Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchending mensenrechten in opdracht van VS

Schending mensenrechten in opdracht van VS

4 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#1
Harde verhoren na 9/11 hadden steun regering VS
Uitgegeven: 18 juni 2008 06:33

WASHINGTON - Harde ondervragingmethoden zoals Amerikanen die gebruikten in Irak, Guantanamo Bay en Afghanistan, waren geen kwestie van enkele 'rotte appels' die zich op eigen initiatief aan gedetineerden vergrepen. De praktijk was goedgekeurd op het hoogste niveau van de Amerikaanse regering.

Dit heeft de Amerikaanse senator Carl Levin dinsdag gezegd na de bestudering van tot nu toe geheime documenten over onder meer waterboarding (gesimuleerde verdrinkingsdood) en het onthouden van zintuiglijke waarnemingen. De Democraat is voorzitter van de commissie voor de strijdkrachten van de Senaat.

Zo keurde minister van Defensie Rumsfeld in 2002 schriftelijk harde ondervragingmethoden goed in de "oorlog tegen terreur".

Perceptie

Een medewerker van de geheime dienst CIA die verhoorles kwam geven in Guantanamo Bay, de Amerikaanse basis op Cuba, zei dat marteling een "kwestie van perceptie" is: "Als de gevangene overlijdt, dan doe je het verkeerd."

De regering lijkt te hebben gezocht naar de hardst mogelijke ondervragingstechnieken. "De waarheid is dat hoge functionarissen in de regering van de Verenigde Staten informatie zochten over agressieve technieken, de wet verdraaiden om de schijn van hun legaliteit te creëren en hun gebruik tegen gedetineerden autoriseerden", aldus Levin.

Onmenselijk

De regering maakte bij haar zoektocht ook gebruik van deskundigen van het weinig bekende SERE-programma. SERE, dat staat over overleven, uitwijken, zich verzetten en ontsnappen, is een trainingsprogramma voor Amerikaanse militairen. Die leren hoe hij zich moeten gedragen als zij in handen van de vijand vallen en onmenselijk worden behandeld.

Zorgwekkend

Senator Susan Collins vindt het 'zorgwekkkend' dat het Pentagon advies in won van een agentschap dat gespecialiseerd is in onmenselijke technieken: "De ironie hiervan is dat de SERE-trainingsmethodes bedoeld zijn om onze troepen te helpen ongepaste ondervragingsmethodes te weerstaan, onmenselijke methodes."
Klik om te vergroten...
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Haha, tjonge. De schandalen stapelen zich op zeg, met deze huidige president + hulpjes.

Ik hoop toch zo hard dat Obama die verkiezingen gaat winnen.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#3
Twilight zei:
Haha, tjonge. De schandalen stapelen zich op zeg, met deze huidige president + hulpjes.

Ik hoop toch zo hard dat Obama die verkiezingen gaat winnen.
Klik om te vergroten...
tja..dit wisten we toch allang..
en obama winnen schiet je geen fuck mee op.. amerika is gewoon tot in zn core verrot.

neem clinton...toffe peer toch?..werd zelfs regelmatig als hippy uitgemaakt..
zijn antidrugs(minister?) was echter de strengste die amerika sinds lange tijd heeft gekend.

When Clinton entered office, the prison population-local, state and federal-was about 1.3 million. As he leaves, that number has ballooned to over 2 million, the highest rate of incarceration-as well as the highest total number behind bars-in a democratic state in the history of the world.

Nearly 60% of federal and 25% of state prisoners are incarcerated for nonviolent drug offenses.
Klik om te vergroten...

aan het eind van deze clip doet hij nog even zn zegje
http://www.youtube.com/watch?v=lw8AL0CVXIo


wat ik er maar mee zeggen wil.....nette, aardige, lieve of schattige politici....huren boeven in om boevenwerk te doen....dont be fooled.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mja, er is inderdaad altijd wel íets corrupt daar in dat grote land.
Erg jammer.

Maar een beetje hopen op verbetering kan natuurlijk nooit kwaad.
Misschien tikt Obama deze corrupte mensen ook wel op de vingers, als ze tegen die tijd nog steeds enigzins macht hebben en deze misbruiken. :wink:

[add] Toch is het dan wel weer erg jammer dat de president overtuigd Christen of Katholiek moet zijn wil hij veel stemmen krijgen. Dat zoiets nog zo erg leeft daar vind ik best zorgwekkend.

Maarja, kleine landen veranderen veel sneller dan grote landen, dus ooit zal het wel richting een beter land gaan. :)
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#5
Twilight zei:
Mja, er is inderdaad altijd wel íets corrupt daar in dat grote land.
Erg jammer.

Maar een beetje hopen op verbetering kan natuurlijk nooit kwaad.
Misschien tikt Obama deze corrupte mensen ook wel op de vingers, als ze tegen die tijd nog steeds enigzins macht hebben en deze misbruiken. :wink:

[add] Toch is het dan wel weer erg jammer dat de president overtuigd Christen of Katholiek moet zijn wil hij veel stemmen krijgen. Dat zoiets nog zo erg leeft daar vind ik best zorgwekkend.

Maarja, kleine landen veranderen veel sneller dan grote landen, dus ooit zal het wel richting een beter land gaan. :)
Klik om te vergroten...

tja..dat weet ik niet.. politiek en markt zijn 2 handen op 1 buik en dat zie je vooral in amerika en straks, na lissabon ook in europa. verantwoordelijkheid naar burgers of aandeelhouders zijn 2 verschillende dingen.maar goed..wat ze daar doen moeten ze ook helemaal zelf weten, ik vind alleen dat onze politiek hun handjes uit die streken moet weghalen.

amerika is gewoon DE schurkenstaat van deze tijd.. hij kent geen gelijke.. en door hun kapitalistische aard zien wij europeanen dat niet zo goed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."