Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC en Mirtazapine advies

XTC en Mirtazapine advies

24 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik raad het ook niet aan ik zeg alleen dat het WAARSCHIJNLIJK niet problematisch is.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
benzzzy zei:
Ik raad het ook niet aan ik zeg alleen dat het WAARSCHIJNLIJK niet problematisch is.
Klik om te vergroten...
Bold statement, gezien er niks over bekend is. Behalve dat het geen ssri is.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Er is voor beide middelen meer dan genoeg informatie aanwezig...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
benzzzy zei:
Er is voor beide middelen meer dan genoeg informatie aanwezig...
Klik om te vergroten...
Ik bedoelde uiteraard de middelen gecombineerd gebruiken, oftewel waar dit hele topic over gaat.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#5
cd6e31ef1d8584ca17f2961e3562eb0c.jpg
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jammer, ik had je wat hoger zitten.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hamaz zei:
Bedankt voor jullie reactie. Ik zit aan temazepan te denken ipv zopriclon vanaf dinsdag. Heeft er niemand ervaring met mirtazapine en xtc ?
Klik om te vergroten...
Ik zou voor temazepam gaan als er keus is.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#8
benzzzy zei:
Er is voor beide middelen meer dan genoeg informatie aanwezig.
Klik om te vergroten...

Mirtazapine acts as an antagonist/inverse agonist upon the following receptors:[28][29]
  • 5-HT2A receptor[30]
  • 5-HT2B receptor[31]
  • 5-HT2C receptor [30]
  • 5-HT3 receptor
  • 5-HT7 receptor
  • α1-adrenergic receptor[32]
  • α2A-adrenergic receptor[33]
  • α2B-adrenergic receptor[34]
  • α2C-adrenergic receptor[35]
  • H1 receptor[36]
  • mACH receptors[37]
psychonautwiki.org

Mirtazapine

Mirtazapine (trade name Remeron, among others) is an antidepressant substance of the piperazinoazepine class. At high doses, it has been reported to act as an atypical psychedelic and sedative. It is classified as a noradrenergic and specific serotonergic antidepressant (NaSSA).[2]
psychonautwiki.org psychonautwiki.org

Mitrazepine is een antipsychotica volgens de literatuur. Als je er wat dieper op in leest vindt je terug dat Mitrazepine een anti depressiva wordt genoemd omdat door het blokkeren van de 5HT2 receptoren het na enkele dagen een verhoogde serotonine activiteit bij de 5HT1 receptoren veroorzaakt. Mitrazepine wordt waarschijnlijk een antidepressiva genoemd in plaats van antipsychotica om inname bereidheid te verhogen.

De sterk overwegende werking van Mitrazepine is dus dat het signalen in de hersens plat legt.

Persoonlijk zou ik de combinatie wel aandurven zolang je beiden niet te hoog doseert. Mensen die antipsychotica/medicatie slikken zijn echter meestal niet erg stabiel, overwegend om die reden zou ik het eerder afraden. Het lijkt mij logisch dat mensen eerst medicatie afbouwen voordat ze weer andere drugs overwegen.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jmths zei:
Mirtazapine acts as an antagonist/inverse agonist upon the following receptors:[28][29]
  • 5-HT2A receptor[30]
  • 5-HT2B receptor[31]
  • 5-HT2C receptor [30]
  • 5-HT3 receptor
  • 5-HT7 receptor
  • α1-adrenergic receptor[32]
  • α2A-adrenergic receptor[33]
  • α2B-adrenergic receptor[34]
  • α2C-adrenergic receptor[35]
  • H1 receptor[36]
  • mACH receptors[37]
psychonautwiki.org

Mirtazapine

Mirtazapine (trade name Remeron, among others) is an antidepressant substance of the piperazinoazepine class. At high doses, it has been reported to act as an atypical psychedelic and sedative. It is classified as a noradrenergic and specific serotonergic antidepressant (NaSSA).[2]
psychonautwiki.org psychonautwiki.org

Mitrazepine is een antipsychotica volgens de literatuur. Als je er wat dieper op in leest vindt je terug dat Mitrazepine een anti depressiva wordt genoemd omdat door het blokkeren van de 5HT2 receptoren het na enkele dagen een verhoogde serotonine activiteit bij de 5HT1 receptoren veroorzaakt. Mitrazepine wordt waarschijnlijk een antidepressiva genoemd in plaats van antipsychotica om inname bereidheid te verhogen.

