Ik weet of dit met de metaalsmaak , die bijna iedereen heeft, van zopiclon te vergelijken is.
Sommige mensen zijn overgevoelig bv. voor de smaak van medicijnen.
Heb al paroxetine genomen, lange tijd zelfs en had nooit last van een bittere,vieze smaak.
Daarom is ook veel medicatie beschikbaar als smelttablet, siroop, poeders, infuus, injectie, rectiole
Of in de vorm van ampoules bedoeld voor injectie i.m. in dit geval bv.
Zyprexa Velotab, Suboxone, Valium-injecties en rectioles, Xyrem vloeibaar, Ketamine-infuus, Morfine-injectie of siroop.
Bedoeld voor mensen die moeite hebben met het slikken van medicijn, in het bijzonder.
Ook voor jou zou dit een alternatief zijn.
Alleen , Seroquel is volgens mij altijd in pilvorm, zelfs bij de generieken.
Paroxetine is beschikbaar als een siroop.
Dus wel jammer dat er geen injecties of rectioles e.a. beschikbaar zijn.
Paroxetine in siroopvorm lijkt mij ook echt slecht smaken.
Best is dat je aan je arts voor een ander neurolepticum vraagt en een ander antidepressivum.
Ik denk dan aan Zyprexa 10 mg injectie i.m. en/of oraal dispergeerbare Prozac-tabletten.
Of Dipiperondruppels, ook een neurolepticum als seroquel en zyprexa.
Er bestaan ook medicijnen in de vorm van patches, die je voor 3 tot 4 dagen kan op je kleven.
Meestal gaat het om opiaten: buprenorfinepleisters en fentanylpleisters.
Deze zijn wel erg verslavend, en in dit specifiek geval niet aan te raden.
Misschien helpen capsules wel? Dan zou je toch niks mogen proeven qua smaak?
Cymbalta is een goed antidepressivum, net als Paroxetine.
Maar i.t.t. Paroxetine is Cymbalta in de vorm van capsules op de markt,
zo ook Venlafaxine of Efexor XR, merknaam.
Ook effectief tegen angststoornissen naast een depressieve stoornis trouwens,
chemisch zijn het SSRI 's