Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZorgen over onkunde over geneesmiddelen

Zorgen over onkunde over geneesmiddelen

0 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
03-07-2013


“We weten alles van de nieuwste mobieltjes, maar niets van de wetenschap achter levensreddende medicijnen. Dat maakt mij bezorgd”.


Dat stelde de Nederlandse topman van het farmaceutisch bedrijf Bayer, dr. Marijn Dekkers, tijdens een jubileumbijeenkomst van zijn bedrijf.

“Wie kanker overleeft, schrijft een bedankbrief naar zijn dokter, maar denkt niet aan het medicijn dat hem redde”, licht hij zijn zorgen toe. Dekkers wil dat de maatschappij medicijnen op hun waarde beoordeelt. We worden veel ouder. Het is voor de patiënt zeer belastend – en voor de samenleving kostbaar – om na een beroerte nog jaren in een rolstoel te zitten “Dan heb je meer aan een medicijn dat beroertes kan voorkomen”.

Politici willen goedkopere medicijnen. Dekkers: “Zij redeneren: de mensen interesseert het niet, dus ons ook niet”. De topman illustreert zijn grote zorgen met een verwijzing naar een middel tegen beroertes. “Het kostte 12 jaar onderzoek en 2 miljard euro. Je zet veel geld in en je weet nooit of je succes hebt. Als deze risico's niet meer tegen de opbrengsten opwegen, moeten we dan nog wel naar nieuwe middelen zoeken?"

Het Algemeen Dagblad schrijft er vandaag over. 03-07-2013

Heb hier ook mijn twijfels al langer over, medische blunders etc.

Kan het stuk van het AD even niet vinden :(
Bron

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."