar ik wist het niet en vind het eigenlijk wel errug bizar zeg..check dit:


Het Europese Parlement bezit sinds 1999 een nieuw gebouw in Straatsburg. De ontwerpers van dit gebouw hebben zich laten inspireren door het beroemde schilderij de "Toren van Babel" van de Vlaamse schilder Pieter Bruegel.

ik bedoel..zoiets suggestiefs kun je toch niet maken als bestuursorgaan van verenigde landen die allen christelijk getint zijn.

babel staat voor het absolute dieptepunt van de mensheid en een middelvinger naar God en zijn geboden.
..tsk..een gebaar als dit is een absolute dolk in de rug van elke gelovige.. daar kan geen mohammed spotprent tegenop lijkt me..

maargoed... gelukkig hou ik er mijn eigen ideeen op na... maar toch vaag om te zien dat zoiets kan, en gedaan wordt.
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Haha, en de letterlijke vertaling van "babel" is "verwarren" dat klopt dan weer wel! :beer:
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Want een gelovige zal ook erg veel waarde hechten aan hoe Breughel de toren van Babel afbeeldde. Hij was er immers bij toen deze werd gebouwd.


:/
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lake zei:
Want een gelovige zal ook erg veel waarde hechten aan hoe Breughel de toren van Babel afbeeldde. Hij was er immers bij toen deze werd gebouwd.


:/
Klik om te vergroten...
tja..het gaat hem dan meer om de symboliek van deze keuze, en de schaal waarop dat is goedgekeurd, als overkoepelend orgaan van een bevolking die bij actieve wetenschap hiervan nooit goedkeuring zou hebben gegeven... de gedachte erachter is gewoon onwijs scheef, en dat verbaasde me ten zeerste ja :)
de toren van babel staat symbool voor de absolutie van menselijke verderfelijkheid, en de vereniging mensen in het willen evenaarden van God.

Hoe haalt iemand het in zn hoofd om uberhaubt zoiets voor te stellen als besuursorgaan van een nieuw en machtig to be landencollectief.
maargoed..als iemand die absoluut anireligie is, zou ik me dr niet aan moeten storen,maar opvallend, en voor mij onverklaarbaar is het wel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."