#1
Criminoloog Tom Decorte (UGent), een fervent criticus van de Antwerpse âWar on drugsâ, noemt het Stroomplan âeen logische volgende stap volgens de denkwijze die al jaren gehanteerd wordtâ, maar stelt zich vragen bij het nut ervan. âHet hoogst haalbare lijkt dat men er tot op zekere hoogte in zou slagen de drugstrafiek langs Antwerpen te ontmoedigenâ, zegt hij. âDie trafiek zal zich dan echter verplaatsen en er zullen niet minder gebruikers of criminelen zijn.â
Decorte noemt het huidige repressieve drugsbeleid âolie op het vuurâ en stelt dat het in de criminaliteit duwen van drugshandel ertoe leidt dat de winstmarges zo hoog worden dat het fenomeen niet meer te overwinnen valt. âDe burgemeester (Bart De Wever, red.) zal allicht al blij zijn als hij de trafiek enigszins uit Antwerpen weg krijgtâ, zegt Decorte. âSta me toe toch voor een iets ambitieuzer beleid te pleiten. De recepten voor de drugsstrijd zijn al honderd jaar dezelfde, het is telkens oude wijn in nieuwe zakken en de resultaten blijven uit.â
Lees hier het hele artikel: https://www.hln.be/nieuws/binnenlan...on-drugs-oude-wijn-in-nieuwe-zakken~a01b5d05/
Een hoop nieuws over de War on Drugs (niet de band) bij onze zuiderburen. Is er iets gaande in België?
Decorte noemt het huidige repressieve drugsbeleid âolie op het vuurâ en stelt dat het in de criminaliteit duwen van drugshandel ertoe leidt dat de winstmarges zo hoog worden dat het fenomeen niet meer te overwinnen valt. âDe burgemeester (Bart De Wever, red.) zal allicht al blij zijn als hij de trafiek enigszins uit Antwerpen weg krijgtâ, zegt Decorte. âSta me toe toch voor een iets ambitieuzer beleid te pleiten. De recepten voor de drugsstrijd zijn al honderd jaar dezelfde, het is telkens oude wijn in nieuwe zakken en de resultaten blijven uit.â
Lees hier het hele artikel: https://www.hln.be/nieuws/binnenlan...on-drugs-oude-wijn-in-nieuwe-zakken~a01b5d05/
Een hoop nieuws over de War on Drugs (niet de band) bij onze zuiderburen. Is er iets gaande in België?