Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums9 doden (mede)door xtc in 2014?

9 doden (mede)door xtc in 2014?

12 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Elk slachtoffer is dood en doodzonde en is er een teveel. Maar zet die 9 xtc doden eens tegenover alle mensen die overlijden door roken en drinken, dat zijn er vele duizenden elk jaar.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
IMG_1261.JPG Dit komt uit een damesblad. Het volledige artikel ging over een moeder waarvan haar tienerdochter aan xtc zou zijn overleden. Die dochter zou nooit dronken thuis komen, altijd voorzichtig zijn. Ook zou ze alleen xtc hebben geprobeerd omdat ze in haar werk/stage met tieners en drugs te maken zou hebben en ze wilde weten wat het nou is. Compleet naïef beeld van haar kind dus. Zoals zoveel moeders. "Nee mijn kind doet dat echt niet".

Goed, dat gezegd hebbende, hoe zit dat met die 9 (een zin verder zijn het er "maar" 7) doden met mdma in t bloed? Als er echt 9 doden zouden zijn aan mdma dan was dat wel groter uitgemeten in het nieuws.

In het artikel stond niks over dat die meid teveel of te weinig water had gedronken of dat ze gewoon mega veel had geslikt.

Ik heb altijd zo een moeite met dit soort artikelen! Er wordt ook met geen woord over serotonine gesproken.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vind ook prima en logisch dat ze waarschuwen voor gevaren bij drugs, maar ik kan ook heel slecht tegen onvolledige berichten inderdaad. Je hebt geen gesprekje met je buurman waar je maar wat tegen kunt zeggen, het komt in een blad wat vele mensen lezen dus wees dan duidelijk en volledig idd. Juck.

En ik vind 9 doden ook niet erg veel trouwens. Tuurlijk is het vreselijk maar hoeveel van die 9 doden waren de pillen van getest, zat er daarwerkelijk alleen MDMA in, en wat was hun dosering (niet extreem) en andere omstandigheden. Vraag me af hoeveel er van die 9 dan nog mee te tellen zijn bij verstandig gebruik, denk allicht zelfs wel géén maar misschien praat ik het dan teveel goed, ik weet het niet. Om te sterven aan pure MDMA, dan kan er toch niet veel meer aan de hand zijn dan OF een overdosis, OF een zeldzame allergie voor de stof ofzo? Ja, of de bekende gevaren zoals oververhitting of watervergiftiging enzo.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mee eens. Ik denk ook dat als je "normaal" om gaat met mdma en je rotzooi laat testen er zo goed als niks fout kan gaan. Aleen als je er idd niet goed mee omgaat en van alles fout doet kan het mis gaan.
Jammere is ook dat vele ouders echt nog denken dat hun kroost dat niet doen... Hun kids doen geen drugs, zijn altijd goede kids, en als ze het toch gedaan hebben zal het wel een "goede" reden hebben of gedwongen zijn. Yeah right...
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Idd mensen. Normaal doseren en verantwoord gebruiken met mdma, dan kan er weinig mis gaan. In t verkeer gaan elk weekend wel onschuldige mensen dood, door die drankrijders en sterven er duizenden aan leverfalen en slokdarmkanker enz. Toch wordt alcohol nog steeds niet als harddrugs gezien. Hypocretie ten top!
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hmmm met alle respect voor de gebruikers maar heb mdma enkel maar de eerste 3 keer ofzo leuk gevonden, snap de ganse hype er niet rond.
Het is de intoxicatie niet waard voor mij,maar dit is mijn bescheiden mening.Vind de liefde van mdma meer ''valse liefde'' en meer nep wat ''vrienden'' dan tegen elkaar zeggen, ik vind de ''liefde'' van LSD veel echter , dieper en eerlijker en zelfs pep vind ik iets eerlijker .
Neen men besluit staat vast de hersenschade van mdma is de roes niet waard. Er bestaan betere middelen mensen
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#7
psychedelic23 zei:
Hmmm met alle respect voor de gebruikers maar heb mdma enkel maar de eerste 3 keer ofzo leuk gevonden, snap de ganse hype er niet rond.
Het is de intoxicatie niet waard voor mij,maar dit is mijn bescheiden mening.Vind de liefde van mdma meer ''valse liefde'' en meer nep wat ''vrienden'' dan tegen elkaar zeggen, ik vind de ''liefde'' van LSD veel echter , dieper en eerlijker en zelfs pep vind ik iets eerlijker .
Neen men besluit staat vast de hersenschade van mdma is de roes niet waard. Er bestaan betere middelen mensen
Klik om te vergroten...
Dan past mdma jou gewoon niet denk, anders zou je niet zo overdreven negatief reageren denk k.
Ik vind mdma super, de beste drugs ever. Op een Houseparty is vooral door de xtc de sfeer super.
Zouden die allemaal alcohol drinken zou de sfeer er niet zijn en had je de nodige vechtpartijen.
En wie zegt jou dat lsd niet schadelijk is, mensen die mentaal niet zo sterk zijn, kunnen er in elk geval sowieso blijvende schade van ondervinden.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Drugslover43 zei:
Dan past mdma jou gewoon niet denk, anders zou je niet zo overdreven negatief reageren denk k.
Ik vind mdma super, de beste drugs ever. Op een Houseparty is vooral door de xtc de sfeer super.
Zouden die allemaal alcohol drinken zou de sfeer er niet zijn en had je de nodige vechtpartijen.
En wie zegt jou dat lsd niet schadelijk is, mensen die mentaal niet zo sterk zijn, kunnen er in elk geval sowieso blijvende schade van ondervinden.
Klik om te vergroten...

