Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is de ideale dosering?

Wat is de ideale dosering?

2 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Daarom test je dus je pillen zodat je precies weet hoe veel mg die is. Er van uitgaan wat een ander zegt is niet zo heel verstandig, maar in dit voorbeeld vind ik het wel logisch overkomen:

Stel je pil was inderdaad 200 mg en je bent met een kwartje begonnen dan zit je dus op 50mg, en dan begin je dus met 1mg/kg lichaamsgewicht wat een redelijke startdosering is. Met je 2de kwartje zit je dan op t dubbele, dan zit je dus met +50 nu op 2mg/kilo lichaamsgewicht wat inderdaad aan de hoge kant is.
Dan je derde kwartje, 150mg inmiddels en dan zit je op 3mg/kilo lichaamsgewicht en iedereen hier die er wat van weet zal beamen dat je daarmee inderdaad overgedoseerd hebt.

Je sweet spot kan tussen de 50 en de 100mg liggen, je ging zelf lekker op 2 kwartjes. Dan zou je als startdosering daar tussenin kunnen gaan zitten met last ik zeggen 60 a 65mg de eerste dosering en later nog eens een 20 a 25mg bij pakken.

Dit uiteraard in de wetenschap dat je pil precies 200mg is en dat weet je dus niet en heb je van horen zeggen, maar volgens de cijfers zou het wel overeen kunnen komen met de feiten in ieder geval.
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heel erg bedankt voor je reactie. Ik ga pas vanaf augustus weer gebruiken en zal het dan uitproberen. :)
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey beste leden,

Ik heb vorige maand een onverwachte ervaring gehad met XTC, het kwam er toen op neer dat ik veels te veel heb gebruikt waardoor ik het gewenste effect totaal niet kreeg (zie mijn topic: https://drugsforum.nl/threads/mijn-onverwachte-ervaring-met-xtc.65062/)
Nu heb ik veel gelezen over het verstandig gebruiken van XTC, maar is er bij mij nog één vraag onbeantwoord. Ik weet nu dat de maximale dosis op een avond tussen de 1 a 1,5 mg per kg lichaamsgewicht ligt, maar ik heb nu geen idee hoe je dit moet verdelen over een avond. Mijn eerste keer gebruikte ik steeds kwartjes wat erg goed beviel. De eerste deed mij enorm ontspannen en de tweede gaf het gewenste effect. De derde voegde niets toe naast strak staan en lichtjes hallucineren. Deze pil was niet getest, maar volgens mijn maat was hij circa 200mg.
Ik weeg zelf 50kg wat zou betekenen dat ik niet boven de 75mg uit mag komen. Hoe verdeel ik nu die 75 mg over de avond? Moet ik dan bijvoorbeeld beginnen met een kwartje van 50mg en dan vlak voor de piek de resterende 25 bijnemen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."