Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHallucinaties opiaten

Hallucinaties opiaten

0 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
Z
Zonnetje83Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi,

Ik ben een vrouw van 29 met een chronische ziekte. Hierdoor lig ik regelmatig in het ziekenhuis of ziek thuis. Ik gebruik hierdoor met regelmaat opiaat. Heb tramadol gebruikt, morfine, Dipi en oxicodon (oxynorm en oxycontin). Ik heb weinig last van bijwerkingen; geen misselijkheid of darmklachten. Waar ik wel, bij elke opiaat, last van heb is hallucinaties. Tramadol is helemaal een ramp en oxycontin veroorzaakt de minste problemen. Het zijn korte hallucinaties, maar ik reageer er wel reflexmatig op. Pas na een aantal seconden of een minuut denk ik; huh, wat is dat nou?

Weet iemand hoe dit kan? Heb een beetje gegoogled maar vond geen duidelijk antwoord. Heb ik een bijzondere gevoeligheid voor opiaten of is dit normaal?
Is er een manier om deze pijnstillers te gebruiken zonder te hallucineren?

Ik word nog steeds wel lekker suf en groggy van de pijnstillers. Ik heb nog geen tolerantie opgebouwd omdat ik na een week gebruik, weer een week of drie niet hoef te gebruiken. Ik begrijp wel dat mensen dit recreatief willen gebruiken. Alleen die stomme hallucinaties maken mij erg terughoudend in het nemen van pijnstilling.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."