Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSerotonine ook uitgeput als euforie niet aanwezig is?

Serotonine ook uitgeput als euforie niet aanwezig is?

1 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Afgelopen weekend MDMA gebruikt, geen idee hoeveel gram maar niet super veel. Ik merkte niet erg veel van het effect, het was licht aanwezig op de achtergrond, geen euforie gevoeld zoals ik dat normaal wel heb. Vond het wel prima eigenlijk. Zondag een beetje brak maar niet zoals een pillen/mdma kater normaal gesproken aanvoelt. Wel werd ik vanochtend erg vermoeid wakker, kon amper me bed uit terwijl ik wel 22.00 erin lag. Nu was ik dus benieuwd, als je mdma/pillen gebruikt hebt en de effecten zijn niet of amper aanwezig geweest, is dan alsnog je serotonine uitgeput?? Van tolerantie is geen sprake, ik gebruik mdma hoogstens 6x per jaar. Ik vraag dit omdat ik over 2 weken een festival heb staan waar ik van plan was om het weer te gebruiken.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Chronic303 zei:
Afgelopen weekend MDMA gebruikt, geen idee hoeveel gram maar niet super veel. Ik merkte niet erg veel van het effect, het was licht aanwezig op de achtergrond, geen euforie gevoeld zoals ik dat normaal wel heb. Vond het wel prima eigenlijk. Zondag een beetje brak maar niet zoals een pillen/mdma kater normaal gesproken aanvoelt. Wel werd ik vanochtend erg vermoeid wakker, kon amper me bed uit terwijl ik wel 22.00 erin lag. Nu was ik dus benieuwd, als je mdma/pillen gebruikt hebt en de effecten zijn niet of amper aanwezig geweest, is dan alsnog je serotonine uitgeput?? Van tolerantie is geen sprake, ik gebruik mdma hoogstens 6x per jaar. Ik vraag dit omdat ik over 2 weken een festival heb staan waar ik van plan was om het weer te gebruiken.
Klik om te vergroten...

Draai het maar helemaal om.

Als je weinig tot niks meer voelt van je XTC is de meest voor de hand liggende oorzaak juist dat je een serotoninetekort hebt. Met andere woorden, je serotoninevoorraad is dan nog niet aangevuld tot de max sinds je laatste gebruik.

Dit is dus met XTC/MDMA, als je je pillen niet hebt laten testen is het natuurlijk ook mogelijk dat er helemaal geen XTC in je pillen zat, en dat dat de reden is dat je er niks of nauwelijks iets van gevoeld hebt.

2 weken tussentijd is dus veel te kort. Het advies is 2 tot 3 maanden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."