Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC/MDMA en Roaccutane (isotretinoïne)

XTC/MDMA en Roaccutane (isotretinoïne)

8 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
SomervellLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hehoi, ik (19M) ga over een aantal weekjes met een vriendengroep van 13 man naar Limburg voor een lekker weekje uitwaaien. Ik ben een paar weken geleden begonnen met Roaccutane tegen acne, waardoor ik nu nogal last heb van droge lippen, ogen en huid. Aangezien ik nu niet meer kan drinken, is het idee om in ieder geval één avond te gaan snoepen. Ik heb al meerdere keren XTC en/of MDMA gebruikt, maar ik ben een beetje op mijn hoede met de bijwerkingen van mijn medicatie i.c.m. XTC. Kan iemand hier meer over vertellen? Normaal drink ik al vrij veel water op een avond en moet ik me echt tegenhouden om niet meer te drinken. Ook vraag ik me af hoeveel last ik heb van droge lippen en hoe dat bijhouden met vaseline valt als ik aan het raven ben.

Ik geloof in ieder geval niet dat het extra schadelijk voor de lever is, dus op dat gebied hoop ik dat alles oké is! Algemene tips of andere drugs die een andere avond gebruikt kunnen zijn ook welkom. Thanks yall :)
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zou het voorleggen bij degene die je dit medicijn heeft voorgeschreven.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb toen ik mijn roaccutane kuur (van 6 maand) 4 dagen in het ziekenhuis gelegen met zware uitdroging verschijnselen.
Ik zat wel al verder in de kuur 3 maand ongeveer.

Dit was een gevolg van een avondje thuis aan de speed te zitten (ja zeker genoeg gedronken , balsem op men lippen , en om de paar uur nivea men smeren.)

Met roaccutane mag je normaal gesproken zelfs niet in de zon gaan of alcohol benuttigen omdat dit nog extra voor uitdroging zorgt.
Men dermarologe rade zelfs aan te stoppen met roken tijdens de kuur.

+je kan er enorm agressieve buien en moodswings van krijgen en je cortisole (stresshormoon)word ook voor een stuk ontregelt.

Ik raad je aan zo gezond mogelijk te doen , en alcohol , drugs , of zelfs nicotine en zon te mijden.
En je avontuurtje uit te stellen tot zeker 3 maanden na de kuur.

Ik moet er wel bij zeggen dat het super gewerkt heeft , mijn acne kwam door androgene middelgebruik , sinds ik die 1ne keer roa heb gedaan en me strikt aan die voorwaarden gehouden heb , heb ik zelfs geen 1 klein puistje ergens gehad.

Ik vind het een wondermiddel , maar wel ze zeer gevaarlijk middel waar je echt wel dingen voor op moet offeren , je wil namelijk van je acne van af voor de zomer echt begint veronderstel ik.
Dan kan je wel even wachten drugs nemen en je kuurtje roa doen zoals het hoort imo.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ganggang💯 zei:
Zou het voorleggen bij degene die je dit medicijn heeft voorgeschreven.
Klik om te vergroten...
Heb ik al gedaan bij die van mij , jaren terug.

Zeer gevaarlijk middel en niet aan te raden met andere middelen gebruik.
Gaat zelfs zo ver dat je normaal gesproken van zeep moet switchen naar een speciale dermatologische zeep en shampoo , met een andere ph waarde dan gewone zeepjes.
S
SomervellLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben net pas begonnen met 30 mg/dag als man van 1.95 en ~80kg. Zoals het er nu uitziet ben ik t/m December bezig met de kuur, dus even uitstellen is het zacht uitdrukken. Dank voor de reactie, wist niet dat je er dusdanig heftig op kan reageren. Buiten droge lippen heb ik weinig moeite met de bijwerkingen, maar zal op vakantie even moeten aanvoelen wat er gaat gebeuren. Thanks in ieder geval!
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#6
Somervell zei:
Ik geloof in ieder geval niet dat het extra schadelijk voor de lever is, dus op dat gebied hoop ik dat alles oké is!
Klik om te vergroten...
Het middel is zeer schadelijk voor lever en nieren.
Het is niet voor niets dat dat ik na 3 maand in de kuur men oogwit geel begon te worden en een gele gloed op men huid kreeg.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#7
Somervell zei:
Ik ben net pas begonnen met 30 mg/dag als man van 1.95 en ~80kg. Zoals het er nu uitziet ben ik t/m December bezig met de kuur, dus even uitstellen is het zacht uitdrukken. Dank voor de reactie, wist niet dat je er dusdanig heftig op kan reageren. Buiten droge lippen heb ik weinig moeite met de bijwerkingen, maar zal op vakantie even moeten aanvoelen wat er gaat gebeuren. Thanks in ieder geval!
Klik om te vergroten...
Je bent dan ook nog maar enkele weken bezig met de kuur , wacht nog maar even af.
De sides komen pas vrij laat (2 a 3 maanden in de kuur)
Ik mocht absoluut niet in de zon , laat staan zonnebank.
Als je op vakantie gaat naar een zonnige bestemming kan dit al problemen geven met je huid , en zul je 9 van de 10 wel een soort van geïrriteerde superdroge huid krijgen.
Je mag ook niet zwemmen (zout water mocht wel dacht ik , of net omgekeerd , moet je even aan je arts vragen..)

Kzeg het , ik vond het een zeer heftig middel dat je zeker veel beperking geeft en veel vrijheid afneemt , maar het was me het wel waard om de kuur vol te houden.

Ik heb speciaal met overleg met de arts de kuur opgestart ergens rond september , om er tegen februari /maart gedaan te hebben net voor het weer en het klimaat wat veranderde.
Een roa kuur in de winter is relaxter dan in de zomer.
Vooral voor de sides als uitdroging en niet mogen zwemmen.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kan je niet gwn een antibioticum krijgen?
Dit klinkt vrij heftig.
Ik zelf heb na een teken beet mijn doktor zover gekregen de doxycycline behandeling voort te zetten icm acne en dit werkte wonders zonder enige bijwerkingen voor 3 maanden.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#9
benzzzy zei:
Kan je niet gwn een antibioticum krijgen?
Dit klinkt vrij heftig.
Ik zelf heb na een teken beet mijn doktor zover gekregen de doxycycline behandeling voort te zetten icm acne en dit werkte wonders zonder enige bijwerkingen voor 3 maanden.
Klik om te vergroten...
Ik had zowat elke antibiotica geslikt voor de roa kuur , wat als gevolg nog meer acne gaf.

Roa heeft zowat men schouders en rug gered van zware kraters in men vel als gevolg van anabolen.
Na die roa kuur of wel eens een anabolekuurtje gedaan en tot op heden heb ik nog geen enkel puistje gekregen 5 jaar na het roa kuurtje.

Kzeg het , het is een gevaarlijk en risicovol goedje , maar als je er wijs met om springt en je aan de regels houd , is het een wondermiddel waar de rest faalt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."