Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen hele pil of niet?

Een hele pil of niet?

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo people! :)
Ik neem een paar x per jaar XTC op een feestje. Nou neem ik altijd halfjes, dat is lekker "veilig" en beter te doseren is mijn persoonlijke mening.
De pillen die ik tot nu toe had zaten tussen de 150mg en 180mg per pil. (getest) Dus laten we zeggen dat de zwaarste halve 90 mg en de lichtste halve 75mg was. Nu heb ik pillen gekocht die getest zijn op 100mg per pil, vrij licht dus. Nu vraag ik mij af of ik daar een hele van kan nemen in ene, ik heb nog nooit eerder een hele in ene genomen. (lekker safe..)
Ik vind een halve van dus 50mg erg weinig.. Maar omdat ik nog nooit meer als 90mg in ene heb genomen vraag ik mij af of 100mg niet teveel is. Gemiddeld heb ik denk ik 80mg in ene ingenomen. En dan natuurlijk wel bijpakken na een uurtje of 2 a 3. Is dan 100mg in ene teveel? Ik eet heel goed van te voren en ga uitgerust naar het feest en ook ben ik goed vertrouwd gezelschap die er ook ervaring mee hebben.
En mocht het wel wat teveel zijn die 100mg, wat gebeurd er dan bij het "inslaan" en erna?
Of kan ik beter een halve nemen en dan na een uur of zo nog een halve? Ik ga wein ig naar feestjes dus ik wil wel een leuk feest! Iemand verstand ervan? Thanks! :sunglasses:
y
yokoLid
01-01-2024, 00:00
#2
In principe is het verschil tussen 90 en 100 mg te verwaarlozen. Mocht 80 a 90 mg gewoon lekker inslaan dan lijkt t mij niet dat je van 100 mg opeens super hard gaat. Let wel op mogelijke spreiding die de pil kan bevatten.

Zelf heb ik vaak pillen tussen de 170 en 210 mg en neem ook altijd een halfje om mee te beginnen. Moet zeggen dat ik niet heel veel verschil merk qua inslag. Ene keer kan iets heviger zijn dan de andere, maar dat ligt puur aan je mindset en voorbereiding imo. Zolang je rond de (1,5mg x kg lichaamsgewicht) blijft is er weinig aan de hand.

Mocht het toch teveel zijn dan zal je wss de eerste 10 a 15 min na inslag staan te spacen als een gek. Mogelijk moet je er zelfs even 5 min bij gaan zitten. Raak dan NIET in paniek en laat t over je heen komen. Hierna zal je wss weer lekker gaan en een top avond beleven. Dit zie ik echter niet gebeuren!

Als je 65+ kg bent dan zou ik gewoon een hele nemen en dan op een normale manier bijdoseren (2x een halve?).
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
bedankt voor je antwoord!
Wat bedoel je met spreiding van de pil..?
Ik weeg 52 kg en ben 1.66m lang. met 80mg ga ik heerlijk! Ik wil graag echt lekker spacen maar nog wel weten waar ik ben en wat ik doe, natuurlijk gaat dat wel in droomversie zeg maar. Maar ik wil dus niet echt tering hard gaan zodat ik echt niet meer normaal kan lopen ofzo. En het inslaan zakt na een kwartier dus wat af? ja sorry ik ben geen hele ervaren gebruiker.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
En mocht ik wel besluiten om toch voor halfjes te gaan, en ik neem na een uur een 2e halfje, mis je dan niet t lekkere inslaan door dat t maar 50mg is per halve? Dat inslaan is juist zo lekker..
s
spacefan3Lid
01-01-2024, 00:00
#5
gewoon een hele nemen. dan is het precies goed

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."