Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet vuile valiumbeest

Het vuile valiumbeest

2 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
G
Gunther PLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is inderdaad niet serotonine maar 5-htp dat ik besteld heb , hopelijk maakt het een verschil en van de anti-depressiva weet ik dat het afhangt van persoon tot persoon . Bijwerkingen neem ik er graag bij als daar mee geholpen ben hoor maar sie sufheid was echt niet te doen .
Alvast bedankt voor de reactie
Gunther
G
Gunther PLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben nu reeds 4 a 5 jaar helaas verhangen aan de valium .
Meestal gaat het goed met 30 mg , ik heb het enkele maanden volledig zonder gedaan , helaas weer hervallen .
Momenteel zit ik in een dip ( ik werk zelfstandig en heb er de grootste moeite mee om zelf maar papierwerk te doen , krijg paniekaanvallan)), heb ook het gevoel dat of ik er nu 40mg neem of 60 mg neem : het doet er allemaal niet toe : ik blijf zenuwachtig en heb vooral een knagend gevoel aan mijn maag . Momenteel sta ik op 40mg a 50mg die ik probeer te behouden .
Enkele weken geleden stond ik nog op 20mg zonder enig probleem . Maar nu lijkt niets te helpen . Net na bouwverlof paar tegenslagen gehad met personeel en treintje was vertrokken.
Mijn huisarts weet er van maar ik denk dat hij niet genoeg over de materie weet om me echt van dienst te zijn.
Kreeg vorige week seroxat 20mg voorgeschreven wat ik na 5 dagen noodgedwongen moest stopzetten , ik liep / lag de hele dag rond met een gevoel alsof ik 2 joints had gerookt , met ogen die half dicht zaten , ik kon echt niet buitenkomen. Ik ga ook bij een psychiater maar die luistert niet echt , enkel rekenen en voorschrijven .
Deze keer wil ik er echt volledig vanaf . Heb me nu serotonine besteld om me wat happier te maken want een depressie ligt op de loer . Kan me iemand uit eigen ervaringen zeggen met welk medicijn ( anti-depressiva of andere) ze het meeste vooruitgang boekten ( zonder suf te zijn , wil nog wat leven en werken) . IK wil nu opnieuw naar een aanvaardbaar niveau van gebruik , weet zelf ook dat dit niet opgelost is in een maand hoor , grote stap zou al zijn dat ik het gebruik onder controle krijg en ik me gewoon goed voel bij bv 30mg zonder de hunker naar meer en dat ik daar even kan op blijven staan alvorens ik verder ga .
Heb ondertussen al x aantal andere psychiaters gebeld maar de wachttijden zijn maanden of zelfs volledige patienten stops . Probleem is dat alles ambulant moet gaan ( werkgerelateerd) , anders was ik direct ergens opgenomen .
Met eventuele info van hier kan ik mijn huisarts en psychiater wat meer info verstrekken , wil vooral geen medicijnen die suf maken en terug naar mijn gewone leven , voor mijn vrouw zijn de laatste weken ook niet echt plezant te noemen .
Alvast bedankt voor de reacties.

Gunther
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey,

Heb me nu serotonine besteld om me wat happier te maken
Klik om te vergroten...
Serotonine, of 5-hydroxytryptamine (5-HT) is een monoamine dat gesynthetiseerd wordt door het lichaam. Je kan dat niet zo maar in een potje kopen of zoiets. Je kan wel L-tryptofaan kopen (5-HTP) die je lichaam kan omzetten in serotonine, maar dat is voor het lichaam nog niet zo eenvoudig omdat er meer stoffen nodig zijn voor het proces. Dus werkt t het beste als je het vlak voor een GEZONDE maaltijd inneemt. Verwacht er niet te veel van, t is geen wondermiddel of zo.

Kan me iemand uit eigen ervaringen zeggen met welk medicijn ( anti-depressiva of andere) ze het meeste vooruitgang boekten ( zonder suf te zijn , wil nog wat leven en werken)
Klik om te vergroten...
zo werkt t niet. Ieder lichaam reageert weer net anders op medicijnen als antidepressiva, wat voor een ander werkt hoeft nog niet voor jou te werken. En de een krijgt wel bijwerkingen (sufheid bijvoorbeeld), en de ander niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."