#1
Moeilijke vraag... ik ben geen apotheker, dat vooropgesteld, maar het lijkt me niet zoveel kwaad kunnen. Medicijnen zijn max 5 jaar houdbaar, dat is voorgeschreven, de meeste zijn minder lang houdbaar doordat ze chemisch niet zo stabiel zijn en uit elkaar vallen (de chemisch-werkende structuur, niet de tablet zelf, zie je niets van, behalve misschien wat verkleuring). De werking zal dus waarschijnlijk een stuk minder zijn, of zelfs helemaal nihil.