De sterk overwegende werking van Mitrazepine is dus dat het signalen in de hersens plat legt.

Persoonlijk zou ik de combinatie wel aandurven zolang je beiden niet te hoog doseert. Mensen die antipsychotica/medicatie slikken zijn echter meestal niet erg stabiel, overwegend om die reden zou ik het eerder afraden. Het lijkt mij logisch dat mensen eerst medicatie afbouwen voordat ze weer andere drugs overwegen.
Klik om te vergroten...
THANK YOU.
H
HamazLid
01-01-2024, 00:00
#10
Beste forum leden.

In hoop op advies van jullie deel ik graag mijn vraag.

Door een scheiding gebruik ik nu 2 weken mirtazapine. Dit bevalt erg goed doordat ik goed slaap en een stabiele / goede stemming heb door de dag heen.

Ik heb in het verleden regelmatig Xtc etc gebruikt op feestjes en ben me er van bewust dat deze 2 middelen samen verschillende bijwerkingen kunnen hebben.

Ik ga over een week naar een feestje toe waar ik graag xtc zou willen gebruiken, ik lees dat door de mirtazapine de xtc weinig of helemaal niet tot recht kunnen komen en ben hierdoor het volgende van plan.

Mijn idee was omdat de halfwaarde tijd van mirtazapine 20-40 uur is om op maandag/dinsdag te stoppen en dit op te vangen op zopiclon zodat ik wel goed kan slapen en hierdoor de risicos en de kans op niks voelen van de xtc verklein.

Kan iemand me hier meer over vertellen ? ervaringen met mirtazapine of zelfs in combinatie met xtc? ik ben erg benieuwd!

Alvast bedankt!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hamaz zei:
Beste forum leden.

In hoop op advies van jullie deel ik graag mijn vraag.

Door een scheiding gebruik ik nu 2 weken mirtazapine. Dit bevalt erg goed doordat ik goed slaap en een stabiele / goede stemming heb door de dag heen.

Ik heb in het verleden regelmatig Xtc etc gebruikt op feestjes en ben me er van bewust dat deze 2 middelen samen verschillende bijwerkingen kunnen hebben.

Ik ga over een week naar een feestje toe waar ik graag xtc zou willen gebruiken, ik lees dat door de mirtazapine de xtc weinig of helemaal niet tot recht kunnen komen en ben hierdoor het volgende van plan.

Mijn idee was omdat de halfwaarde tijd van mirtazapine 20-40 uur is om op maandag/dinsdag te stoppen en dit op te vangen op zopiclon zodat ik wel goed kan slapen en hierdoor de risicos en de kans op niks voelen van de xtc verklein.

Kan iemand me hier meer over vertellen ? ervaringen met mirtazapine of zelfs in combinatie met xtc? ik ben erg benieuwd!

Alvast bedankt!
Klik om te vergroten...
Ik zou er voor zorgen dat de zolpicon ook uit je bloed is. Dus 2 dagen van te voren ook stoppen met zolpicon. Gezien de halfwaardetijd van 6-9 ongeveer zit je wel goed dan.

Of het verstandig is tijdens een antidepressiva kuur te stoppen en xtc te nemen is een tweede natuurlijk, maar dat is je eigen keus.