Ik wist dat de kans er dik in zat dat ik de wind van voor ging krijgen met mijn reactie.
Maar ik druk me niet overdreven negatief uit toch? Ik zei met alle respect enz, ik deed de moeite om niemand voor het hoofd te stoten, maar vind de risico's van het middel op lange en korte termijn de roes niet waard.

Er zijn al heel veel mensen aan dit middel gestorven, en ivm lsd mag u er de statistieken op na zien het is 1 van de veiligste middelen die onterecht een slechte reputatie gekregen heeft.
Je hebt een punt dat je mentaal sterk moet staan, maar ook dit zou ik met een korreltje zout nemen, bv voor depressies enz kan het zeker ook geneeskrachtige capaciteiten hebben mits goede begeleiding en aangepaste dosering en voorbereiding.
De blijvende schade van lsd wil ik nog wel eens zien of je zou moeten bedoelen dat het als een katalysator kan werken voor schizofrenie die later van nature tot uiting ging komen bij de persoon in kwestie.

Mdma past mij inderdaad niet daar mede door mijn sterrenbeeld ook niet altijd dat emotionele naar voor komt tenzij bij mensen die ik goed ken, laat mdma je nou net overdreven die gevoelens uiten tijdens de roes... dan heb ik vaak in de latere afkick een beetje een verkracht gevoel alsof ik uren mezelf niet was.

PS en alcohol daar ben ik al helemaal niet voor te vinden hoor, daar sluit ik me bij aan, dat de sfeer van feesten waar gedronken wordt beduidend minder goed is dan mdma feestjes
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Van mij krijg je de wind niet van voren, je geeft immers gewoon je mening. Als iemand daar niet tegen kan moet je niet op een forum gaan.

Er zijn idd de nodige xtc slachtoffers gevallen Wereldwijd de laatste pak m beet 30 jaar. Maar als je dat afzet tegen t aantal gebruikers in diezelfde periode, valt t echt reuze mee.
Vaak waren de doden ook mensen die onverantwoorde risico's namen, uitgedroogd en oververhit waren wat te voorkomen was of ze waren allergisch.

