Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStudenten maken drugs in Belgisch universiteitslab

Studenten maken drugs in Belgisch universiteitslab

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
Laatste update: 2 december 2011 12:39 info
LEUVEN - De universiteit in het Belgische Leuven heeft twee studenten scheikunde weggestuurd die in het laboratorium van de universiteit experimentele drugs hadden gemaakt.

Ze probeerden de drugs zelf uit en verdeelden ze onder vrienden, zo berichtten Vlaamse media vrijdag.

Volgens een woordvoerster van de universiteit ging het om ''exotische, toxicologische stoffen, die niet zonder gevaar waren''. Het zou om zeer kleine hoeveelheden zijn gegaan. De studenten werkten er vooral 's nachts aan en hun activiteiten werden niet opgemerkt.

Ze probeerden de drugs zelf uit en verdeelden ze onder vrienden, zo berichtten Vlaamse media vrijdag.

De feiten dateren van voorjaar 2010. Een kennis van de twee stapte toen naar justitie en gaf ze aan. Het gerecht wachtte echter ruim een jaar voordat het de universiteit op de hoogte stelde. Die besloot daarop om de twee voorgoed de toegang te ontzeggen. Een van de studenten heeft daartegen beroep aangetekend.

Het justitiële onderzoek loopt nog.

Bron nu
m
mandragoraLid
dat item heb ik gisteren op het journaal gezien hier, het ging om hallucinogene drugs dat ze zelf gemaakt hadden. het bevatten nieuwere redelijk onbekende stofjes.
De naam werd niet vermeld, lijkt me ook een beetje de kat bij de melk zetten :grin:
T
TijdloosLid
mandragora zei:
dat item heb ik gisteren op het journaal gezien hier, het ging om hallucinogene drugs dat ze zelf gemaakt hadden. het bevatten nieuwere redelijk onbekende stofjes.
De naam werd niet vermeld, lijkt me ook een beetje de kat bij de melk zetten :grin:
Klik om te vergroten...

Haha oke dan gelijk heb je. Wist niet dat het zelfs op tv was gekomen.
Zullen wel stofjes zijn die je binnenkort hoort ineens. Ben benieuwd wat voor soort, welke klasse,stoffen het zijn. Slechts kwestie van tijd als studenten het zo even maken kunnen denk ik zo :)
m
mandragoraLid
zal wel niet zo makkelijk zijn denk ik, die studenten hebben wss grote dikke boeken scheikunde en gepast materiaal om te werken wat de doorsneemens allemaal niet heeft wij hebben de kennis niet die studenten wel.
T
TijdloosLid
mandragora zei:
zal wel niet zo makkelijk zijn denk ik, die studenten hebben wss grote dikke boeken scheikunde en gepast materiaal om te werken wat de doorsneemens allemaal niet heeft wij hebben de kennis niet die studenten wel.
Klik om te vergroten...

Gelijk heb je ook, alleen de mensen die het ontdekt hebben en het geschreven hebben (de bronnen) zullen het wel zonder veel problemen maken denk ik zelf. Mochten ze dat willen überhaupt. Inderdaad niet even snel een zelfcursus en klaar zit er niet in maar goed wat verwacht je inderdaad :wink:
m
mandragoraLid
Zou wel leuk zijn als je die kennis met je kunt meedragen :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."