Vraag het voor de zekerheid nog even na bij je huisarts of degene die het heeft voorgeschreven.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mirtazapine has antihistamine, α2-blocker, and antiserotonergic activity.[7][75] It is specifically a potent antagonist or inverse agonist of the α2A-, α2B-, and α2C-adrenergic receptors, the serotonin 5-HT2A, 5-HT2C, and the histamine H1 receptor.[7][75] Unlike many other antidepressants, it does not inhibit the reuptake of serotonin, norepinephrine, or dopamine,[7][75] nor does it inhibit monoamine oxidase.

Zie absoluut geen reden waarom niet.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als het hier om een dosis van <15mg gaat dan zou ik zeggen dat dit relatief veilig is...

Het is uiteraard af te raden onnodig middelen te combineren though.
En zopiclone heeft wss een betere interactie met mdma.

Over het algemeen zijn er 5 half waardes nodig voor een drug om uit je systeem te zijn.
Maar er is tot op zekere hoogte een na werking.
Vaak is je brein enigzins veranderd door het langdurig nemen van een drug en dit zal uiteindelijk ook weer terug naar baseline gaan gezien de drug niet meer aanwezig is.

Dit kan hellaas wel even duren.
H
HamazLid
01-01-2024, 00:00
#14
@benzzzy je wil dus zeggen dat als ik xtc neem en de mirtazapine doorzet ik het gewoon zal voelen ? Ik neem een maal daags 15 mg
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Uh ik denk niet dat een lagere dosering mirtazapine mdma tegen zou moeten werken.
Maar dingen werken vaak anders uit in de praktijk.

Google anders even naar reddit/blue light treads op deze vragen en zie wat hun ervaring was.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hamaz zei:
@benzzzy je wil dus zeggen dat als ik xtc neem en de mirtazapine doorzet ik het gewoon zal voelen ? Ik neem een maal daags 15 mg
Klik om te vergroten...
Vraag het anders aan degene die het heeft voorgeschreven.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ganggang💯 zei:
Vraag het anders aan degene die het heeft voorgeschreven.
Klik om te vergroten...
Ik raad dit af.

Met het stigma bereft drugs in onze maatschappij zou het op de hoogte stellen van zijn drugs gebruik ervoor kunnen zorgen dat hij een slechtere behandeling krijgt.

Betreft bepaalde medicatie niet willen voorschrijven omdat deze mogelijkheid verslavend/recreatief kunnen zijn terwijl dit wel de beste keus zou zijn voor de situatie.

Als je gebruik niet problematisch is dan is het het beste dat hij dit niet weet.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
benzzzy zei:
Betreft bepaalde medicatie niet willen voorschrijven omdat deze mogelijkheid verslavend/recreatief kunnen zijn terwijl dit wel de beste keus zou zijn voor de situatie.
Klik om te vergroten...
Mwah, denk dat je met eerlijkheid een stuk verder komt. Wat nou als blijkt dat mdma de werking van die antidepressiva om zeep helpt of dat het toch op dezelfde receptoren werkt. Een behandelaar kan het denk ik beter inschatten dan wij op dit forum.
H
HamazLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bedankt voor jullie reactie. Ik zit aan temazepan te denken ipv zopriclon vanaf dinsdag. Heeft er niemand ervaring met mirtazapine en xtc ?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hamaz zei:
Bedankt voor jullie reactie. Ik zit aan temazepan te denken ipv zopriclon vanaf dinsdag. Heeft er niemand ervaring met mirtazapine en xtc ?
Klik om te vergroten...
Google is uw vriend. Dit koste me letterlijk 3 minuten. Het wordt dus afgeraden.

Mirtazapine en 4fmp/xtc

Hallo! Over een paar weekjes is het tijd voor Q-base maar ik heb een probleempje en hoop dat iemand mij verder kan helpen. Ik neem normaal ongeveer 1x per maand op een feest 4fmp en een kwartje xtc. Nu is mijn vraag als het gecombineerd kan worden met mirtazipine die ik nu 3 weken slik. Is...
drugsforum.nl drugsforum.nl

www.google.com

Xtc en mirtazapine | drugsinfoteam.nl

www.google.com

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."