Momenteel onderzoekt de Amerikaanse food en drugs administration, of mdma moet vrijgegeven worden bij therapeutische sessies, bij mensen met o.a. Posttraumatische stressstoornis.
In t verleden zijn er al veel sessies met mdma geweest door therapeuten, voor de meest uiteenlopende psychische aandoeningen, totdat t verboden werd omdat mdma op de drugslijst kwam.
Illegale sessies met mdma zijn er overigens nog steeds in de USA.
Binnen afzienbare tijd wellicht dus weer legaal.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Drugslover43 zei:
Van mij krijg je de wind niet van voren, je geeft immers gewoon je mening. Als iemand daar niet tegen kan moet je niet op een forum gaan.

Er zijn idd de nodige xtc slachtoffers gevallen Wereldwijd de laatste pak m beet 30 jaar. Maar als je dat afzet tegen t aantal gebruikers in diezelfde periode, valt t echt reuze mee.
Vaak waren de doden ook mensen die onverantwoorde risico's namen, uitgedroogd en oververhit waren wat te voorkomen was of ze waren allergisch.

Momenteel onderzoekt de Amerikaanse food en drugs administration, of mdma moet vrijgegeven worden bij therapeutische sessies, bij mensen met o.a. Posttraumatische stressstoornis.
In t verleden zijn er al veel sessies met mdma geweest door therapeuten, voor de meest uiteenlopende psychische aandoeningen, totdat t verboden werd omdat mdma op de drugslijst kwam.
Illegale sessies met mdma zijn er overigens nog steeds in de USA.
Binnen afzienbare tijd wellicht dus weer legaal.
Klik om te vergroten...

Ik volg inderdaad ook de ontwikkelingen voor therapeutische sessies op de voet van mdma, ik ben op facebook verbonden met MAPS.
Ik ben pro dat het legaal wordt en verstrekt via therapeuten voor bovengenoemde aandoeningen .
Maar ik ben net als jou iemand die al meeloopt in de scene van de jaren 90 en heb al veel roekeloos gedrag gezien van mensen met MDMA en heb er velen naar de klote zien gaan met depressies jaren na datum.
Ik heb dus de gevolgen bij sommigen gezien psychisch van nabij.

Verantwoord gebruik is zeker aan te raden met deze stof en nu zijn de mensen al iets beter ingelicht dan de jaren 90 betreffende uitdroging en nazorg enz.

Maar puur als roesmiddel vind ik de effecten niet geheel eerlijk , vaak sla je veel loze praat en beloftes uit die je niet van harte meent, ik bedoel het zo besproken love gevoel vind ik behoorlijk kunstmatig en vaak slaan gebruikers prietpraat uit die ze npaar uur nadien als wensten nooit uitgesproken te hebben in de afkick...in dat opzicht heb ik dat niet met speed en LSD.
De ware love drug blijft voor mij persoonlijk king acid en zeker eens je je ego getemd hebt en denk dat vele gebruikers van beide middelen mij gelijk zouden geven dat de liefde op acid veel en veel dieper en oprechter is.

