Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpuiten en slikken; nepverhaal

Spuiten en slikken; nepverhaal

5 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#1
"
Tilburger fopt 'Spuiten en Slikken' met nepverslaving

dinsdag 28 februari 2012 | 20:17 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 28 februari 2012 | 20:21

Tekstgrootte







TILBURG - Een Tilburgse jongen die zich uitgeeft voor 'Tommy' heeft in een aflevering van het BNN-programma 'Spuiten en Slikken' de redactie gefopt met een verzonnen verhaal over zijn heroïneverslaving en een dakloos bestaan.

De jongen vertelde in het programma dat hij 17 was en dat hij een dakloos bestaan leeft in Tilburg. Hij kreeg ruim de tijd om zijn verhaal te vertellen waarvan de redactie onder de indruk was.

Een dag na de uitzending kreeg de redactie van het programma een mail binnen van een vriend van 'Tommy'. Daarin stond dat hij niet dakloos is, maar in een flat woont. Via een aantal internetprofielen en foto's die na het programma zijn verwijderd, werd het duidelijk dat het relaas niet klopte. De naam is tevens verzonnen.

De echte naam van 'Tommy' is Rob Neumann. Hij en zijn vader - die zich tegenover de redactie uitgaf als Tommy's begeleider - runnen Rohel: een bedrijf dat aan opsporing van drugs doet en aan voorlichting. Het tweetal gaat vaak langs basisscholen om voorlichting te geven waarbij Rob Neumann jr. zicht voordoet als junk. Dat zou 375 euro kosten. Het Brabants Dagblad deed daar al eerder verslag van.

De redactie zegt hun verhaal volledig te hebben gecheckt en dat de antwoorden altijd consistent waren. De redactie biedt haar excuses aan voor de kijkers die gegrepen waren door het nepverhaal.


© Brabants Dagblad 2012, op dit artikel rust copyright.

"

Wat een kaffer................
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb die aflevering gezien zondag.
Jeeeezes wat een mongool dan, leefde echt met 'm mee.
Hij zag iig niet gezond uit, dus het lijkte wel echt moet ik zeggen.

Wat een oplichters zeg!
Blij dat het hier bekent word en hopelijk over heel Nederland en daarbuiten ook!

Bah ik walg van zulke mensen...

Goed dat je het hier meedeelt zjimiz, zo kan iedereen zien wat een trieste figuren het zijn.

grts
E
E_Is_For_EcstacyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb het ook gezien, zijn verhaal was eigenlijk wel heel erg standaard.
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#4
E_Is_For_Ecstacy zei:
Heb het ook gezien, zijn verhaal was eigenlijk wel heel erg standaard.
Klik om te vergroten...

Op zichzelf was het geen uniek verhaal (helaas).

Ik had niet direct door dat het nep was.

Wel werd hij wat vaag toen hij begon 'over een man' die hem had geholpen op het rechte pad te komen. Hij werd niet erg concreet, en ik had het gevoel dat er iets ontbrak of niet helemaal klopte door de manier waarop hij dat vertelde, nonverbaal enzo.

Achteraf bleek dit het dan te zijn.

Nogal een goedkope streek, en weinig respectvol naar mensen toe met echte problemen.
U
UnknownLeprechaunLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat zegt dit over Spuiten en Slikken ?
Ikzelf vind het een leuk en informatief programma, maar volg het niet echt.
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#6
Walldac zei:
Wat zegt dit over Spuiten en Slikken ?
Ikzelf vind het een leuk en informatief programma, maar volg het niet echt.
Klik om te vergroten...

Het programma an sich is best ok.

Ze hebben dit verhaal waarschijnlijk vantevoren gecheckt en geen gekke dingen ontdekt.

Na de uitzending melden een aantal bronnen zich, waaruit bleek dat het verhaal niet klopte.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."