Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsInval in megacoffeeshop Terneuzen

Inval in megacoffeeshop Terneuzen

4 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#1
Coffeeshop Checkpoint in Terneuzen is dinsdagavond opnieuw doorzocht door justitie. Tegen de coffeeshop loopt een strafrechtelijk onderzoek. Bij de inval wordt de voorraad van Checkpoint onder de loep genomen, meldt het Openbaar Ministerie.

Vorig jaar juni deed de politie ook al een inval in Checkpoint, een van de grootste coffeeshops van Nederland. Toen werden 5,1 kilo softdrugs en 1600 voorgedraaide joints gevonden. In een pand dat door de coffeeshop als opslagplaats werd gebruikt, stuitte de politie op nog eens 92,2 kilo softdrugs en ruim 6400 voorgedraaide joints. De landelijk maximumnorm van vijfhonderd gram werd daarmee vele malen overschreden.

De gemeente Terneuzen maakte vrijdag bekend de coffeeshop voor een halfjaar te willen sluiten. De inval van het OM staat los van dit voornemen van de gemeente. Een tweede coffeeshop in Terneuzen, Miami, is tot op heden buiten schot gebleven. De horecagelegenheden ontvangen samen gemiddeld zo'n 2300 tot 2900, voornamelijk Belgische en Franse bezoekers per dag.

Source: Fok
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tja, te veel buitenlanders die overlast veroorzaken, anders zouden ze daar nooit binnen vallen...
Miami en Checkpoint zijn van dezelfde eigenaar en alles wordt in Check opgeslagen, zodat ze in Miami nooit boven de 500gr gaan. In Check alleen wordt er elke 10 minuten 500 gram verkocht :rolleyes:
Dat weten ze allemaal, niemand deed er ooit iets tegen in al die jaren dat ze er al zaten...
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#3
het is gewoon ook niet reeel, zo veel klanditie en bevoegdheid voor zon kleine opslag.
Nederland moet eens kappen met dat tirranniseren van deze sector.

het gedogen wordt op deze manier steeds meer een figuurlijk fenomeen omdat het in de praktijk niet haalbaar is om onstrafbaar een coffeeshop te runnen, wat de politiek dan weer de instap geeft om te schreeuwen dat criminaliteit hoogtij viert in coffeeshops.

en dan ook nog de constante afbouw van coffeeshops sinds 1995 werkt natuurlijk ook niet mee aan het reeeler maken van dit beleid aangezien dit de klanditie per shop zeker niet zal doen laten dalen
f
fs180Lid
01-01-2024, 00:00
#4
pipoxyz zei:
het is gewoon ook niet reeel, zo veel klanditie en bevoegdheid voor zon kleine opslag.
Nederland moet eens kappen met dat tirranniseren van deze sector.

het gedogen wordt op deze manier steeds meer een figuurlijk fenomeen omdat het in de praktijk niet haalbaar is om onstrafbaar een coffeeshop te runnen, wat de politiek dan weer de instap geeft om te schreeuwen dat criminaliteit hoogtij viert in coffeeshops.

en dan ook nog de constante afbouw van coffeeshops sinds 1995 werkt natuurlijk ook niet mee aan het reeeler maken van dit beleid aangezien dit de klanditie per shop zeker niet zal doen laten dalen
Klik om te vergroten...
imo is het ook nooit de bedoeling geweest van den haag om iets legaal te maken
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#5
naja..wat ik bedoel te zeggen is dat de politiek verontwaardigd reageert op de gevolgen van haar eigen eerder genomen beslissingen.

afbouw coffeeshops = meer klanditie per coffeeshop =
het correct worden van de stelling dat coffeeshops meer overlast zorgen.

meer klanditie per shop = vaker noodzaak tot bevoorrading (500 gram max op voorraad per keer) = het correct worden van de stelling dat illegaliteit groeit bij coffeeshops.

growshops bron van illegaliteit?..jah duuh..moeten we de wiet uit buitenland importeren dan.

etc etc
de politiek loopt haar eigen staart achterna met ons ertussen in .
het is gewoon 1 grote poppenkast.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."