Maar zolang jij er wel plezier uithaald vind ik dat fijn voor jou, personen verschillen en verschillende drugs beïnvloeden verschillende mensen totaal anders.
Zo heb ik een vriend die een vrij emotionele aanleg heeft en zijn drug bij uitstek is mdma, zolang het resoneerd met je gevoelens en je persoonlijke aard is het niet voor niks je drug of choice.
Dat is het leuke aan de mensen, de verscheidenheid, we hebben allemaal een gans andere bedrading in ons psyche die mede bepalen wat we lekker vinden ... ik heb dat gevonden in lsd al van in de jaren 90 ...
van de eerste keer ging een lichtje branden van ok dit is het perfect middel... een eerlijke vriend die me altijd de juiste raad en inzichten toefluisterd zelfs in moeilijke tijden.
Maar ook daar hou ik me aan de regels van uit je bol drie a vier keer per jaar is het beste om het heilige sacrament speciaal te houden.
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben inderdaad ook al actief sinds de jaren ,90.
Toen werd er veel meer risico genomen met gebruik, zowel qua totale dosis als qua frequentie.
De jeugd van tegenwoordig gaat best verantwoord met drugs om over t algemeen, van wat ik hier op t forum lees.
Ik heb zelf er soms ook best een potje van gemaakt vroeger. Bijna elk weekend xtc en meestal rond de 400mg over een nacht.
Heb nu al 15 jr geen xtc meer gebruikt.
Komt door huisje, boompje, beestje oftewel trouwen en kinderen krijgen.
Ben nu een tijdje gescheiden en me dochter woont bij me ex.
Ik heb besloten weer mdma te gaan gebruiken in de weekenden dat ik alleen ben. Dit gebeurt dan wel in thuiszitting in tegenstelling tot vroeger.
Voor volgend weekend staan er mdma kristallen op t menu, ben reuze benieuwd hoe t gaat worden na al die jaren. En heb nog nooit kristallen gebruikt.:astonished:
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Drugslover43 zei:
Ik ben inderdaad ook al actief sinds de jaren ,90.
Toen werd er veel meer risico genomen met gebruik, zowel qua totale dosis als qua frequentie.
De jeugd van tegenwoordig gaat best verantwoord met drugs om over t algemeen, van wat ik hier op t forum lees.
Ik heb zelf er soms ook best een potje van gemaakt vroeger. Bijna elk weekend xtc en meestal rond de 400mg over een nacht.
Heb nu al 15 jr geen xtc meer gebruikt.
Komt door huisje, boompje, beestje oftewel trouwen en kinderen krijgen.
Ben nu een tijdje gescheiden en me dochter woont bij me ex.
Ik heb besloten weer mdma te gaan gebruiken in de weekenden dat ik alleen ben. Dit gebeurt dan wel in thuiszitting in tegenstelling tot vroeger.
Voor volgend weekend staan er mdma kristallen op t menu, ben reuze benieuwd hoe t gaat worden na al die jaren. En heb nog nooit kristallen gebruikt.:astonished:
Klik om te vergroten...

Ja die kristallen heb ik ook gebruikt een jaar of tien terug, dat is zeker even potent als de puurste pillen van de jaren 90.
Wat dat betreft zul je indien je dope puur is geen problemen ervaren, ik voorzie dat je een hereniging met een oude geliefde zult ervaren.
Het enige advies die ik je kan geven is niet te hoog te doseren de eerste keer want ik wil je nog even alert maken op de set en setting.

Ik heb namelijk ook een relatiebreuk ervaren met kindje drie jaar geleden en toen greep ik ook nog eens terug naar middelen die ik lang niet gebruikt had en de dip kan je wel harder pakken indien je nog niet goed in je vel zit betreffende je scheiding.
Hoop dat je alles goed verwerkt hebt want anders kan je in een diep dal vallen na de euforie wegebt...
Dips hebben de nare gewoonte harder in te slaan dan vroeger en dit met betrekking op de meerdere verantwoordelijkheden die we nu hebben dan toen we vroeger drugs gebruikten...
Zowizo komen de katers harder aan met de jaren, we hebben ook meer om over na te denken in onze low na de roes.
Dus indien je goed in je vel zit zal dit ook wel mee vallen, indien je nog in het verwerkingsproces zit wees dan behoedzaam.
Maar ik wens je in elk geval succes en hopelijk is het een 100 procent positieve ervaring!
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ai we hebben best veel overeenkomsten. Ja, t leven valt niet altijd mee om te leven.
Ik ben na me scheiding van vrouw en dochtertje ook naar middelen gaan zoeken, om de pijn te verzachten.
Je hebt een goed verhaal neergezet, begrijp ook precies wat je bedoelt.
Ik heb alles gedeeltelijk verwerkt,
Maar er zit nog wel oud zeer.
Ik probeer zo veel mogelijk in een flow te leven, al kan je op die manier niet alle problemen onder ogen zien, ik weet t.
Na de flow komt de dip, en die is niet mals.
Ik ben zeer benieuwd wat de mdma gaat brengen na al die jaren.
Is ook wat anders dan die pharmaceutische drugs, die ik nu elke dag gebruik.
Ondertussen zijn we wel off topic aan t lullen. Stuur anders ff privé naar mij als je dat wilt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."