Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMedikinet CR recreatief

Medikinet CR recreatief

3 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
I
ItalianoLid
01-01-2024, 00:00
Beste mensen,

Ik wilde al langer weten wat het effect van ADHD medicatie als Methylfenidaat zou zijn op mij (heb geen ADHD) en nou ben ik via via aan Medikinet CR (40 mg - verlengde afgifte) capsules gekomen. Het zijn paars/grijze capsules met daarin witte en lichtblauwe korrels. Om de verlengde afgifte te vermijden heb ik de korrels gecrushed en daarna weer in de capsule gedaan. Tenslotte de capsule ingenomen met water en gewacht...

Na 1,5 uur kreeg ik het idee dat er iets van die 40mg ging werken, maar verder dan een wat gespannen gevoel ging het niet. Geen verwijde pupillen, geen extra energie, niets???

Nou vraag ik me af, is 40mg Methylfenidaat te weinig om effect te voelen? Ik las ergens op dit forum dat 40mg voldoende zou zijn voor recreatief gebruik? Of heb ik wellicht met het crushen iets gesloopt?

Hoor graag van jullie!
I
ItalianoLid
Niemand? :(
n
nlelmoLid
Hey Italiano,

Ik zag je post en kan je het volgende over Medikinet vertellen.

Ik ben zelf ADHD-er en heb dit medicijn zelf geprobeerd. Het had bij mij alleen niet de uitwerking die het zou moeten hebben maar dat terzijde.

Het probleem met Medikinet CR is dat het in "fases" werkt. De eerste fase komt een half uur na inname vrij. Deze staat dan gelijk aan ongeveer 18mg Methylfenidaat welke dus gelijk staat aan ongeveer 2 pilletjes Ritalin. Deze fase werkt, over het algemeen, 4 uur. De tweede fase begint te werken na ongeveer 3 uur na inname van de capsule en overlapt dus het laatste uur van de eerste fase waardoor je een stabiele afgifte zou moeten hebben.

Helaas is het per persoon afhankelijk hoe Medikinet uitpakt. Daarbij vind ik dat Medikinet lang niet zo sterk is als de normale Ritalin en ben ik van mening dat je voor recreatief gebruik beter de kortwerkende Ritalin kan nemen. Ik weet zeker dat je van 40mg Ritalin gaat stuiteren.

In een capsule Medikinet zit voor de ene helft direct werkende Methylfenidaat en voor de andere helft zit er Methylfenidaat met een maagsapresistent omhulsel in. Het zou zomaar kunnen zijn dat als je het crushed en inneemt dat dit maagsapresistente goedje zich mengt met de rest van de Methylfenidaat waardoor de afgifte totaal ontregeld word. Heb je er trouwens wel aan gedacht dat je Medikinet met een "werkende" maag moet innemen? Dit houd in dat je eerst echt even wat moet eten voordat je het inneemt of beter nog tijdens het eten innemen!

Wil je echt wat leuks proberen dan raad ik je Dexamfetamine aan. Dit is ook een "medicijn" voor ADHD en is 2x zo sterk als Ritalin.

Heel kort door de bocht:
-Ritalin werkt als coke en remt de heropname van Dopamine.
-Dexamfetamine werkt als speed en bevordert de afgifte van Dopamine.

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje inzicht heb kunnen geven in de wereld van ADHD Medicijnen. Wees wel altijd voorzichtig met experimenteren, je bent immers altijd je eigen proefkonijn :wink:

Succes! :wave:
I
ItalianoLid
Hey super man, bedankt voor je reactie. Verklaart inderdaad misschien wel het een en ander. We gaan gewoon verder met experimenteren :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."