Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGenezen epilepsie nu XTC?

Genezen epilepsie nu XTC?

12 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
D
D userLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Een vriendin van mij is nieuwsgierig naar XTC, alleen heeft vroeger vanaf haar 6e tot haar 11e epilepsie gehad en is hier uiteindelijk aan geopereerd, en op haar 17e genezen verklaard.

Nu is ze alleen bang dat ze weer epilepsie krijgt als ze XTC zou gaan gebruiken. Heeft zij meer kans op een aanval dan een normaal persoon? Ik bedoel ze is eraan geopereerd en een stukje van haar hersenen is verwijderd, dus eigenlijk is er geen epilepsie meer aanwezig?

Doen of niet doen?

Groetjes
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vind dit wel een goede vraag voor Trimbos die hebben er wel de info over vermoed ik.

[Topic verplaatst]

Ben ook nieuwsgierig of dat mogelijk is nadat men genezen is ervan , of dat het een oude aanval kan veroorzaken.

Groeetjes
D
D userLid
01-01-2024, 00:00
#3
Inderdaad. Kan er op internet of hier op het forum geen informatie over vinden.
Dus ben erg benieuwd!
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#4
Epilepsie is een verzamelnaam voor aandoeningen waarbij regelmatig aanvallen optreden van veranderingen in de elektrische activiteit in de hersenen. Bij de helft van de epilepsiepatiënten is er geen aanwijsbare oorzaak. Bij de anderen is epilepsie het gevolg van andere hersenaandoeningen, zoals hersenletsel door een ongeluk, een hersentumor, een ontsteking in de hersenen, een beroerte of zuurstoftekort.

Kun je zeggen welke vorm van epillepsie jouw vriendin had? Dan pas kunnen we antwoord geven op de vraag.
D
D userLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ze heeft rechts temporale epilepsie gehad en daar dus een lobectomie en complete amydala-hippocampectomie ondergaan.
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#6
En hoe gaat ze door het leven zonder amygdala en hippocampus? Kent ze nog angst en hoe staat het ervoor met haar geheugen? Herinnert ze zich nog dingen van kort en lang geleden?
D
D userLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik kopieer even het stuk wat ze naar mij stuurt.

Echt onverklaarbare angsten heb ik niet, niet anders dan een gezond persoon. Met me geheugen zijn er dingen die ik uit het verleden nog wel weet maar dat zijn meestal ook heftige ervaringen! en ook veel dingen helemaal niet meer tenzij iemand mij het verteld en zelfs dan kan ik dat moment uit het verleden vaak niet meer terug voor de geest halen en in heden is het eigenlijk hoe vaker of duidelijker dat je me iets verteld hoe beter! want als er s'morgens iets word verteld in een snel tempo ben ik het meestal savonds weer vergeten en ook als ik
Een drukke dag heb gehad of ergens ben waar het chaotisch is ben ik het ook heel snel
Weer kwijt.
D
D userLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hallo,

Ik wil niet ongeduldig overkomen, maar ik ben erg nieuwsgierig naar het antwoord op deze vraag. En aangezien er op de site wordt aangegeven dat er een maal per week iemand online komt van het trimbos instituut om de vragen te behandelen.

Ik hoor graag van jullie.
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sorry dat we nog steeds geen antwoord op je vraag hebben gegeven. We hebben het ontzettend druk. We hebben jouw vraag bij verschillende experts neergelegd, maar nog geen antwoord ontvangen door vakantie van een aantal van hen. We hopen echt volgende week iets te kunnen zeggen hierover. Nogmaals excuses.
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een verslavingsarts die we geraadpleegd hebben denkt dat er voor 1 x gebruik niet meer risico bestaat, omdat de meeste geheugendefecten na veelvuldig gebruik ontstonden.
D
D userLid
01-01-2024, 00:00
#11
hoi,

Ik wou dit nog graag even kwijt. En vooral de mensen die vroeger epilepsie hebben gehad waatschuwen. Mijn vriendin heeft dus xtc gedaan, en dit is helemaal verkeerd afgelopen. nadat de xtc insloeg kreeg ze al snel een aantal epileptische aanvallen. wat een nacht.
nadat we in het ziekenhuis waren belandt, hebben ze haar helemaal onderzocht, en tot nu toe is ze aanvalvrij. NOOIT GEEN XTC OF ANDERE DRUGS MEER VOOR HAAR!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dank voor je waardevolle toevoeging/feedback over deze ervaring!

Het spijt me om te horen, hopelijk blijft het aanval vrij!

Inderdaad beter maar nooit meer voor de zekerheid zo'n ellendige avond wil niemand als het voorkomen kan worden!

Veel geluk en beterschap/gezondheid toegewenst!
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#13
D user zei:
hoi,

Ik wou dit nog graag even kwijt. En vooral de mensen die vroeger epilepsie hebben gehad waatschuwen. Mijn vriendin heeft dus xtc gedaan, en dit is helemaal verkeerd afgelopen. nadat de xtc insloeg kreeg ze al snel een aantal epileptische aanvallen. wat een nacht.
nadat we in het ziekenhuis waren belandt, hebben ze haar helemaal onderzocht, en tot nu toe is ze aanvalvrij. NOOIT GEEN XTC OF ANDERE DRUGS MEER VOOR HAAR!
Klik om te vergroten...

Wat ontzettend naar dat het zo heeft uitgepakt voor je vriendin!

Ook beterschap en sterkte van de medewerkers van de Drugs Infolijn

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."